Τα μέτρα ασφαλείας που έχουν τεθεί σε ισχύ ενόψει του κινηματογραφικού Φεστιβάλ των Καννών, η αυλαία του οποίου ανεβαίνει σήμερα, είναι πολύ αυστηρά, καθώς η Γαλλία βρίσκεται αντιμέτωπη με τον σοβαρό κίνδυνο μιας επίθεσης, δήλωσε ο υπουργός Εσωτερικών της Γαλλίας, Μπερνάρ Καζνέβ.
Καθώς το διάστημα μεταξύ 11 και 22 Μαΐου αναμένεται να επισκεφθούν την πόλη 45.000 άνθρωποι, οι γαλλικές αρχές έχουν τεθεί σε κατάσταση ύψιστου συναγερμού και, στο πλαίσιο αυτό, 400 πράκτορες των υπηρεσιών ασφαλείας, αλλά και εκατοντάδες αστυνομικοί έχουν αναπτυχθεί στην περιοχή, καθώς επίσης και μονάδες των ειδικών δυνάμεων που βρίσκονται σε πλήρη ετοιμότητα να επέμβουν, εάν αυτό καταστεί αναγκαίο, επεσήμανε ο Καζνέβ.
Η Γαλλία βρίσκεται σε κατάσταση συναγερμού μετά τις επιθέσεις, που διέπραξε η οργάνωση Ισλαμικό Κράτος τον Νοέμβριο, στο Παρίσι, οι οποίες στοίχισαν τη ζωή σε 130 ανθρώπους.
«Λίγο πριν από την έναρξη του Φεστιβάλ κινηματογράφου, επισκέφθηκα την πόλη για να ελέγξω τα μέτρα ασφαλείας που έχουν τεθεί σε ισχύ, είμαστε (...) αντιμέτωποι με μια απειλή, που είναι υψηλότερη από ποτέ. Ενάντια σε έναν εχθρό που είναι αποφασισμένος να επιτεθεί οποιαδήποτε στιγμή, πρέπει να είμαστε σε ύψιστη επαγρύπνηση κάθε στιγμή» τόνισε ο Καζνέβ.
Οι γαλλικές αρχές έχουν ήδη γνωστοποιήσει τα σχέδιά τους να παρατείνουν την κατάσταση συναγερμού, προκειμένου να καλυφθεί η διοργάνωση του Euro 2016, που ξεκινά τον επόμενο μήνα, και, στο πλαίσιο αυτό, ανακοινώθηκε η επιβολή αυστηρότερων μέτρων στους χώρους διεξαγωγής των αγώνων.
Το 1978, οι αρχές της χώρας είχαν αποτρέψει μια επίθεση κατά τη διάρκεια του Φεστιβάλ κινηματογράφου, όταν ανακάλυψαν έναν εκρηκτικό μηχανισμό στη σκηνή του Palais des Festivals.
Η ταινία «Cafe Society» του Γούντι Άλεν θα είναι η εναρκτήρια ταινία του 69ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών. Είναι η τρίτη φορά, που μία ταινία του αναγνωρισμένου 80άχρονου συγγραφέα και σκηνοθέτη ανοίγει το Φεστιβάλ.
Οι προηγούμενες φορές που μια ταινία του Γούντι Άλεν κήρυξαν την έναρξη του περίβλεπτου Φεστιβάλ, που πραγματοποιείται κάθε χρόνο στη νότια Γαλλία, ήταν το 2002, με το «Hollywood ending» (Παίζοντας στα τυφλά) και το 2011 με το «Midnight in Paris» (Μεσάνυχτα στο Παρίσι).
Το «Cafe Society», όπου πρωταγωνιστούν ο Τζέσε Άιζενμπεργκ του «The Social Network» και η Κρίστεν Στιούαρτ του «Twiight», αφηγείται την ιστορία ενός νεαρού που φθάνει στο Χόλυγουντ τη δεκαετία του 1930, με την ελπίδα να εργαστεί στην κινηματογραφική βιομηχανία, ερωτεύεται και βρίσκει τον εαυτό του βυθισμένο στην κοινωνία των καφέ που καθόρισε το πνεύμα της εποχής.
Ο 70άχρονος Αυστραλός σκηνοθέτης Τζορτζ Μίλερ, γνωστός για τις ταινίες «Mad Max», θα προεδρεύσει της κριτικής επιτροπής, η οποία θα έχει μέλη τους: Βανέσα Παραντί, Βαλέρια Γκολίνο, Μαντς Μίκελσεν, Λάζλο Νέμες, Αρνό Ντεπλεσάν, Καταγιούν Σαχαμπί και Ντόναλντ Σάδερλαντ.
Παλιοί γνώριμοι του Φεστιβάλ, όπως οι αδελφοί Νταρντέν και ο Ξαβιέ Ντολάν, θα βρεθούν φέτος στις Κάννες ανάμεσα στους σκηνοθέτες, ενώ το πρόγραμμα - μεταξύ άλλων - περιλαμβάνει τις νέες ταινίες των Παρκ Τσαν - Γουκ, Νίκολας Βίντινγκ Ρεφν, Άντρεα Άρνολντ, Ζαν - Πιερ και Λικ Νταρντέν, Κεν Λόουτς, Ξαβιέ Ντολάν και Πέδρο Αλμοδόβαρ.
Αξίζει να αναφερθεί πως ο 63άχρονος Αμερικανός σκηνοθέτης Τζιμ Τζάρμους συμμετέχει στο Φεστιβάλ με δύο ταινίες: το «Paterson», με πρωταγωνιστή τον Άνταμ Ντράιβερ - που ερμηνεύει τον Κάιλο Ρεν στο «Star Wars» - στο Διαγωνιστικό και με το ντοκιμαντέρ «Gimme Danger», το οποίο θα προβληθεί σε μεταμεσονύχτια προβολή.
Η τέταρτη ταινία του Έλληνα σκηνοθέτη Θάνου Αναστόπουλου σε συν - σκηνοθεσία με τον Νταβίντε Ντελ Γκαν, «Η τελευταία παραλία» (L’ Ultima Spiaggia), θα ταξιδέψει στις Κάννες για μία ειδική προβολή. Μαζί της θα είναι και η ελληνική συμπαραγωγή «Γυρίζοντας τον κόσμο» (Voir du pays) των Ντελφίν και Μυριέλ Κουλέν, στο τμήμα «Ένα κάποιο βλέμμα».
Η νέα δουλειά του Θάνου Αναστόπουλου, η οποία χρειάστηκε δύο χρόνια για να γυριστεί, είναι ένα ντοκιμαντέρ, το οποίο αναφέρεται σε μια παραλία μοναδική στην Ευρώπη και τους κατοίκους της. Ένας οικείος χώρος που βρίσκεται δίπλα στην πόλη και, όμως, «μακριά» από αυτήν, χαμένος σαν νησί, ανάμεσα σε παρκαρισμένες νταλίκες, που περιμένουν να περάσουν το τελωνείο του λιμανιού, για να μπουν στην Ευρώπη. Εδώ, ο διαχωριστικός τοίχος και η θάλασσα ενώνουν και χωρίζουν, διευρύνουν τα σύνορα, τα συγχέουν και τα επανακαθορίζουν. Την ίδια στιγμή, η παραλία αυτή στην Τεργέστη αποτελεί το τελευταίο καταφύγιο για τους ανθρώπους που της εμπιστεύονται ένα μεγάλο κομμάτι της ζωής τους. Στην παραλία αυτή, ένας τοίχος τριών μέτρων χωρίζει τους άνδρες από τις γυναίκες.
Διαγωνιστικό Τμήμα
«Toni Erdmann» της Μαρέν Αντέ
«Julieta» του Πέδρο Αλμοδόβαρ
«American Honey» της Άντρεα Άρνολντ
«The Uknown Lady» των Ζαν Πιερ και Λικ Νταρντέν
«Personal Shopper» του Ολιβιέ Ασαγιάς
«Ιt's Only the End of the World» του Ξαβιέ Ντολάν
«Ma Loute» του Μπρουνό Ντιμόντ
«Paterson» του Τζιμ Τζάρμους
«Rester Vertical» του Αλέν Γκιροντί
«Aquarius» του Κλέμπερ Μεντόνκα Φίλο
«Mal de Pierres» της Νικόλ Γκαρσία
«I, Daniel Blake» του Κεν Λόουτς
«Ma’Rosa» του Μπριγιάντε Μεντόζα
«Loving» του Τζεφ Νίκολς
«Bacalaureat» του Κριστιάν Μουντζίου
«Agassi» του Παρκ Τσαν-Γουκ
«Τhe Last Face» του Σον Πεν
«Sieranevada» του Κρίστι Πουίου
«Elle» του Πολ Βερχόφεν
«The Neon Demon» του Νίκολας Βίντινγκ Ρεφν
Ένα Κάποιο Βλέμμα
«Varoonegi» του Μπέχναμ Μπεζάντι
«Apprentice» του Μπου Γιουνφενγκ
«Voir Du Pays» των Ντελφίν Κουλέν και Μιριέλ Κουλέν
«La Danseuse» της Στέφανι Ντι Τζούστο
«Clash» του Μοχάμεντ Ντιαμπ
«La Tortue Rouge» του Μίκαελ Ντουμπόκ ντε Βιτ
«Fuchi Bi Tatsu» του Φουκάντα Κότζι
«Omar Shakhsiya» της Μάχα Χατζ
«Me’Ever Laharim Vehagvaot» του Έραν Κολίριν
«After The Storm» του Κόρε-Έντα Χιροκάζου
«Hymyileva Mies» του Γιούχο Κουοσμάνεν
«La Large Noche de Francisco Sanctis» των Φρανσίσκο Μαρκέζ και Άντρεα Τέστα
«Caini» του Μπόγκνταν Μιρίκα
«Pericle Il Nero» του Στέφανο Μορντίνι
«The Transfiguration» του Μάικλ Ο' Σία
«Captain Fantastic» του Ματ Ρος
«Uchenik« του Κιρίλ Σερεμπρένικοφ
Εκτός Συναγωνισμού
«The BFG» του Στίβεν Σπίλμπεργκ
«Money Monster» της Τζόντι Φόστερ
«The Nice Guys» του Σέιν Μπλακ
«Gok Sung» του Να Χονγκ-Τζιν
Ειδικές προβολές
«L’Ultima Spiaggia» των Θάνου Αναστόπουλου και Νταβίντε Ντελ Ντέγκαν
«A Chad Tragedy» του Μαχάματ-Σαλέχ Αρούν
«The Death of Louis XIV» του Άλμπερτ Σέρα
Μεταμεσονύχτιες προβολές
«Gimme Danger» του Τζιμ Τζάρμους
«The Train to Busan» του Γιον Σανγκ-Χο