Τι θα κάνουν για την Παιδεία;
Τον τελευταίο καιρό επιμένω με σειρά κειμένων μου στο θέμα της Παιδείας. Αφορμή η οριστική διαπίστωση πως τα μισά Ελληνόπουλα είναι λειτουργικά αναλφάβητα, δηλαδή δεν είναι σε θέση να κατανοήσουν απλά κείμενα και ακόμη χειρότερα δεν είναι σε θέση να αξιολογήσουν τι συμβαίνει στην κοινωνία.
Με ένα ακόμη κείμενο μου υποστήριξα ότι ακόμη και τα νέα παιδιά που πετάνε μολότωφ στην πραγματικότητα είναι παιδιά χωρίς παιδεία που δεν είναι σε θέση να αντιληφθούν ότι οι μολότωφ δεν είναι λύση (άλλωστε τι ακριβώς επιδιώκουν να λύσουν; Ούτε που ξέρουν). Να γιατί το φαινόμενο παρατηρείται μόνο στην Ελλάδα. Οφείλεται στην εδώ έλλειψη παιδείας.
Στο τέλος αναρωτήθηκα: Τι έχουν κάνει 28 υπουργοί Παιδείας στα χρόνια της μεταπολίτευσης για να μην καταστρέφουμε τη νεολαία μας; Και - κυρίως- τι σκέφτεται επ΄αυτού η νυν υπουργός Νίκη Κεραμέως;
Σήμερα επανέρχομαι στο θέμα "παιδεία" με μια ακόμη αφορμή: Ο διαγωνισμός PISA του ΟΟΣΑ, που διοργανώνεται ανά τριετία, σκιαγραφεί με μελανά χρώματα το επίπεδο του ελληνικού σχολείου. Από τον πρώτο διαγωνισμό το 2000 έως και εκείνον του 2015 η Ελλάδα βρίσκεται καθηλωμένη σταθερά μεταξύ των χωρών με μέτριες επιδόσεις.
Στα αποτελέσματα στον διαγωνισμό του 2015 η γενική επίδοση των Ελλήνων μαθητών είναι χειρότερη από σχεδόν όλες τις χώρες της Ε.Ε. Οι μαθητές στη Σιγκαπούρη έχουν τις καλύτερες επιδόσεις από όλους. Ο μέσος 15χρονος Ελληνας μαθητής έχει τις γνώσεις και τις ικανότητες του μέσου 12χρονου μαθητή της Σιγκαπούρης.
Έτσι, περισσότεροι από τους μισούς 15χρονους στην Ελλάδα δεν καταφέρνουν να αναλύσουν και να αξιολογήσουν ένα κείμενο και να το συσχετίσουν με την καθημερινή ζωή. Το ίδιο συμβαίνει στα μαθηματικά και στις φυσικές επιστήμες. Αδυνατούν να οργανώσουν ένα σχέδιο επίλυσης ενός προβλήματος, που απαιτεί συνδυασμό γνώσεων και πηγών.
Ολοκληρώνω με τον ίδιο επίλογο λοιπόν: Τι λένε εκεί στο Υπουργείο Παιδείας; Τι λέγει προσωπικά ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης που ένα βασικό του όπλο είναι η υψηλή μόρφωσή του; Η πραγματικότητα είναι εθνική καταστροφή.