Νικολόπουλος:Για το μάθημα των θρησκευτικών
Στη νέα Βουλή φέρνει ο Νίκος Νικολόπουλος το ζήτημα του μαθήματος των θρησκευτικών στα σχολεία, καθώς με τις δύο πρώτες ερωτήσεις του στη νέα κοινοβουλευτική περίοδο, προς τον Πρωθυπουργό της χώρας, αλλά και τον αρμόδιο Υπουργό Παιδείας, ζητάει να πληροφορηθεί τα κυβερνητικά σχέδια για το συγκεκριμένο μάθημα.
Ο κ. Νικολόπουλος επισημαίνει τη σημασία διδασκαλίας του συγκεκριμένου μαθήματος, ενώ σημειώνει ότι η υποχρεωτικότητα του μαθήματος έχει κριθεί τελεσίδικα με απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Χανίων του Δεκεμβρίου 2012. Έτσι καταργήθηκε αντίθετη γνωμοδότηση του τότε Συνηγόρου του Πολίτη Γ. Καμίνη, από το 2007.
Σημειώνει δε, ότι η συγκεκριμένη απόφαση πρέπει να εφαρμοστεί σε όλα τα σχολεία και να απαλλάσσονται του μαθήματος μόνον οι ετερόδοξοι (π.χ. ρωμαιοκαθολικοί) και οι αλλόθρησκοι (πχ μουσουλμάνοι) με υπεύθυνη δήλωση των γονέων τους. Επίσης για τους απαλλασσόμενους πρέπει να ορισθεί συγκεκριμένο εναλλακτικό και βαθμολογούμενο μάθημα, όπως γίνεται σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Επίσης, ο βουλευτής των ΑΝΕΛ, αναφερόμενος σε πρόσφατες δηλώσεις της αν. Υπουργού, Σίας Αναγνωστοπούλου, αλλά και τη συνάντηση του Υπουργού, Ν. Φίλη με τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και Πάσης Ελλάδας, κ. Ιερώνυμο, μεταφέρει στους αρμόδιους κυβερνητικούς παράγοντες τη δυσφορία χιλιάδων πολιτών, τονίζει πως για κάθε σκέψη ή απόφαση θα πρέπει να προηγείται διάλογος με την Εκκλησία, καθώς «ο διάλογος παραμένει η μόνη διέξοδος στις άγονες διαμάχες».
Στις δύο ερωτήσεις του, ο κ. Νικολόπουλος ζητάει να πληροφορηθεί εάν οι απόψεις της κ. Αναγνωστοπούλου είναι προσωπικές ή απηχούν την άποψη του Υπουργείου Παιδείας και εάν υπάρχει προγραμματισμός για κατάργηση διδασκαλίας των θρησκευτικών.
Επίσης, ζητάει να μάθε εάν υπήρξε κάποιο πλαίσιο συμφωνίας μεταξύ του κ. Φίλη και του Αρχιεπισκόπου, πως εννοεί ο Υπουργός την «αναμόρφωση» του μαθήματος., αλλά και εάν έχουν υπάρξει αιτήματα προς το υπουργείο από κοινωνικές ή θρησκευτικές ομάδες για την κατάργηση του μαθήματος.
Τέλος, σημειώνοντας ότι επί του θέματος, η βούληση της πλειοψηφίας των Ελλήνων δεν μπορεί να εκφράζεται με υπουργικές αποφάσεις, τονίζει το ενδεχόμενο δημοψηφίσματος, καθώς η διδασκαλία της χριστιανικής πίστης αποτελεί αναφαίρετο Συνταγματικό δικαίωμα των Ελλήνων γονέων που είναι ενεργά μέλη της Ορθόδοξης Χριστιανικής Εκκλησίας.
Η ερώτηση του Ν. Νικολόπουλου προς τον υπουργό παιδείας:
«Θέμα: «Διατήρηση του μαθήματος των Θρησκευτικών στα σχολεία»
Το μάθημα των Θρησκευτικών είναι σήμερα πολύ χρήσιμο και αναγκαίο για τη διαμόρφωση του ήθους και του χαρακτήρα των νέων μας. Παιδεία δεν είναι μόνον η ξερή μετάδοση γνώσεων και πληροφοριών. Είναι πρωτίστως η διάπλαση χαρακτήρων, η διαμόρφωση ανθρώπων ολοκληρωμένων. Σωστή παιδεία δεν είναι μόνον η καθοδήγηση στην εξεύρεση επαγγέλματος, αλλά και η υποβοήθηση των νέων μας να γίνουν κοινωνικά χρήσιμοι, με αίσθημα φιλανθρωπίας, αλληλεγγύης, πατριωτισμού και με δημοκρατικότητα, όχι ασύδοτη, αλλά υπεύθυνη!
Η Ορθόδοξη Χριστιανική αγωγή σε όλες τις βαθμίδες του σχολείου είναι, ίσως, η καλύτερη μέθοδος για να δώσουμε στα παιδιά μας ελπίδα και αισιοδοξία μέσα στην πολύμορφη κρίση που ζούμε. Είναι η δοκιμασμένη συνταγή για να τα απομακρύνουμε από απάνθρωπους ολοκληρωτισμούς, που ευδοκίμησαν στον Μεσοπόλεμο, από ρατσιστικές ή ψευδοεπαναστατικές ιδέες των όποιων άκρων: Για να μάθουν να σέβονται τους γονείς, τους δασκάλους, τους αδυνάτους, τους πάσχοντες, τους έχοντες μεγαλύτερη ανάγκη φροντίδας. Για να σέβονται την παράδοση του λαού μας, αλλά και για να κατανοούν το δικαίωμα κάθε ανθρώπου και κάθε λαού να έχει τη δική του θρησκεία και παράδοση.
Η Ορθόδοξη Χριστιανική κληρονομιά μας είναι στοιχείο άρρηκτα συνδεδεμένο με την Ιστορία μας, την εθνική μας αξιοπρέπεια, με τους ήρωες και τους μάρτυρες του λαού μας. Η Βίβλος, οι Πατέρες, η ιστορία της Εκκλησίας μας, η κοινωνική, παιδευτική και εθνική προσφορά του Κλήρου μας, η ιδιοπροσωπία της ορθόδοξης χριστιανικής τέχνης, η συμβολή της Εκκλησίας στη διατήρηση της διαχρονικής μας γλώσσας, η επίδραση του Ορθοδόξου Ελληνισμού στην οικοδόμηση του πολιτισμού των βαλκανικών και ανατολικών ευρωπαϊκών λαών, αυτά και πολλά άλλα, δίνουν στους νέους μας μια σφαιρική εικόνα για το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον του Γένους μας. Τότε, θα κατανοήσουν καλύτερα οι νέοι μας, γιατί ο Άγγλος Γκίλφορδ, ιδρυτής της Ιονίου Ακαδημίας στην Κέρκυρα, τον 19ο αιώνα, θεώρησε απαραίτητο να βαπτισθεί ορθόδοξος, για να αισθανθεί περισσότερο Έλληνας. Τότε, θα αντιληφθούν καλύτερα οι νέοι μας, γιατί εκατομμύρια Ρώσων, Ουκρανών και άλλων σλαβικών εθνοτήτων γράφουν με το κυριλλικό-βυζαντινό αλφάβητο.
Η υποχρεωτικότητα του μαθήματος έχει κριθεί τελεσίδικα με Απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Χανίων, του Δεκεμβρίου 2012. Έτσι, καταργήθηκε η γνωμοδότηση του Συνηγόρου του Πολίτη, Γ. Καμίνη, του 2007 και επανήλθε η τάξη. Πρέπει πάραυτα, όμως, αυτή η Απόφαση να εφαρμοστεί σε όλα τα σχολεία και να απαλλάσσονται του μαθήματος μόνον οι ετερόδοξοι (π.χ. ρωμαιοκαθολικοί) και οι αλλόθρησκοι (πχ μουσουλμάνοι) με υπεύθυνη δήλωση των γονέων τους. Επίσης, για τους απαλλασσόμενους, πρέπει να ορισθεί συγκεκριμένο εναλλακτικό και βαθμολογούμενο μάθημα, όπως γίνεται σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Έτσι θα παύσει να είναι η απαλλαγή κίνητρο για παιχνίδι ή για γρηγορότερη φυγή προς το φροντιστήριο.
Επειδή το περιεχόμενο του μαθήματος των θρησκευτικών, βάσει των πορισμάτων της ως άνω διημερίδας και της δικαστικής Αποφάσεως, πρέπει να παραμείνει ορθόδοξο χριστιανικό και να μην αποκτήσει θρησκειολογικό-πολυπολιτισμικό χαρακτήρα.
Επειδή στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης το μάθημα βασίζεται στην επικρατούσα θρησκεία, ενώ τα πολυπολιτισμικά πειράματα απέτυχαν πανευρωπαϊκά, όπως ομολογείται από πολιτικούς και διανοητές.
Επειδή προέχει η ανάγκη να μη μεταφέρουμε αποτυχημένα πρότυπα στο ελληνικό σχολείο. Επειδή η Ελληνορθόδοξη Παιδεία υπήρξε το στήριγμα του έθνους μας σε κάθε δύσκολη περίοδο.
Επειδή η Ελληνική Ορθόδοξη Εκκλησία μας έχει αναδειχθεί ως ο πιο αποτελεσματικός και ενεργός φιλανθρωπικός οργανισμός στην ελληνική κοινωνία από καταβολής Ελληνικού Κράτους, με αποδεδειγμένη πρόνοια και συμπαράσταση σε όλο το εύρος των δοκιμαζόμενων πολιτών, που οποτεδήποτε έζησαν στη χώρα μας,
Επειδή η Ελληνική Ορθόδοξη Εκκλησία μας, χάρη στα δόγματά της έχει επιδοθεί σε έργα αλληλεγγύης ακόμα και υπέρ ετεροδόξων πολιτών, σε ιστορικές περιόδους κατά τις οποίες το Ελληνικό κράτος δεν είχε τη συγκρότηση μιας δημοκρατικής & κυρίαρχης Πολιτείας με θεσμικό υπόβαθρο το σεβασμό στα Ανθρώπινα Δικαιώματα.
Επειδή η Ελληνική Ορθόδοξη Εκκλησία λειτουργεί και δραστηριοποιείται ως πρεσβευτής του Ελληνικού ιδεώδους σε όλη την υφήλιο.
Επειδή η Ελληνική Ορθόδοξη Εκκλησία είναι ο συνεκτικός κρίκος των απανταχού αποδήμων ελλήνων με το εθνικό κέντρο.
Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάσθε:
1. Υπάρχει προγραμματισμός για έξωση του μαθήματος των θρησκευτικών από το εγκύκλιο πρόγραμμα των Σχολείων της πρωτοβάθμιας & δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης;
2. Έχει υποδεχθεί το Υπουργείο Παιδείας αιτήματα από οποιεσδήποτε κοινωνικές ή θρησκευτικές ομάδες για την ως άνω περιγραφόμενη έξωση του μαθήματος από τα ως άνω Σχολεία και αν ναι, ποιες είναι αυτές οι ομάδες;
3. Σκοπεύει η κυβέρνηση να ζητήσει τη γνώμη των Ελλήνων πολιτών με δημοψήφισμα, προκειμένου για το ενδεχόμενο απόσυρσης του μαθήματος των θρησκευτικών από τα Ελληνικά Σχολεία, καθώς, η διδασκαλία εντός των Ελληνικών Σχολείων στα παιδιά των ελληνικών οικογενειών γύρω από θέματα της χριστιανικής Ορθόδοξης Πίστης & τα δόγματά της είναι αναφαίρετο Συνταγματικό δικαίωμα των Ελλήνων γονέων, που είναι ενεργά μέλη της Ορθόδοξης Χριστιανικής Εκκλησίας μας;