Μπράζ δηλώσεων στελεχών της ΝΔ για την Πατρών-Πύργου
Την Δευτέρα αναμένεται να φέρει το θέμα στη Βουλή, ζητώντας σαφείς απαντήσεις για την ακύρωση της δημοπράτησης του έργου, ο βουλευτής Αχαΐας της Νέας Δημοκρατίας, Ανδρέας Κατσανιώτης, ο οποίος σε ανακοίνωση του τονίζει ότι θα ζητήσει σαφείς απαντήσεις για την ακύρωση της δημοπράτησης του έργου, αλλά και συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα για την κατασκευή του από τους αρμόδιους Υπουργούς, κ.κ. Γ. Σταθάκη και Χρ. Σπίρτζη.
«Τα μεγάλα έργα υποδομών δεν προσφέρονται για φιλολογικούς λεονταρισμούς τοπικής κατανάλωσης ή για μικροπολιτικούς λαϊκισμούς. Στην πολιτική μετρούν οι πράξεις. Και αυτές δείχνουν ξεκάθαρα πλέον ότι η νέα κυβέρνηση, σε μία από τις πρώτες αποφάσεις της, στερεί από τη Δυτική Ελλάδα την ταχεία εκκίνηση ενός έργου ανάπτυξης, εξωστρέφειας αλλά και… διάσωσης ανθρωπίνων ζωών.
Η επίσημη απόφαση ακύρωσης της δημοπράτησης, αναδεικνύει την αλήθεια: Η Πατρών – Πύργου είχε ενταχθεί στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα του Υπουργείου Υποδομών και είχε λάβει σχετική προέγκριση, άρα όδευε προς την τελική έγκριση και χρηματοδότησή της.
Ακολουθήθηκε η συνηθισμένη διαδικασία της εμπροσθοβαρούς δημοπράτησης, με τον όρο να μην ανοιχθούν οι οικονομικές προσφορές πριν την ένταξη στο νέο ΕΣΠΑ. Αυτό συνέβαλε στην διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος αλλά και σύντμηση πολύτιμου χρόνου προκειμένου να ολοκληρωθούν οι χρονοβόρες διαδικασίες προκήρυξης, προσφυγών, τεχνικής αξιολόγησης, κλπ που προβλέπονται από τη Κοινοτική Νομοθεσία.
Η ίδια απόφαση προβλέπει επίσης ότι το έργο, όταν και εφόσον δημοπρατηθεί εκ νέου, θα ακολουθήσει την ήδη εγκεκριμένη μελέτη οδοποιίας, κατά συνέπεια αποκλείεται η αλλαγή χάραξης του οδικού άξονα δυτικά της Πάτρας.
Κατά συνέπεια, όλα τα πραγματικά δεδομένα αποδεικνύουν πως η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, χάνει περίπου έξι μήνες μέχρι να ενεργοποιηθεί το νέο ΕΣΠΑ – το προσεχές φθινόπωρο – και τουλάχιστον έναν ακόμα χρόνο μέχρι να ολοκληρωθούν όλες οι διαδικασίες που ξεκινούν πάλι από την αρχή.
Να σημειωθεί ότι η επίκληση της ακύρωσης λόγω ένστασης από τεχνική εταιρεία, μόνο ως πρόφαση μπορεί να εκληφθεί, δεδομένου πως κανένας δεν μπορεί να αποκλείσει αντίστοιχες ενστάσεις και νομικές εμπλοκές, και στη νέα διαδικασία.
Τέλος, η άποψη που με δήθεν… προοδευτικό τρόπο έχει κατατεθεί ότι ενδεχόμενη κατάτμηση του έργου θα επιτρέψει σε μικρότερες τεχνικές εταιρείες να το κατασκευάσουν, πάσχει από άκρατο λαϊκισμό. Ας γίνει ξεκάθαρο πως ακόμα και έτσι, οι μεγάλες τεχνικές εταιρείες μπορούν να διεκδικήσουν και να αναλάβουν τμήματα του οδικού άξονα. Κανένας δεν τους το απαγορεύει. Στο τέλος – τέλος, ο αριθμός των εργολαβιών ενός έργου αφορά μόνο τις τεχνικές εταιρείες. Το έργο όμως αφορά τους πολίτες. Και οι δρόμοι δεν φτιάχνονται για… τις τεχνικές εταιρείες, αλλά για τους πολίτες!»
Καταλήγοντας, ο κ. Κατσανιώτης αναφέρει: «Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου καλείται να δώσει απαντήσεις: Πότε, πως, που και γιατί. Με συγκεκριμένο και πειστικό τρόπο. Θέλει δεν θέλει, δεν θα κρυφτεί από τις ευθύνες της και την αλήθεια. Θέλει δεν θέλει, θα δώσει λογαριασμό στους πολίτες της Δυτικής Ελλάδας. Αλλά και οι βουλευτές της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ από την περιοχή, οφείλουν να ξέρουν πως φέρουν βαριά ευθύνη για κάθε επιπλέον μέρα καθυστέρησης του οδικού άξονα και για τις νέες χαμένες ζωές… Και χαμένες είναι όλες οι ζωές που είτε δεν βρίσκουν εργασία, είτε αναγκάζονται να φεύγουν από τον τόπο τους, είτε πληρώνουν βαρύ φόρο αίματος στην καρμανιόλα…».
Εντωμεταξύ στην ακύρωση της δημοπράτησης του έργου κατασκευής της Νέας Εθνικής Οδού Πατρών-Πύργου, που ήταν προγραμματισμένη για τις 31 Μαρτίου 2015, προϋπολογισμού 475 εκατομμυρίων ευρώ, αναφέρθηε και ο Πολιτευτής Αχαίας Ν.Δ Δημήτρης Τριανταφυλλόπουλος, δηλώνοντας:
"Εδώ κι ένα περίπου μήνα, κυβερνητικές πηγές δεν έκρυβαν αυτό που τελικά φοβόμασταν άπαντες σε Αχαία και Ηλεία,την ακύρωση δηλαδή της έναρξης κατασκευής του - από ετών- διεκδικούμενου οδικού έργου Πατρών-Πύργου,με πρόσχημα,είτε την παρεμπόδιση των λεγόμενων "εθνικών εργολάβων",είτε την κάκιστη μη νότια χάραξη του Τμήματος Πατρών-Κάτω Αχαίας, είτε ακόμα και την μη έγκριση από την Ε.Ε του δημόσιου αυτού επενδυτικού σχεδίου, στον Τομέα των Συγκοινωνιών και των Μεταφορών.
Όλη αυτήν την περίοδο, από τις εκλογές και μετά, κάποιοι αδιαφόρησαν, επιδεικνύοντας καταστροφική πολιτική αμέλεια και δεν έπραξαν τίποτε για να περισσώσουν το έργο, αφήνοντας ελεύθερους τους κυβερνώντες,άλλοτε να παίζουν "κρυφτούλί" κι άλλοτε να εκτελούν στα κρυφά τα περίεργα σχέδιά τους κατά της ανάπτυξης των υποδομών στη Δυτική Ελλάδα.
Σήμερα, είναι ανώφελα τα δάκρυά τους, αφού η θεσμική τους απραξία, άφησε περιθώρια στην αλλοπρόσαλη συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝ.ΕΛ να κινηθεί ανενόχλητη,ενταφιάζοντας ένα έργο υψίστης εθνικής σημασίας με διάφορα ψευτοεπιχειρήτατα, αρκετά όμως για το "πάγωμα" και πιθανά την οριστική ματαίωσή του.
Η "κατεδάφιση" ενός προγραμματισμένου έργου, που δρομολόγησε μετά δυσκολιών η προηγούμενη Κυβέρνηση του Αντ. Σαμαρά, μαρτυρά στην πραγματικότητα και τη φιλοσοφία της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝ.ΕΛ,που δεν είναι άλλη από την ολοκληρωτική ισοπέδωση, βασισμένων σε ιδεοληψίες και περίεργα σχέδια μιας άγνωστης επί του παρόντος ανάπτυξης!
Η ανοχή προς την συμπολίτευση του κ. Τσίπρα θα πρέπει να τελειώνει.Κόμματα,Δήμοι, Φορείς και Περιφέρεια οφείλουν να ξεσηκωθούν και ν' αντιδράσουν συντεταγμένα, ενώ και η Ελληνική Δικαιοσύνη έχει και πρέπει να διαδραματίσει τον μοναδικό της ρόλο για την "εγκληματική" πράξη του Υπουργού κ. Σταθάκη και των άλλων κυβερνητικών του συνοδοιπόρων κι εταίρων".