68 εκατ. σάντουιτς τη μέρα
Μπορείτε να το φαναταστείτε; Κάποιος νεαρός να ονειρεύεται ότι κάποτε θα μπορέσει να ανοίξει ένα σαντουιτσάδικο που θα εξυπηρετεί 68.000.000 πελάτες την... ημέρα! Τερατολογία έτσι; Όχι και τόσο.
Τόσους πελάτες εξυπηρετεί κάθε μέρα η γνωστή αλυσίδα γρήγορου φαγητού McDonald΄s σε όλο τον πλανήτη. Και με μια τόσο μεγάλη προσέλευση πελατών το ερώτημα είναι: Πώς μπορείς να εξυπηρετήσεις τόσους πολλούς πελάτες ατομικά, γνωρίζοντας ακόμη και τα προσωπικά τους γούστα;
Κάποια ξενοδοχεία πολυτελείας στο εξωτερικό βρήκαν τον τρόπο όταν πλησιάζει κάθε πελάτη ο υπάλληλος τους να ενημερώνεται αυτοστιγμή για το όνομα του πελάτη που εξυπηρετεί και να του μιλά λες και είναι ένα πασίγνωστο διάσημο πρόσωπο (που το ξέρει...).
Σε ένα ξενοδοχείο όμως ο αριθμός των πελατών είναι πεπερασμένος και υπάρχει η δυνατότητα αυτής της εξατομίκευσης. Τι κανεις όταν έχεις 68.000.000 πελάτες κάθε 24ωρο; Αγοράζεις την εταιρεία Dynamic Yield.
Πρόκειται για μια εταιρεία προχωρημένης τεχνικής νοημοσύνης η οποία μπορεί να καταγράφει τις ατομικές συνήθειες των πελατών, τα γούστα τους, τα προϊόντα που κάνουν σκορ, ακόμη και να υποβάλλει προτάσεις ανάλογα με τον... καιρό (ζέστη, κρύο, βράδυ, πρωί κ.λ.π.).
Καταγράφοντας μάλιστα ότι αρέσει στο κοινό τους, θα προσαρμόζεται και η κουζίνα, ενώ θα υπάρξουν και άλλα οφέλη όπως ταχύτητα, μείωση του λειτουργικού κόστους, καλύτερη ποιότητα κ.α.
Τα αναφέρω όλα αυτά γιατί η τεχνητή νοημοσύνη εισέρχεται ταχύτατα παντού ακόμα και στην εστίαση και μπορώ να φανταστώ την πλήρη αυτοματοποίηση παντού: Στη μετακίνηση, στην πληροφορία, στην παιδεία, στις υπηρεσίες, ακόμα και στο... πιάτο μας.
Όλα αυτά εξελίσσονται γοργά με την Ελλάδα θεατή. Την ώρα που τα McDonald΄s εξυπηρετούν ΕΠΤΑ Ελλάδες, εδώ προέχει να επιλύσουμε τον εμφύλιο του 1946 και να ορθώσουμε τις γραμμες "αριστερού" - "δεξιού" για να μας ψηφίζουν κι ας είμαστε αποτυχημένοι