Ν. Νικολόπουλος: Όχι στη νέα σύμβαση της "Ολυμπίας Οδού" που προβλέπει "κούρεμα" στο έργο
Όχι στη νέα σύμβαση της «Ολυμπίας Οδού», την οποία προτίθεται να φέρει η κυβέρνηση στη Βουλή προς ψήφιση, θα πει ο βουλευτής Αχαΐας και συντονιστής του Κινήματος Χριστιανοδημοκρατικής Αναγέννησης, Νίκος Νικολόπουλος, εφόσον σε αυτή προβλέπεται «κούρεμα» στο φυσικό αντικείμενο του έργου και δεν συμπεριλαμβάνεται σε αυτή, ο αυτοκινητόδρομος Πατρών – Πύργου και μάλιστα, με αλλαγή της χάραξης στην δυτική Αχαΐα, όπως το σύνολο των φορέων και των πολιτών του νομού έχει απαιτήσει, δικαιωμένη μάλιστα από την κυβέρνηση Καραμανλή, η οποία επί υπουργίας Γ. Σουφλιά, ολοκλήρωσε και εναλλακτική μελέτη.
Αυτά επισημαίνει ο κ. Νικολόπουλος, ανταποκρινόμενος σε επιστολή του βουλευτή Ηλείας, Γ. Κοντογιάννη, με την οποία ζητείται από όλους τους βουλευτές της περιοχής, να μην ψηφίσουν τη νέα σύμβαση σε περίπτωση που εξαιρεθεί από την «Ολυμπία» ο δρόμος Πατρών – Πύργου, έστω και ως δημόσιο έργο.
Πέραν τούτων πάντως, ο κ. Νικολόπουλος σημειώνει προς τον κ. Κοντογιάννη και την σπουδαιότητα της Ιονίας Οδού, ζητώντας τη διεύρυνση του «πολιτικού μετώπου της Δυτικής Ελλάδας» - με τη συμμετοχή των βουλευτών της Αιτωλοακαρνανίας, αλλά και ολόκληρης της Πελοποννήσου – και τη κινητοποίηση των βουλευτών προς το υπουργείο προτού φτάσει η σύμβαση στη Βουλή.
Το ακριβές κείμενο της επιστολής του κ. Νικολόπουλου στον κ. Κοντογιάννη, έχει ως εξής:
«Αγαπητέ Συνάδελφε,
Ανταποκρινόμενος στην επιστολή σου για την «Ολυμπία Οδό», ευθύς εξαρχής ξεκαθαρίζω πως είμαι απόλυτα σύμφωνος μαζί σου, τόσο ως προς την αναγκαιότητα και την σημασία που έχει για το σύνολο της βορειοδυτικής Πελοποννήσου η ολοκλήρωση του έργου σε όλο, το αρχικώς προβλεφθέν μήκος του, όσο και στο αίτημά σου για κοινή δράση και αντιμετώπιση του ζητήματος στη Βουλή.
Ως εκ τούτου, θεώρησε δεδομένη τη στήριξή μου στην πρότασή σου, με στόχο να μην υπάρξει η παραμικρή «έκπτωση» στο φυσικό αντικείμενο του νέου αυτοκινητόδρομου, αλλά και καμία παραχώρηση ως προς τις προϋποθέσεις ποιότητας και ασφάλειας που πρέπει να διαθέτει, ως μέρος των διευρωπαϊκών δικτύων.
Άλλωστε, και προσωπικά, ουδέποτε θα ψήφιζα στη Βουλή οποιαδήποτε σύμβαση «κουρέματος» του μεγάλου αυτού οδικού έργου, ειδικά όταν αφορά το τμήμα Πατρών – Πύργου, δηλαδή μία από τις σύγχρονες «καρμανιόλες» του εθνικού μας δικτύου, η οποία έχει κοστίσει πολύ σε αίμα Αχαιών, Ηλείων, αλλά και πολιτών από ολόκληρη την Ελλάδα. Εξάλλου, όπως ίσως γνωρίζεις, από τους φορείς της Αχαΐας έχει ζητηθεί αλλαγή χάραξης του συγκεκριμένου δρόμου, ο οποίος απειλεί να… τελειώσει τις παραλιακές περιοχές της δυτικής Αχαΐας και αυτή η αλλαγή είχε γίνει δεκτή από τη κυβέρνηση του Κώστα Καραμανλή, ενώ ο πρώην υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Γ. Σουφλιάς είχε ζητήσει τη σύνταξη νέας μελέτης, η οποία και έγινε. Στη συνέχεια, ωστόσο, το ελληνικό δημόσιο και τα αρμόδια υπουργεία κωφεύουν, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει καμία θετική εξέλιξη ως προς το συγκεκριμένο αίτημα, αντιθέτως να προωθούνται απαλλοτριώσεις εις βάρος οικιστικών ζωνών της δυτικής Αχαΐας. Επειδή ευθύς εξαρχής υπήρξα σύμφωνος και υπερασπίστηκα την ανάγκη αλλαγής της χάραξης, θα ήμουν ανακόλουθος αν ψήφιζα μια νέα σύμβαση, έστω και με την ίδια χάραξη.
Επίτρεψέ μου, επίσης,, να σημειώσω ότι πολλές φορές έχω τονίσει ότι θα πρέπει να θεωρείται ως δεδομένη η στήριξή μου σε οποιοδήποτε μέτρο ή Νόμο φέρει η κυβέρνηση στη Βουλή, με στόχο την βελτίωση της ζωής των πολιτών και την έξοδο από την κατάσταση που βιώνουμε σήμερα Αντίθετα, εξ ορισμού απορρίπτω και μάχομαι, έργα και δράσεις που γίνονται μόνο και μόνο για να υπογράφονται χρυσοτόκες συμβάσεις με «Εθνικούς Εργολάβους».
Σε ό,τι αφορά το προκείμενο πάντως, θα πρότεινα η συνδιαμόρφωση της κοινής στάσης των συναδέλφων βουλευτών να μην «σταθεί» μόνο στην αντιμετώπιση της νέας σύμβασης εντός Βουλής, αλλά και να μην αφορά μόνο την «Ολυμπία Οδό».
Πιο συγκεκριμένα, προτείνω αγαπητέ συνάδελφε, η δράση αυτή να συμπεριλάβει και τους συναδέλφους βουλευτές Μεσσηνίας, αλλά και τους βουλευτές Αιτωλοακαρνανίας. Κατ’ αυτό τον τρόπο, οι βουλευτές τεσσάρων νομών, μπορούν να δημιουργήσουν ένα κοινό «μέτωπο», για την ολοκλήρωση και των δύο πολύ σημαντικών οδικών αξόνων της ευρύτερης περιοχής («Ολυμπία» - «Ιονία»), αφού και οι δύο αυτοί δρόμοι θα άρουν την απομόνωση συνολικά της Δυτικής Ελλάδας.
Επίσης, οι βουλευτές του «δυτικού άξονα», μπορούν να ζητήσουν ενημέρωση για την πορεία των διαπραγματεύσεων και των σκέψεων που γίνονται, τόσο από τον Υπουργό Ανάπτυξης, Κ. Χατζηδάκη, όσο και από τον ορισθέν διαπραγματευτή, κ. Ε. Βιδάλη. Ίσως να είναι αργά όταν θα έρθει η σύμβαση στη Βουλή και πρέπει να δράσουμε νωρίτερα.
Μετά τιμής
Νίκος Ι. Νικολόπουλος»
- Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια