Η «χημική απτική» θα κάνει ρεαλιστικούς τους εικονικούς κόσμους

Η τεχνολογία της εικονικής πραγματικότητας έκανε την εμφάνιση της την δεκαετία του 1960 αλλά η εξέλιξη της υπήρξε αρκετά αργή και τα τελευταία χρόνια άρχισε να αποκτά μια νέα δυναμική με νέα συστήματα που προσφέρουν ολοένα και μεγαλύτερη ρεαλιστική εμπειρία στον χρήστη.

Η εικονική πραγματικότητα μετεξελίσσεται και την εμφάνιση της κάνουν τεχνολογίες όπως η επαυξημένη πραγματικότητα, η μεικτή πραγματικότητα (συνδυασμός εικονικής και επαυξημένης) και εσχάτως μας προέκυψε και το metaverse ο νέος εικονικός κόσμος που θέλει να αποτελέσει τον διάδοχο του κυβερνοχώρου και να μας δώσει την δυνατότητα να κάνουμε (σχεδόν) τα πάντα μέσα σε αυτόν.

Ερευνητές του Πανεπιστημίου του Σικάγο αποφάσισαν να δημιουργήσουν μια νέα τεχνολογία η οποία θα πάει ένα βήμα παραπέρα την εμπειρία της εικονικής πραγματικότητας.

Αυτό που θέλουν να κάνουν οι ερευνητές είναι να αυξήσουν το επίπεδο του ρεαλισμού στην χρήση ενός συστήματος εικονικής πραγματικότητας.

Σκέφτηκαν ότι αυτό μπορεί να συμβεί με την χρήση χημικών ουσιών που θα διοχετεύονται στο δέρμα του χρήστη από μια συσκευή ή άλλο αντικείμενο που θα φορά την ώρα που είναι συνδεδεμένος σε ένα εικονικό κόσμο.

Οι ερευνητές επέλεξαν και πειραματίζονται με πέντε χημικά συστατικά που κατά την γνώμη τους μπορούν να κάνουν πολύ ρεαλιστική την εμπειρία του χρήστη VR.

Το ένα είναι η μενθόλη η οποία μπορεί όπως αναφέρουν να δημιουργήσει την αίσθηση του ψύχους έτσι ώστε κάποιος χρήστης VR που υποτίθεται ότι περπατάει στον δρόμο μια μέρα που έχει κρύο να αισθάνεται την χαμηλή θερμοκρασία. Χρησιμοποιούν επίσης λιδοκαΐνη που χρησιμοποιείται ως τοπικό αναισθητικό για να αισθάνεται ο χρήστης VR μούδιασμα αν αυτό πρέπει θεωρητικά να νιώσει με ότι κάνει ή του συμβαίνει στον εικονικό κόσμο.

Επέλεξαν την καψαϊκίνη που ευθύνεται για την καυτερή γεύση σε διάφορες τροφές και στον εικονικό κόσμο θα δημιουργεί στον χρήστη την αίσθηση της ζέστης σε διάφορα επίπεδα χαμηλότερα ή υψηλότερα αναλόγως.

Σειρά έχει η συναμαλδεύη που προκαλεί την αίσθηση του τσιμπήματος για να καταλαβαίνει ο χρήστης VR ότι κάτι δεν πάει καλά με αυτό που κάνει ή με το σημείο που βρίσκεται. Τέλος επέλεξαν μια ουσία που προκαλεί γαργαλητό.

Οι ερευνητές δημιούργησαν μάλιστα και ένα πρωτόλειο παιχνίδι εικονικής πραγματικότητας στο οποίο ενσωμάτωσαν την χρήση αυτών των ουσιών για να δείξουν την λειτουργία τους.

 

Πηγή: 
http://molonoti.gr

Δείτε επίσης