Ελλάδα: Χώρα χωρίς τρένο

Ελλάδα: Χώρα χωρίς τρένο

H Ελλάδα έχει εισπράξει από την Ευρωπαϊκή Ένωση επιδοτήσεις ύψους 162 δισ. ευρώ. Παράλληλα την δεκαετία 1996 - 2007, δηλαδή στην περίοδο της πλαστής υποτίθεται ευημερίας, εισέρευσαν στην χώρα περίπου 500 δισ. ευρώ!

Τα χρήματα αυτά ήρθαν είτε με δανεικά που πήρε το κράτος (200 δισ. ευρώ), είτε από αυξήσεις κεφαλαίων στο Χρηματιστήριο Αθηνών (80 δισ. ευρώ), είτε με επενδύσεις ιδιωτών στο επιχειρείν (20 δισ. ευρώ), είτε με δανεικά που πήραν από το εξωτερικό οι Τράπεζες (75 δισ. ευρώ) κ.ο.κ.

Στην ελληνική επικράτεια κυκλοφορούσε πολύ χρήμα ενώ η Ελλάδα είχε ένα ύψος δανεισμού σχεδόν όμοιο με της Γερμανίας σε ποσοστό ΑΕΠ, δηλαδή εντυπωσιακά χαμηλό. Τα παραπάνω ανέφερε πριν λίγο καιρό σε μια εξαιρετική ομιλία του ο κ. Ν. Καραμούζης, πρόεδρος της Eurobank για να αναρωτηθεί: Πώς "καταφέραμε" να καταστραφούμε;

Από το σκεπτίκό του κ. Καραμούζη έχω την ευκαιρία ενός δέυτερου ερωτήματος: Με τόσα χρήματα, πώς και δεν καταφέραμε να φτιάξουμε δρόμους, λιμάνια, διαχείριση σκουπιδιών και πάσης φύσεως υποδομές; Και κάτι πιο συγκεκριμένο: Πώς και παραμένουμε η μόνη χώρα στην Ευρώπη χωρίς... τρένο;

Αυτό το τελευταίο έγινε τραγικά επίκαιρο με το πρόσφατο θανατηφόρο ατύχημα στο Άδενδρο. Το τρένο δεν μπορούσε να κινηθεί με περισσότερο απο... 60 χιλιόμετρα/ώρα, χρησιμοποίησε μια παρακαμπήριο, μετά το ατύχημα επιβάτες αφέθηκαν στην τύχη τους χώρις αποσκευές, χρήματα, δυνατότητα διανυκτέρευσης κ.λ.π.

Όλα πρωτόγονα και τριτοκοσμικά, λες και δεν είχαμε ποτέ χρήματα για να αποκτήσουμε ένα σύγχρονο τρένο με την αντίστοιχη οργάνωση. Κι όμως:

- Δαπανήθηακαν 15 δισ ευρώ για την γραμμή ΠΑΘΕ (Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Εύζωνοι). Που πήγαν όλα αυτά τα χρήματα; γιατί τρένο δεν έχουμε.

- Η γραμμή θα έπρεπε να έχει τελειώσει από το 2004, έχουμε 2017 και ακόμα την φτιάχνουν.

- Την ώρα που η γειτονική Ιταλία έχει ταχύτητες από 200 έως 350 χιλιόμετρα την ώρα και νικά το αεροπλάνο για αποστάσεις έως 700 χιλιόμετρα, εδώ οι ταχύτητες είναι Ινδίας του 60, αφού για παράδειγμα η γραμμη Αθήνας - Πάτρας που κατασκευάζεται θα καλύπτει τα 200 χιλιόμετρα σε... 2 ώρες! Το τρένο θα το νικά και ένα παλιό λεωφορέιο του ΚΤΕΛ.

Στην Ελλάδα, η περίπτωση του τρένου είναι ένα φοβερό οικονομικό και πολιτικό σκάνδαλο που όλοι το συγκαλύπτουν, κανείς δεν το αγγίζει. Αποδεικνύει όμως την διαχρονική φαυλότητα στη χώρα. Και πήραμε εκατοντάδες δισ. ευρώ και δεν κάναμε ένα έργο της προκοπής. ΠΟΥΘΕΝΑ.