Ο ο Άραξος περιλαμβάνεται στο «πακέτο» των 22 περιφερειακών αεροδρομίων

Προς παραχώρηση οδεύει το πολιτικό αεροδρόμιο του Αράξου, συμπεριλαμβανόμενο στο «πακέτο» των 22 περιφερειακών αεροδρομίων που βρίσκονται ακόμα υπό κρατικό έλεγχο.

Όπως ανέφερε, ο διευθύνων σύμβουλος του Υπερταμείου, Γρηγόρης Δημητριάδης, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου για το επιχειρησιακό σχέδιο 2022-2024, τα 22 κρατικά περιφερειακά αεροδρόμια που έχει στο χαρτοφυλάκιό του το Υπερταμείο, θα προκηρυχθούν ως “πακέτο” με την περίοδο παραχώρησης να εκτιμάται σε 30 – 40 έτη.

Τα 22 κρατικά περιφερειακά αεροδρόμια, τα οποία διαχειρίζεται σήμερα η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, είναι τα ακόλουθα: Άραξος, Χίος, Αλεξανδρούπολη, Κάρπαθος, Λήμνος, Ιωάννινα, Μήλος, Νάξος, Πάρος, Ικαρία, Κύθηρα, Λέρος, Σητεία, Ν. Αγχίαλος, Κάλυμνος, Σκύρος, Σύρος, Αστυπάλαια, Καστελλόριζο, Καστοριά, Κάσος και Κοζάνη.

Η ΚΑΛΑΜΑΤΑ ΚΑΙ… ΤΑ ΑΛΛΑ
Σημειώνεται ότι η υπόθεση παραχώρησης των κρατικών αεροδρομίων είναι παλιά, αλλά μέχρι τώρα δεν τελεσφόρησε και δεν προχώρησε για πολλούς και διάφορους λόγους. Ένας από τους πιο σοβαρούς είναι πως η «εξίσωση» αξιοποίησης των 22 περιφερειακών αεροδρομίων είναι δύσκολη, καθώς πολλά από τα εν λόγω αεροδρόμια δεν διαθέτουν την κίνηση και τις αεροπορικές συνδέσεις που θα τα καθιστούσαν ελκυστικά για ιδιώτες επενδυτές. Όπως αναφέρουν παράγοντες του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, τα αεροδρόμια αυτά παρουσιάζουν ανομοιογενή χαρακτηριστικά σε ό,τι αφορά την επιβατική και τη διεθνή κίνηση, τις προοπτικές ανάπτυξης, τις υποδομές και τη δυνατότητα εξυπηρέτησης πτήσεων, αλλά και τις επενδυτικές και χρηματοδοτικές ανάγκες.
Μοναδική εξαίρεση είναι το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, το οποίο ξεχώρισε από το υπόλοιπο «πακέτο» αφενός γιατί βρίσκεται στην κορυφή της κίνησης – το 2019 εξυπηρέτησε περισσότερους από 330.000 επιβάτες- και αφετέρου γιατί ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την αξιοποίησή του έχει επιδείξει ο κ. Αχιλλέας Κωνσταντακόπουλος. Ως γνωστόν, ο ομώνυμος όμιλος έχει ταυτίσει την επιχειρηματική πορεία του µε την ανάπτυξη της Μεσσηνίας, την οποία έχει αναδείξει σε κορυφαίο τουριστικό προορισμό χάρη στις υποδομές και τις υπηρεσίες στο «Costa Navarino». Στο αεροδρόμιο θα πρέπει να γίνουν σημαντικές παρεμβάσεις για την επέκταση και τον εκσυγχρονισμό του (επέκταση κτηρίου και αεροσταθμού κατά 2.500 τ.μ., επέκταση του δαπέδου στάθμευσης αεροσκαφών κατά 32.000 τ.μ., αναβάθμιση διαδρόμου και τροχοδρόμου κ.ά.), αρχής γενομένης από απαλλοτριώσεις, με το υπουργείο Υποδομών να έχει υπολογίσει τις δαπάνες αυτές από 60 έως 80 εκατ. ευρώ.