«Στο σπίτι» με την Κινηματογραφική Λέσχη

Η ξεχωριστή ελληνική ταινία «Στο σπίτι» προβάλλεται την Δευτέρα 9.2.2015 στο Ster Cinemas, από την Κινηματογραφική Λέσχη Πάτρας.

Και στις τρεις προβολές θα είναι παρούσα η πρωταγωνίστρια Μαρία Καλλιμάνη.

Σκηνοθεσία-Σενάριο: Αθανάσιος Καρανικόλας

Ηθοποιοί: Μαρία Καλλιμάνη, Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου, Αλέξανδρος Λογοθέτης, Γιάννης Τορτέκης

Χώρα: Ελλάδα, Γερμανία (Έγχρωμη)

Διάρκεια: 103΄

Πρώτη προβολή:  Ώρα 6.00 μ.μ..

Δεύτερη προβολή: Ώρα 8.15 μ.μ.

Τρίτη προβολή:    Ώρα 10.30 μ.μ.

Διακρίσεις:

- Βραβείο Οικουμενικής Επιτροπής στον Αθανάσιο Καρανικόλα

Η Νάντια, μια 45άρα γυναίκα από τη Γεωργία, εργάζεται ως οικιακή βοηθός εδώ και 12 χρόνια για μια νεόπλουτη ελληνική οικογένεια. Η μεταξύ τους σχέση, όμως, θα αλλάξει όταν η υγεία της κλονιστεί από μια σοβαρή νευρολογική ασθένεια, ενώ τα οικονομικά προβλήματα της οικογένειας γίνονται ασφυκτικά.

Φεστιβαλική συμμετοχή στο Βερολίνο για την αντο¬νιονική ακτινογραφία μιας σύνθετης κοινωνικής πραγματικότητας, σκηνοθετημένη με λιτή ακρίβεια και ερμηνευμένη με βαθιά εσωτερικότητα. Ο Ελληνογερ¬μανός Αθανάσιος Καρανικόλας εντυπωσιάζει με την κινηματογραφική ωριμότητά του, ενώ η πρωταγωνί¬στρια Μαρία Καλλιμάνη («Μαχαιροβγάλτης») είναι μια πραγματική αποκάλυψη.

Η Μαρία Καλλιμάνη ξεκίνησε από το Αίγιο, έκανε μια στάση στη Φιλοσοφική Αθηνών και άλλη μία, μάλλον σημαντικότερη, στη δραματική του θεάτρου Εμπρός. Ακολούθησε εντυπωσιακή πορεία στο σανίδι, σε ποιοτικές παραστάσεις όπου δεν ανταλλάσεις την ψυχή σου με τον εφήμερο τίτλο του σταρ. Με την ίδια λογική έπαιξε και στον κινηματογράφο σε ταινίες – σκληρές ματιές στη σημερινή ελληνική πραγματικότητα – που έβαλαν τον αληθινό άνθρωπο στη θέση των ιδεολογημάτων. Την είδαμε στον «Μαχαιροβγάλτη» και στο «Μικρό ψάρι» του Γιάννη Οικονομίδη, στη «Χώρα προέλευσης» του Σύλλα Τζουμέρκα και αλλού σε σύντομα περάσματα. Στο «Σπίτι» της δόθηκε η ευκαιρία να αποδείξει πως είναι σπουδαία πρωταγωνίστρια.

Η ταινία, αριστοτεχνικά σκηνοθετημένη από τον Αθανάσιο Καρανικόλα, φαντάζει σαν το σημερινό «προξενιό της Άννας». (Χθες είχαμε την αστυφιλία και τις επαρχιώτισσες ψυχοκόρες σε μονοκατοικίες μικροαστών, σήμερα τη με¬τανάστευση και τις οικιακές βοηθούς σε μοντέρνες βίλες νεόπλουτων). Η Καλλιμάνη είναι η οργανική ύλη, το σώμα και ο ψίθυρος ενός κοινωνικού δράματος γύρω από την αγωνία ενός καθημερινού ανθρώπου, που προσπαθεί να σταθεί με αξιοπρέπεια όρθιος καθώς γύρω του γκρεμίζε¬ται ο κόσμος. Η ερμηνεία της ευθυγραμμίζεται με τη λιτή και πυκνή σκηνοθεσία, που διώχνει από το μελόδραμα το «λίπος» και τις κορώνες της κλάψας: η Νάντια λυγίζει από τη μοίρα, πέφτει, σηκώνεται και στο τέλος μένει μόνη στο δρόμο. Ελεύθερη (;) σε ένα (νέο)ρεαλιστικό σκηνικό. Η «οικογένειά « της (οι νεόπλουτοι ανάστατοι από το σπά¬σιμο της οικονομικής φούσκας και απογυμνωμένοι ηθικά) ζει ένα ρηχό ψυχολογικό δράμα σε μοντέρνο σκηνικό απόψυχρό γυαλί και γυμνό μπετόν. Η ζεστή ανάσα και το κορμί της Νάντιας, που ο Καρανικόλας επιμένει να μας το δείχνει ημίγυμνο, δημιουργούν μια αντίθεση – θεμέλιο λίθο για τη φόρμα της ταινίας».