Η απαξίωση του τρένου

Η απαξίωση του τρένου

Πάτρα και Μπάρι, ενώνουν ακτοπλοϊκά την Ελλάδα με την υπόλοιπη Ευρώπη. Όταν φτάνεις στο Μπάρι, βλέπεις ένα τεράστιο δίκτυο σύγχρονων σιδηροδρομικών γραμμών που έχει μεγάλο μερίδιο στις μεταφορές και στις συγκοινωνίες προς την κεντρική Ευρώπη.

Όταν φτάνεις στην Πάτρα, δεν υπάρχει ούτε μια γραμμή τρένου. Αυτό που έφτιαξε ο Τρικούπης πριν 125 χρόνια απαξιώθηκε.

Αν θέλουμε να καταγράψουμε την διαχρονική ανικανότητα του πολιτικού μας συστήματος να ανασυγκροτήσει την χώρα, ένα καλό παράδειγμα είναι λοιπόν το τρένο.

Οι πολιτικοί το "ξέχασαν" και η Ελλάδα είναι η μόνη στην Ευρώπη χωρίς τρένο. Ωστόσο προκαλεί περαιτέρω φρίκη, η διαπίστωση ότι όσοι κυβέρνησαν, πέταξαν τεράστια ποσά των φορολογουμένων για ένα τρένο του 19ου αιώνα!

Οι Ιταλοί που αγόρασαν την ΕΡΓΟΣΕ και έχουν μεγάλες ικανότητες στους σιδηροδρόμους, προσπαθούν να ενεργοποιήσουν την κεντρική γραμμή της χώρας που είναι η Αθηνών - Θεσσαλονίκης.

Έφεραν λοιπόν το τρένο "Βέλος" το οποίο τρέχει με 200 χιλιόμτρα την ώρα. Άρα η απόσταση θα γίνεται σε μόλις δυόμισι ώρες. Έτσι θα κατανικηθεί και η ανταγωνιστική αεροπορική σύνδεση.

Τι διαπίστωσαν έκπληκτοι οι Ιταλοί; Η γραμμή είναι σε διάλυση. Δεν μπορεί να δεχθεί ταχύτητες άνω των 160 χιλιομέτρων.

Σε πολλά σημεία η γραμμή δεν αντέχει και διακόπτει την μετακίνηση. Δεν υπάρχει σηματοδότηση, δεν υπάρχει internet σε όλη τη διαδρομή, ούτε ασφάλεια αφού δεν παρακολουθούνται σωστά οι διελεύσεις του τρένου (σε πολλά σημεία έχουμε αναγκαστική βραδυπορία).

Γιατί δαπανήθηκαν δισ. ευρώ για αυτό το χάλι; Γιατί αντί να σχεδιάσουν ένα σύγχρονο ταχύτατο τρένο, σχεδίαζαν τρένο που να περνάει από όλα τα χωριά. Για να κάνουν κομματικές προσλήψεις. Για να δίνουν μελέτες και έργα σε κολλητούς. Με λίγα λόγια για να κάνουν τη δουλειά του Μαυρογυαλούρου, όχι για να εκσυγχρονίσουν τη χώρα.

Όλα αυτά οι Ιταλοί τα έχουν βρει απέναντι τους. Προσωπικό που δεν συνεργάζεται (και ήδη συνεργάζονται με δικά τους στελέχη που φέρνουν από Ιταλία),γραφειοκρατία που τους εμποδίζει να διορθώσουν την κατάσταση (πολλά έργα έχουν ξεκινήσει και δεν τελειώνουν με τίποτε). 

Φοβάμαι ότι απέναντι τους έχουν βρει και πολιτικούς που δεν βοηθούν. Έχει αποφασίσει η κυβέρνηση να αποκτήσει η χώρα τρένο; Όχι τρένο του 19ου αιώνα αλλά του 21ου;