Κάννες: Ο αληθινός έρωτας δεν έχει ηλικία... Μόνο διάρκεια

Μίχαελ Χάνεκε

Ενας γνήσιος έρωτας ζωής παρουσιασμένος μέσα από την σκληρή μα και τρυφερή ματιά ενός σκηνοθέτη γνωστού για την ωμότητα των καταστάσεων που πάντοτε περιγράφει, έμελλε τελικά να κερδίσει τον Χρυσό Φοίνικα του 65ου φεστιβάλ Καννών.

Ο «Ερωτας» («Amour») λοιπόν, του Μίχαελ Χάνεκε, η ιστορία ενός ηλικιωμένου που προσπαθεί με κάθε τρόπο να φροντίσει την εξίσου ηλικιωμένη γυναίκα του από την στιγμή που η τελευταία παθαίνει εγκεφαλικό επεισόδιο, χάρισε το βράδυ της Κυριακής 27 Μαίου τον δεύτερο Χρυσό Φοίνικα στον αυστριακό σκηνοθέτη που πριν από τρία χρόνια είχε κερδίσει τον πρώτο του, με την «Λευκή κορδέλα».

Είναι εμφανές ότι η εφετινή κριτική επιτροπή, πρόεδρος της οποίας ήταν ο ιταλός σκηνοθέτης Νάνι Μορέτι, ακολούθησε το θετικό προς την ταινία κλίμα που είχε δημιουργηθεί κατά την διάρκεια του  φεστιβάλ. Γιατί είναι γεγονός ότι η ταινία του Χάνεκε στην οποία πρωταγωνιστούν οι Εμανουέλ Ριβά και Ζαν Λουί Τρεντινιάν στους παραπάνω ρόλους, πρώτον άρεσε και δεύτερον είχε όλα τα διακριτικά του μεγάλου φαβορί.

Από την άλλη πλευρά βέβαια, ελάχιστα ακούστηκαν για την ιταλική ταινία του Ματέο Γκαρόνε «Reality» («Πραγματικότητα»). Το καλοφτιαγμένο σχόλιο πάνω στην «παράνοια» της reality TV που απέσπασε τελικά το Μεγάλο Βραβείο της επιτροπής προβλήθηκε την δεύτερη μόλις μέρα της διοργάνωσης και φάνηκε να ξεχνιέται. Ο Γκαρόνε έχει κερδίσει το ίδιο βραβείο το 2008 με τα «Γόμορρα», μια σαφώς ανώτερη ταινία.

Το γέλιο ήταν κυρίαρχο στο «The angel’s share» (Το μερτικό του αγγέλου), την τελευταία ταινία του πολυβραβευμένου στις Κάνες βρετανού σκηνοθέτη Κεν Λόουτς. Η ταινία καταπιάνεται με τις ιλαροτραγικές περιπέτειες μιας ομάδας νεαρών λούμπεν της Γλασκόβης οι οποίοι αποφασίζουν να κλέψουν μια σοβαρή ποσότητα αριστουργηματικού ουίσκι. Απέσπασε το βραβείο της επιτροπής.

Ολοι μίλησαν θετικά για την ερμηνεία του δανού ηθοποιού Μαντς Μίκελσεν στο «Κυνήγι» («Hunt») που γύρισε ο συμπατριώτης του, Τόμας Βίντερμπεργκ. Δύσκολος ο ρόλος του παιδαγωγού που χωρίς να φταίει σε τίποτε κατηγορείται για κάτι που δεν έκανε στο παιδί του καλύτερού του φίλου. Δίκαιη λοιπόν η βράβευση του Μίκελσεν, με το βραβείο ανδρικής ερμηνείας.

 

Πηγή: 
http://molonoti.gr με πληροφορίες από το Βήμα

Δείτε επίσης