Επισκέψιμο πλέον το φαράγγι Μπουντρούμι Ρωμανού

Δήμος Πατρέων, στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος ετοίμασε ένα πλούσιο πρόγραμμα δράσεων, που οργανώνονται από την Διεύθυνση Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Μελετών, Έργων Πρασίνου, και το Πάρκο Εκπαιδευτικών Δράσεων Δήμου Πατρέων στην Πλαζ Αγυιάς.

Η αρχή έγινε χθες Κυριακή, 6 Ιουνίου, το πρωί, όταν εργαζόμενοι της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Πρασίνου – Τμήμα Περιβάλλοντος και Ενέργειας, καθώς και του Τομέα Καθαριότητας του Δήμου, μαζί με τον Εκπολιτιστικό σύλλογο Ρωμανού, αλλά και κατοίκους της περιοχής, προχώρησαν σε καθαρισμό του μονοπατιού στο φαράγγι Μπουντρούμι (Ρωμανού Αχαΐας).

Στην δραστηριότητα χρησιμοποιήθηκαν και μηχανήματα του Δήμου, ενώ συμμετείχε ο Αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος Νίκος Ασπράγκαθος.

Το φαράγγι είναι πλέον επισκέψιμο σε μικρούς και μεγάλους, όσους αγαπούν τη φύση και τις ομορφιές της.

Το υπόλοιπο πρόγραμμα αφορά την εβδομάδα που ξεκίνησε, από σήμερα Δευτέρα 7 Ιουνίου έως την Παρασκευή 11 Ιουνίου, στο Πάρκο Εκπαιδευτικών Δράσεων Δήμου Πατρέων, που διοργανώνει την Εβδομάδα Περιβάλλοντος, με τίτλο «Δες το Σφαιρικά!».

Οι δράσεις απευθύνονται σε μαθητές Δημοτικού – Γυμνασίου – Λυκείου και γίνονται σε συνεργασία με την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση των Διευθύνσεων Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας.

Στόχος των δράσεων είναι η ευαισθητοποίηση των μαθητών σε περιβαλλοντικά θέματα και η κατανόηση της φύσης ως κοινό τόπο δραστηριοποίησης, εξέλιξης της ζωής και της προσωπικότητας, ανάπτυξη του πολιτισμού και αλληλεπίδρασης με όλα τα είδη ζωής του πλανήτη. Η σφαιρική οπτική δημιουργεί μια ενιαία αντιμετώπιση προς το περιβάλλον και καλλιεργεί πρότυπα αξιών που σέβονται το φυσικό περιβάλλον και αντιστέκονται στη λεηλασία των αγαθών, την υπερπαραγωγή – υπερκατανάλωση, και την εμπορευματοποίησης του φυσικού πλούτου.

Το πρόγραμμα δράσεων περιλαμβάνει:

1. Ξενάγηση στο νέο Οικολογικό Πάρκο – Έλος Αγυιάς από την Χριστίνα Καρούσου, Γεωπόνο της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Πρασίνου – Τμήμα Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

2. Πρόγραμμα ενημέρωσης – ευαισθητοποίησης στην ανακύκλωση υλικών από τον Κωνσταντίνο Κωνσταντακόπουλο – Π.Ε. Περιβαλλοντολόγο, Μπαουστάνου Βασιλική – Π.Ε. Γεωτεχνικό/Γεωλόγο, Τρομπούκη Ελένη - ΠΕ Περιβαλλοντολόγο και Μυρσίνη Ζούρου – Π.Ε. Περιβαλλοντολόγο της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Πρασίνου – Τμήμα Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

3. Δεντροφύτευση – σποροφύτευση από τον Χρήστο Τσόκο, Π.Ε. Γεωπόνο του Πάρκο Εκπαιδευτικών Δράσεων Δήμου Πατρέων.

4. Ανακάλυψη της ζωή στο βυθό από τον Χρήστο Καραφλό, εκπαιδευτή αυτοδυτών – προπονητή Τεχνικής Κολύμβησης.

5. Εκπαιδευτική δράση με παρουσία ζώων συντροφιάς, ενημέρωση και συζήτηση αναφορικά με τα Ζώα και το Περιβάλλον από τις Άντα Δημοπούλου - Εθελόντρια, Στέλεχος της Πανελλαδικής Φιλοζωικής Περιβαλλοντικής Ομοσπονδίας, Σύμβουλος Δημάρχου Πατρέων για θέματα ζώων, Ελένη Κασπίρη - θετική εκπαιδεύτρια ζώων συντροφιάς, Γιούλη Ανωγιάτη - Εθελόντρια για τη διάσωση ζώων, Ελίζα Καλλίτση – Δημοσιογράφος.

6. Εκπαιδευτικά παιχνίδια και βιωματικές δράσεις όπου οι μαθητές θα έρχονται σε επαφή με το σώμα τους, την ομάδα και το περιβάλλον από τις Γιούλη Δούβου - Μαρίνα Αγγελάτου - Ιωάννα Τζαμαρία, Θεατρικό Εργαστήρι για παιδιά και εφήβους του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας.

7. Εργαστήρι παραδοσιακού χορού με θέμα η κίνηση της φύσης κι η φύση της κίνησης από τον Χρήστο Γιαννόπουλο, Χορευτικό Τμήμα Π.Ο. Δήμου Πατρέων.

8. Θέατρο σκιών από τον Χρήστο Καλπουζάνη – Καραγκιοζοπαίχτη, Μιχάλη Παπαγεωργίου – Φοιτητή Θεατρικών Σπουδών.

9. Εκπαιδευτικά Περιβαλλοντικά Παιχνίδια από τους Ανδρέας Γιαννακόπουλος, Αλεξάνδρα Καραγιάννη, Κώστας Νταβλούρος, Τάσος Σαββόπουλος, Γυμναστές του Πάρκου Εκπαιδευτικών Δράσεων Δήμου Πατρέων.

Συντελεστές διοργάνωσης:

Γραμματεία: Παναγιώτα Φουράκη

Τεχνική Υποστήριξη: Γιώργος Καράμπελας, Λευτέρης Γιάννης

Προσωπικό Ασφαλείας – Υγειονομικών μέτρων: Κατερίνα Καραβιώτη

Σχεδιασμός αφίσας: Χαρά Κωστοπούλου

Υπεύθυνος διοργάνωσης: Γιώργος Μαγιάκης

σε συνεργασία με την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση των Διευθύνσεων

Α/θμιας: Ελένη Αντωνακοπούλου

Β/θμιας: Ιωάννα Παπαϊωάννου.