Από την Κινηματογραφική Λέσχη Πάτρας η προβολή του έργου "Ramona"

Το φιλμ "Ramona" προβάλει η Κινηματογραφική Λέσχη της Πάτρας τη Δευτέρα 23 Οκτωβρίου σε δύο προβολές, στη Veso Mare.

ΡΑΜΟΝΑ - RAMONA

Σκηνοθεσία-Σενάριο: Αντρεα Μπάγκνι
Ηθοποιοί:  Λούρντες Χερνάντες, Μπρούνο Λάστρα, Φραντσέσκο Καρίλ.
Φωτογραφία: Γιασουχίρο Γιοστόκα,Σέιτζο Σένγκεν
Μουσική: Πολ Ορπινέλ
Μοντάζ: Πάμπλο Μπάρσε
Χώρα:  Ισπανία (Έγχρωμη, Α/Μ)
Διάρκεια: 80΄
Διακρίσεις:  3 Βραβεία και 4 Υποψηφιότητες.

BIFF - Brasilia International Film Festival 2022, 2 Βραβεία, Καλύτερης ταινίας και καλύτερης ηθοποιού.
Rome Film Fest  2022, Βραβείο Σεναρίου

Χρώματα και συναισθήματα αλλάζουν παιχνιδιάρικα σε μια μικρής εμβέλειας, μοντέρνα και αναζωογονητική ρομαντική κομεντί με γουντιαλενική επιρροή και μεσογειακό αέρα. Ιδανική πρωταγωνιστική επιλογή η –τραγουδίστρια Russian Red– Λούρδες Χερνάντεζ.

Η Ραμόνα μοιάζει να έχει βγει μέσα από ταινία του Πέδρο Αλμοδόβαρ. Νέα, δυναμική και σέξι, διαθέτει μια αστείρευτη ενέργεια την οποία δεν ξέρει πού να διοχετεύσει. Γύρω της μια ήσυχη, ερημική (λόγω Covid) Μαδρίτη κι εκείνη αναποφάσιστη για το αν θέλει να αφοσιωθεί στη μετάφραση ή να ακολουθήσει καριέρα ηθοποιού, αλλά και αν θέλει να συνεχίσει να καπνίζει ή όχι. Εν τω μεταξύ, δουλεύει ως μπέιμπι σίτερ και ένα πρωί, ενώ την επομένη έχει οντισιόν για κινηματογραφική ταινία, πίνει καφέ σε ένα μπαράκι. Τέλος εισαγωγής και αρχή του πρώτου κεφαλαίου της ταινίας: "Η Ραμόνα γνώρισε τον Μπρούνο".

Η πρωτοεμφανιζόμενη Αντρέα Μπάγκνεϊ ξέρει πώς να κερδίσει αμέσως το ενδιαφέρον του θεατή, περιγράφοντας απλά και εύστοχα άλλη μία boy meets girl ιστορία: Δίπλα στη Ραμόνα ένας άντρας πίνει το χυμό του κι εκείνη θα του πιάσει κουβέντα, η οποία θα οδηγήσει σε μερικά ποτά, πολλά γέλια, περίπατο στην πόλη και μια μεγάλη συζήτηση. Στο τέλος της αυτός θα της εξομολογηθεί τον κεραυνοβόλο έρωτά του, κάτι που θα πανικοβάλλει τη Ραμόνα, η οποία έχει μόλις μετακομίσει στην ισπανική πρωτεύουσα με το αγόρι της. Αφήνει λοιπόν τον άγνωστο άντρα, του οποίου δεν ξέρει καν το όνομα, και φεύγει, ίσως τρομαγμένη και από τα δικά της συναισθήματα, τα οποία θα βραχυκυκλώσουν εντελώς όταν το επόμενο πρωί βρεθεί στην οντισιόν και διαπιστώσει ότι το φλερτ της προηγουμένης είναι ο σκηνοθέτης της Μπρούνο, ο οποίος αμέσως της προσφέρει τον πρωταγωνιστικό ρόλο.

Η Μπάγκνεϊ μαγειρεύει μια μοντέρνα ρομαντική κομεντί αλμοδοβαρικής συνταγής, με ήρωες "στα πρόθυρα". Γεμάτους πάθη αλλά και ανασφάλειες, ενέργεια αλλά και αναποφασιστικότητα. Δεν αντιγράφει όμως το αφηγηματικό στιλ του jefe, κλέβοντας ιδέες όχι μόνο από τις κομψές αισθηματικές κωμωδίες του κλασικού Χόλιγουντ, αλλά και από τον γουντιαλενικό "Νευρικό Εραστή" (η μόνη άμεση σινεφίλ αναφορά στην ταινία). Η Ραμόνα δεν είναι λοιπόν παρά μια Ισπανίδα Φράνσις Χα, παιδί μιας μετέωρης εποχής, η οποία περιγράφεται απολαυστικά στη συζήτηση ανάμεσα σ’ εκείνην και τον Μπρούνο στο μπαρ (η οικολογία, η πατριαρχία, η τεχνολογία, τα ναρκωτικά…). Το σινεμά θα είναι για εκείνη ένα ακόμα δίλημμα –τρόπος συναισθηματικής έκφρασης ή υποκατάστατο της αληθινής ζωής;– στην προσπάθεια να βρει τον εαυτό της μακριά από το αντρικό βλέμμα, με την Μπάγκνεϊ να μας κλείνει παιχνιδιάρικα το μάτι (αφήγηση σε κεφάλαια, εναλλαγή έγχρωμου και ασπρόμαυρου) και τη Λούρδες Χερνάντεζ –η τραγουδίστρια Russian Red– να μας παρασύρει με τη νευρωτική χάρη της.

Χρήστος Μήτσης
Η νουβέλ βαγκ μέσα από το βλέμμα των millenials, μια μαδριλένικη κομεντί για την ηθοποιό Ραμόνα που ψάχνει την αλήθεια στη ζωή της - και στους άντρες της - στο ντεμπούτο τής Αντρεα Μπάγκνι που συμμετείχε στα φεστιβάλ της Ρώμης και του Κάρλοβι Βάρι.

Η Ραμόνα σκοπεύει να γίνει ηθοποιός. Στην οντισιόν όπου παίρνει μέρος θα πει ένα μονόλογο από τον «Νευρικό Εραστή». Ως δραματικό. Μα ο «Νευρικός Εραστής» είναι κωμωδία. Οχι για τη Ραμόνα, που στο καθετί μπορεί να δει και τις δυο πλευρές, με αποτέλεσμα μια εξαντλητική και απολαυστική υπαρξιακή αναποφασιστικότητα.

Με βραβείο στο Φεστιβάλ της Ρώμης και συμμετοχή στο Φεστιβάλ του Κάρλοβι Βάρι, το ντεμπούτο της Ισπανίδας Αντρεα Μπάγκνι, με τραβηχτική, high maintetance πρωταγωνίστρια την τραγουδίστρια Λούρντες Χερνάντες, αντλεί από τη νουβέλ βαγκ κι από τον νεαρό Γούντι Αλεν αλλά αφιερώνει στη Μαδρίτη, τη ζωή και το σινεμά της.

Η τριαντάχρονη Ραμόνα έχει μόλις μετακομίσει από την Αγγλία στη Μαδρίτη, στη hip γειτονιά του Λαβαπιές, μαζί με το αγόρι της, τον σεφ Νίκο. Η Ραμόνα δεν σταματά σ’ αυτή την αλλαγή, θέλει επίσης να γίνει ηθοποιός και, με όποιον τρόπο, να κορέσει την αίσθηση του ανικανοποίητου που την ταλαιπωρεί. Oταν τυχαία, σ’ ένα καφέ, γνωρίσει τον Μπρούνο και φλερτάρει μαζί του παιχνιδιάρικα, ως τη στιγμή που εκείνος της της εξομολογηθεί τον κεραυνοβόλο έρωτά του, το τελευταίο που περιμένει είναι πως πρόκειται για τον σκηνοθέτη της ταινίας για την οποία έχει οντισιόν την επόμενη μέρα. Κι αυτός ο πρωταγωνιστικός ρόλος είναι υπερβολικά ελκυστικός για να μην παραδοθεί η Ραμόνα στη μοίρα της.

Κατά το περισσότερο ασπρόμαυρη, με έγχρωμες μόνο λίγες, καθοριστικές σεκάνς, χωρισμένη σε κεφάλαια με πηχυαίους τίτλους, μοιρασμένη ανάμεσα στο χιούμορ, τη νευρική κρίση και τη συμπάθεια, η ταινία της Μπάγκνι έχει από τη μια έναν έντονο, σινεφιλικό φορμαλισμό, γεμάτο αναφορές και κλεισίματα ματιού, από την άλλη την αμεσότητα μιας ιστορίας που αγγίζει κάθε άνθρωπο που έχει ποτέ ερωτευτεί, που έχει αμφιβολίες για το νόημα της ζωής, ή που έχει διανύσει ένα τριπ αυτογνωσίας. Κι εκεί κάπου μένει το φιλμ, γυρισμένο σε μια εξαιρετικά φωτογενή Μαδρίτη, ερημωμένη από την πανδημία, επενδύοντας λιγότερο στην ουσία και στο βάθος και περισσότερο σε μια φασαίικη αισθητική, όμορφη αλλά κι ανώδυνη.
Λήδα Γαλανού
 
Andrea Bagney
Σκηνοθέτης, Σσεναριογράφος και Παραγωγός, έχει κερδίσει  2 Βραβεία και 4 Υποψηφιότητες. Φιλμογραφία:  Ραμόνα (2022) και Max: A Doha Story (2013 μ.μ )