Νέο υπερσύγχρονο σκάφος - το EDT HERCULES - καταπλέει στην Πάτρα με την φροντίδα της IONIAN SHIPPING AGENCY

Και δεύτερο υπερσύγχρονο σκάφος βαθέων υδάτων και πολλαπλών ρόλων καταπλέει στο λιμάνι της Πάτρας σύμφωνα με νέα αναγγελία άφιξης της εταιρείας IONIAN SHIPPING AGENCY που έχει αναλάβει την πρακτόρευση του. 

 Το τελευταίας γενιάς σκάφος βαθέων υδάτων και πολλαπλών ρόλων EDT HERCULES, ναυπηγημένο το 2014, με την ασυνήθιστη πλώρη, X-BOW®,  δηλαδή του ανεστραμμένου τόξου, που επαναπροσδιόρισε τη θαλάσσια ναυπηγική και μηχανική.

Ο σχεδιασμός της γραμμής κύτους X-BOW έχει δοκιμαστεί με μεγάλη επιτυχία στις πιο ακραίες καιρικές συνθήκες όπως αυτές της Νορβηγικής Βόρειας Θάλασσας, από όπου προέρχεται και η ιδέα. Το X-BOW είναι μία από τις κύριες συνεισφορές των Νορβηγών στη θαλάσσια ιστορία. Τα σκάφη X-BOW κατασκευάζονται σε ναυπηγεία σε πολλές ηπείρους.

Επί του παρόντος, περισσότερα από 100 σκάφη με αυτήν την πλώρη κατασκευάζονται ή λειτουργούν σε όλο τον κόσμο ώς επί τω πλείστων στην υποστήριξη, έρευνα και παραγωγή της βιομηχανίας υδρογονανθράκων καθώς και στην κατασκευή και συντήρηση παράκτιων αιολικών πάρκων.

 Το πλοίο είναι εξοπλισμένο, εκτός άλλων, με 2x Ρομποτικά βαθυσκάφη δυνατοτήτων 3.000 μέτρων υπό της θάλασσας, υποθαλάσσιο γερανό ενεργητικής αποζημίωσης, αυτόματο σύστημα πλοήγησης- τοποθέτησης Dynamic positioning (DP 2) που το βοηθά να έχει απρόσκοπτη θέση σε σχέση με τις εργασίες που επιτελεί σε τεράστια θαλάσσια βάθη πολλές φορές μεγαλύτερα των 3.000 μέτρων αλλά και δίπλα σε παράκτιες πετρελαϊκές εγκαταστάσεις που η απόκλιση θέσης πρέπει να είναι μικρότερη των 1-2 μέτρων .

Δεν είναι άλλωστε τυχαίο το γεγονός ότι το συγκεκριμένο σκάφος επιλέχθηκε από τις Καναδικές Ένοπλες Δυνάμεις σε συνεργασία με το Αμερικανικό Ναυτικό για τις εργασίες ανάσυρσης του ελικοπτέρου Stalker 22 που κατέπεσε ανοιχτά της Κεφαλλονιάς το απόγευμα της 29ης Απριλίου.

Η Ελληνόκτητη πλοιοκτήτρια εταιρία EDT ενεπλάκη από την πρώτη στιγμή που έγινε γνωστό το μοιραίο συμβάν έτσι ώστε να κινητοποιήσει το πλοίο από το λιμάνι του Αμπερντίν στη Σκωτία σε τάχιστο χρόνο έτσι ώστε το πλοίο να βρεθεί στη Νατοϊκή Βάση της Σούδας που παρέλαβε ειδικό εξοπλισμό για την επιχείρηση ανάσυρσης πριν φτάσει στo σημείο συντριβής.

Μετά από περίπου 7 μέρες επίπονης και ενάντια στο χρόνο δουλειάς το πλήρωμα του EDT HERCULES και το προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων του Καναδά και της Αμερικής κατάφεραν να ανασύρουν τους αγνοουμένους και το μαύρο κουτί του ελικοπτέρου από βάθος 3.145 μέτρων, το οποίο αποτελεί σίγουρα ρεκόρ για τη Μεσόγειο και ανάμεσα στα μεγαλύτερα ρεκόρ ανάσυρσης για όλo τoν κόσμο!

 Η πλοιοκτήτρια εταιρία επιλέγει πάλι το λιμάνι της Πάτρας για ανεφοδιασμό και αλλαγή πληρωμάτων μεταξύ άλλων εργασιών.

Πλέον το λιμάνι της Πάτρας ενισχύεται συνεχώς με αυτό το είδος πλοίων καθώς έπεται συνέχεια εν’ όψιν και των προσπαθειών υποστήριξης της πετρελαϊκής βιομηχανίας στην Δυτική Ελλάδα και κατ΄ επέκταση σε όλη την επικράτεια.