Ευτυχώς τώρα έχουμε εμπορικό Λιμάνι - (Η είδηση πίσω από την... είδηση της μεταφοράς βοήθειας προς την Τουρκία από την Πάτρα)

Πίσω από κάθε είδηση κρύβεται μια... είδηση εξίσου σημαντική. Η πρώτη είδηση: Τέσσερα κοντέινερ με είδη πρώτης ανάγκης, συνολικού βάρους 50 τόνων, έφυγαν με πλοίο από το λιμάνι της Πάτρας για την Τουρκία. Πρόκειται για υλικό που συγκέντρωσαν η ΚΕΔΕ, η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, δήμοι της Πελοποννήσου, της Κεφαλονιάς, της Κοζάνης, καθώς και η δράση «Όλοι Μαζί Μπορούμε».

Την Τρίτη έφυγαν άλλα 11 κοντέινερ άρα στο σύνολο 15 και φυσικά οι μεταφορές θα συνεχιστούν. Μέσα στα κοντέινερ υπήρχαν κλινοσκεπάσματα, φάρμακα, είδη προσωπικής υγιεινής κ.ά. Θα ακολουθήσουν και άλλες αποστολές ανθρωπιστικής βοήθειας, από το λιμάνι της Πάτρας από το οποίο θα περάσει το μεγαλύτερος όγκος της βοήθειας που συγκεντρώνεται.

Η δεύτερη είδηση, αυτή δηλαδή που κρύβεται πίσω από την πρώτη: Η Πάτρα δεν είχε στην ουσία εμπορικό λιμάνι αφού δεν δεχόταν την χρήση των ... roll tralers (πλατφόρμες φορτοεκφόρτωσης κοντέινερς). Τέσσερις άνθρωποι έδωσαν μάχη επί 18 μήνες ώστε το λιμάνι της Πάτρας να έχει την ίδια λειτουργία με αυτά του Πειραιά, του Λαυρίου κ.α. Ο τότε Δ. Σύμβουλος του ΟΛΠΑ Ν. Κοντοές, ο επιχειρηματίας στις μεταφορές Δ. Πλέσσας, ο ναυτιλιακός πράκτορας Σπ. Ρωμάνς και ο τότε λιμενάρχης Δ. Κυριακουλόπουλος.

Αν αυτοί οι άνθρωποι δεν είχαν δώσει μάχη με το τέρας της γραφειοκρατίας και της ανοησίας, η Πάτρα δεν θα είχε εμπορικό τμήμα στο Λιμάνι της, ούτε θα υπήρχε η μόνιμη γραμμή με την Τουρκία!

Το εμπορικό τμήμα του λιμανιού από την μηδενική του χρήση έχει πλέον διεθνή ρόλο, ενισχύσει την οικονομία και την φήμη της Πάτρας και πρέπει να στηρίζεται διαρκώς. 

ΣΤΗ ΦΩΤΟ: Π. Τσώνης ΟΛΠΑ, Ν. Φαρμάκης Περιφέρεια, Α. Κατσανιώτη Υφυρπουργός, Λ. Χανουμίδης Λιμενάρχης. Σπ. Ρωμάνος Ναυτιλιακός Πράκτορας, την ημέρα της πρώτης αποστολής μπροστά στο πλοίο της εταιρείας DFDS που έκανε την μεταφορά και συνδέει την Πάτρα με Τουρκία και Ευρώπη.

(Aπό την έντυπη "Μ")