Νικολόπουλος: «Πάρτι» με το λαθρεμπόριο καυσίμων

Επανέρχεται στο ζήτημα του λαθρεμπορίου καυσίμων ο πρόεδρος του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος και Γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας των ΑΝΕΛ, Νίκος Νικολόπουλος.

Αυτή τη φορά, με αφορμή αποκαλύψεις για δεξαμενόπλοιο με αδήλωτο πετρέλαιο 13.000 τόνων που εντοπίστηκε στις 21 Ιουλίου από πλωτό καταδιωκτικό της Γενικής Διεύθυνσης Τελωνείων, καταθέτει νέα ερώτηση στη Βουλή.

Ο κ. Νικολόπουλος σημειώνει πως η συγκεκριμένη περίπτωση, που βρίσκεται πλέον στο  μικροσκόπιο των αρχών προς αναζήτηση ενδεχόμενης εμπλοκής ακόμα και κρατικών υπαλλήλων, δείχνει πως το ζήτημα της παράνομης διακίνησης καυσίμων είναι υπαρκτό και μεγάλο, ωστόσο οι μέχρι σήμερα εξαγγελίες της κυβέρνησης επικεντρώνονται μόνο στους ελέγχους και τα μέτρα στα πρατήρια καυσίμων.

Μάλιστα, ο βουλευτής, επικαλούμενος πάντα το δημοσίευμα της εφημερίδας, σημειώνει πως η μεταφορά «αδήλωτων φορτίων» με δεξαμενόπλοια από τα διυλιστήρια και η εκ των υστέρων δημιουργία εγγράφων, δεν είναι εξαίρεση στον κανόνα αλλά η «συνήθης πρακτική»!

Στην ερώτηση που απευθύνει προς τα συναρμόδια υπουργεία, ο κ. Νικολόπουλος ζητάει να πληροφορηθεί εάν είναι δυνατό να διαπιστωθούν παράνομες μεταφορές καυσίμων από τα «ημερολόγια» των δεξαμενόπλοιων, εάν αληθεύει ότι τα τελωνειακά έγγραφα δημιουργούνται εκ των υστέρων, εάν έχει προωθηθεί η νομική και δικαστική διαδικασία για τη συγκεκριμένη υπόθεση, αλλά και σε ποιες ενέργειες θα προβεί η κυβέρνηση για να πατάξει το παράνομο εμπόριο καυσίμων. Τα συγκεκριμένα ερωτήματα που θέτει στους αρμόδιους υπουργούς ο Νίκος Νικολόπουλος είναι τα εξής:

-              Αληθεύει ότι αν γίνει ενδελεχής έλεγχος στα «ημερολόγια» των δεξαμενόπλοιων που εκτελούν τακτικά μεταφορές, θα διαπιστωθεί εύκολα ότι αυτές οι καταγγελίες ευσταθούν και ότι στις περισσότερες περιπτώσεις τα τελωνειακά έγγραφα δημιουργούνται εκ των υστέρων;

-              Αληθεύει ότι  τα τελωνειακά έγγραφα που δημιουργούνται εκ των υστέρων πρόκειται για εντελώς παράτυπη ή παράνομη πρακτική δεδομένου ότι, σύμφωνα με τον τελωνειακό κώδικα (άρθρα 112, 124, 115) και τις αλλαγές που έγιναν με τον νόμο 3842/2010, έχει θεσπιστεί η υποχρεωτική χρήση του «e-ΔΕ» (ηλεκτρονικό διοικητικό έγγραφο) για κάθε ποσότητα καυσίμου που απαλλάσσεται από τον ΕΦΚ (ειδικός φόρος κατανάλωσης) και διακινείται οπουδήποτε;

-              Ποιος έχει δώσει εντολή από τον κρατικό τομέα να γίνονται χειρόγραφα τα e-ΔΕ κατά παράβαση του τελωνειακού κώδικα και των σχετικών διατάξεων του νόμου;

-              Έχει κατατεθεί η μηνυτήρια αναφορά από τον Διευθυντή του Δ’ Τελωνείου Καυσίμων Πειραιά και αν ναι, έχει σταλεί στον Εισαγγελέα;

-              Τι ώρα έγινε ο έλεγχος στο καράβι ‘’Ειρήνη’’ και τι ώρα εμφανίστηκαν τα δικαιολογητικά για το τελωνείο;

-              Γιατί δεν έγινε δήμευση και δέσμευση του καραβιού και του φορτίου του όπως προβλέπεται από τον κανονισμό?

-              Γιατί δεν έχουν μπεί ακόμα τα συστήματα εισροών και εκροών στα διυλιστήρια;

-              Αληθεύει ότι αφαίρεσαν το ίντερνετ από το καταδιωκτικό του τελωνείου για να μην μπορεί να κάνει και μελλοντικά νομότυπους ελέγχους;

Τέλος την ερώτηση κοινοποίησε στο ΣΔΟΕ, στους Οικονομικούς Εισαγγελείς και στον Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης.