Ουρές και μποτιλιάρισμα δημιουργούν οι φωτεινοί σηματοδότες στην Πάτρα

Η γραφειοκρατί και οι συνεχείς κλοπές, σε ένα απαρχαιωμένο δίκτυο φωτεινών σηματοδοτών, αντί να διευκολύνει την κυκλοφοριακή ροή της Πάτρας, δυσκολεύει τους οδηγούς, ανεβάζοντας τον κυκλοφοριακό φόρτο.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα εντοπίζεται στην καθυστέρηση της αλλαγής των σημάνσεων και της έλλειψης συγχρονισμού που παρατηρείται σε κομβικά κυκλοφοριακά σημεία της πόλης.
Το θέμα αυτό είναι ακόμα πιο έντονο στις καινούργιες διασταυρώσεις και έχει σαν αποτέλεσμα τη δημιουργία τις ώρες κυκλοφοριακής αιχμής «ουρών» οχημάτων που στριμώχνονται, περιμένοντας να ανάψει το φανάρι.
Η κάθε αλλαγή σε έναν φωτεινό σηματοδότη, δεν είναι μια εύκολη διαδικασία. Η συχνότητα του πράσινου, του κόκκινου ή του πορτοκαλί, περνάει κάθε εξάμηνο σχεδόν από έναν έλεγχο το αποτέλεσμα του οποίου εξαρτάται από το αν έχει αυξηθεί ή μειωθεί η κυκλοφορία στις συγκεκριμένες διασταυρώσεις.
Ο έλεγχος αυτός γίνεται με τις μαύρες λωρίδες που παρατηρούμε ορισμένες φορές στους δρόμους, δίπλα από τα φανάρια και από τις οποίες περνάνε από πάνω τους τα οχήματα. Έτσι γίνεται η καταμέτρηση της κυκλοφοριακής ροής.
Όμως το θέμα έχει και συνέχεια. Η όποια αλλαγή θα πρέπει να εγκριθεί από μια και μοναδική υπηρεσία του υπουργείου Υποδομών που υπάρχει για αυτόν τον λόγο και αφορά όλη την επικράτεια.
Οπότε για να εφαρμοστεί στην πράξη κάποια αλλαγή θα πρέπει να περάσει ένα χρονικό διάστημα αρκετό για να ταλαιπωρήσει τα νεύρα των οδηγών.
Από εκεί και πέρα υπάρχουν φυσικά οι συχνές βλάβες που παρατηρούνται λόγω της παλαιότητας τους και οι κλοπές που γίνονται από ρομά οι οποίοι φτάνουν στο σημείο να ξηλώνουν ολόκληρα καφάο που η αποκατάσταση τους θέλει χρόνο.
Τα σημεία στην Πάτρα που υπάρχει θέμα με τα φανάρια, δεν είναι ούτε ένα, ούτε δύο, ούτε τρία. Στην Παπανδρέου, στην Καλαβρύτων, στην Ελευθερίου Βενιζέλου, στην Ακτή Δυμαίων, στην Πατρών Αθηνών και σε τόσα ακόμα σημεία που υπάρχει μποτιλιάρισμα είτε λόγω κακής συχνότητας των αλλαγών σήμανσης, είτε επειδή είναι σβηστά και χαλασμένα.