Βρέθηκαν οι πίνακες των Πικάσο και Μοντριάν που είχαν κλαπεί από την Εθνική Πινακοθήκη

Εντοπίστηκαν, έπειτα από εννέα χρόνια, ο πίνακας του Πάμπλο Πικάσο «Γυναικείο κεφάλι» και ο πίνακας «Ανεμόμυλος Στάμμερ» του Πιετ Μοντριάν, που είχαν κλαπεί τα ξημερώματα της 9ης Ιανουαρίου του 2012 από την Εθνική Πινακοθήκη.

Τα δύο έργα εντοπίστηκαν στην Κερατέα, μέσα σε μία κρύπτη στο σπίτι ενός Έλληνα (γεννηθείς το 1972), τον οποίο παρακολουθούσε η ΕΛ.ΑΣ.

Οι δράστες της κλοπής του 2012 είχαν αφαιρέσει, επίσης, και ένα σχέδιο των αρχών του 17ου αιώνα που αποδίδεται στον Ιταλό Γκουλιέλμο Κάτσια. Το σχέδιο αυτό εντοπίστηκε κατεστραμμένο. Οι δύο αυτοί πίνακες βρίσκονται πλέον στα χέρια της ΕΛ.ΑΣ, μετά τον εντοπισμό τους από το 2ο Τμήμα του ΥΔΕΖΙ.


 
 

Ο Πάμπλο Πικάσο είχε φιλοτεχνήσει τον πίνακα «Γυναικείο Κεφάλι», το 1939. Δέκα χρόνια μετά, το 1949, πρόσφερε το συγκεκριμένο έργο στον ελληνικό λαό για τη συμβολή του στην αντίσταση κατά τη διάρκεια της γερμανικής Κατοχής.

Στο πίσω μέρος του πίνακα υπάρχει και χειρόγραφη αφιέρωση του Ισπανού ζωγράφου, που αναφέρει: «Pour le Peuple Grec, Hommage de Picasso» (Για τον ελληνικό λαό, Φόρος τιμής από τον Πικάσο).

Το «Γυναικείο Κεφάλι» (λάδι σε μουσαμά, διαστάσεων 56Χ40), είναι πορτρέτο της Ντόρα Μάαρ, συντρόφου του ζωγράφου που υπήρξε από τις σημαντικότερες μούσες του. Στα 9 χρόνια που διήρκεσε η σχέση τους, ο Πικάσο ζωγράφισε πολλά πορτρέτα της.

Εκτός από το «Γυναικείο Κεφάλι» είχε κλαπεί, επίσης, ένα έργο του Ολλανδού Πιέτ Μοντριάν και ένα σχέδιο σε χαρτί, των αρχών του 17ου αιώνα, που αποδίδεται στον Ιταλό Γκουλιέλμο Κάτσια (Μονκάλβο).


 

«Ανεμόμυλος Στάμμερ» του Πιετ Μοντριάν

Η κλοπή είχε γίνει τα ξημερώματα της 9ης Ιανουαρίου 2012. Ο δράστης είχε παραπλανήσει τον φύλακα προκαλώντας ψεύτικο συναγερμό και μπήκε στο εσωτερικό της Εθνικής Πινακοθήκης παραβιάζοντας τζάμι στο ισόγειο του κτηρίου.

Αφού άρπαξε τους τρεις πίνακες, κάθισε στα σκαλιά και με ένα μαχαίρι αφαίρεσε τα κάδρα. Οι κινήσεις του είχαν καταγραφεί από τις κάμερες ασφαλείας του κτηρίου, ενώ φορούσε σκούφο που κάλυπτε τα χαρακτηριστικά του. Εκτιμάται ότι υπήρχε και συνεργός, ο οποίος είχε τον ρόλο του «τσιλιαδόρου».

 

Πηγή: 
http://molonoti.gr

Δείτε επίσης