Νίκος Νικολόπουλος: Δόθηκε η παραπλανητική εντύπωση ότι η υπογειοποίηση του τρένου βρίσκεται στις ράγες της πραγμάτωσης
«Ανάπτυξη ίσον τρένο. Ίσον ολοκλήρωση της γραμμής μέχρι το νέο λιμάνι της Πάτρας. Χωρίς περιστροφές αυτή είναι η πρώτη αναγκαιότητα, η εκ των ουκ άνευ προϋπόθεση για να υλοποιηθεί ένα συνολικό αναπτυξιακό πλάνο με επίκεντρο την Πάτρα και διασπορά σε όλη τη Δυτική Ελλάδα.
Σήμερα έρχεται ο πιθανός πρωθυπουργός της χώρας Κυριάκος Μητσοτάκης για τέταρτη φορά μέσα στους τελευταίους μήνες στην πόλη μας. Τις προηγούμενες φορές δεν ήταν κατατοπιστικός γύρω από το κορυφαίο ζήτημα που απασχολεί το αναπτυξιακό μέλλον της τρίτης πόλης της χώρας. Έχουν συμβεί πολλά το τελευταίο διάστημα γύρω από την δήθεν υπογειοποίηση του τρένου.
Όλα υπηρέτησαν προεκλογικές σκοπιμότητες.
Κρύφτηκε η αλήθεια από τους πάντες και δόθηκε η παραπλανητική εντύπωση ότι η υπογειοποίηση του τρένου βρίσκεται στις ράγες της πραγμάτωσης!
Η ΕΡΓΟΣΕ με επίσημη ανακοίνωση της, ισχυρίζεται ότι τηρείται ευλαβικά το χρονοδιάγραμμα της υπογειοποίησης, όμως η σκληρή αλήθεια, μόλις κλείσουν οι κάλπες, θα φέρει τους πάντες προ των ευθυνών τους. Εγώ, βέβαια τα φωνάζω καιρό τώρα, τα λέω και επιμένω! Όλα είναι μια σαπουνόφουσκα! Το παραδέχεται τώρα πια και ίδια η ΕΡΓΟΣΕ πίσω από τις γραμμές της πρόσφατης ανακοίνωσης της. Συγκεκριμένα μας λέει ότι «βρίσκεται στο στάδιο προγραμματισμού της εκπόνησης μελέτης για την υπόγεια χάραξη από Ρίο μέχρι Άγιο Διονύσιο και στη συνέχεια μέχρι Άιο Ανδρέα» και ακολούθως ότι «έχει επιτευχθεί ικανοποιητική προσέγγιση του κόστους του έργου». Σε απλά ελληνικά και με βάση σχετικό έγγραφο της ΕΡΓΟΣΕ που διακινήθηκε προ μηνός όλα τούτα σημαίνουν ότι : Τώρα απλώς καθορίζονται οι προδιαγραφές ώστε να αναζητηθεί μελετητής που θα φροντίσει την οργανωτική διαδικασία του εγχειρήματος!
Προφανώς ο κύριος Μητσοτάκης μετά την τοποθέτησή της ΕΡΓΟΣΕ, θα συμφωνεί ότι η σύνδεση της Πάτρας με το τρένο αποτελεί την ατμομηχανή της ανάπτυξης της Δυτικής Ελλάδος. Χωρίς, λοιπόν, την υλοποίηση του έργου δεν υπάρχει λιμάνι, δεν υπάρχει ΒΙΠΕ, ούτε τουρισμός, ούτε εμπόριο.
Φρονώ δε, ότι είναι ύποπτο και βλαβερό να μην τοποθετούνται οι βουλευτές της αντιπολίτευσης, ο νεοεκλεγείς Περιφερειάρχης, ο δήμαρχος Πατρέων, το Τεχνικό Επιμελητήριο και οι λοιποί αρμόδιοι φορείς.
Ως εκτούτου καλείται σήμερα ο κ. Μητσοτάκης να είναι σαφής και κυρίως απόλυτα δεσμευτικός ως προς την υπογειοποίηση του τρένου μέχρι το νέο λιμάνι. Να
εγγυηθεί, δηλαδή, ότι τα όσα έωλα διακινεί σήμερα η ΕΡΓΟΣΕ θα αποκτήσουν πραγματική υπόσταση όταν έχουμε: οριστική μελέτη, προϋπολογισμό, χρονοδιάγραμμα και πλήρη διασφάλιση των κοινοτικών και κρατικών πόρων για την εκτέλεση του έργου. Κάθε άλλη προσέγγιση στο ζήτημα, θα παρατείνει την αβεβαιότητα και θα ναρκοθετήσει το αναπτυξιακό μέλλον της Πάτρας και της Δυτικής Ελλάδος!
Σε περιόδους ύφεσης οι κυβερνήσεις θα πρέπει να τονώνουν την οικονομία μέσω αύξησης των δαπανών και με υποδομές. Αυτές θα φέρουν το βέλτιστο αποτέλεσμα στην τοπική ανάπτυξη. Η αξία αυτών είναι υπέρτερη έναντι άλλων και η έγκαιρη χρηματοδότηση τους, θα βοηθήσει αποτελεσματικά στην βελτίωση της οικονομικής πορείας της πόλης στην παρούσα κρίση.
Έτσι και μόνον τότε επιτυγχάνεται η επιτάχυνση υλοποίησης και έτσι και μόνο τότε έχει άμεσα θετικά αποτελέσματα».