Grimaldi και Έλληνες θέλουν τα λιμάνια του Ιονίου

Τα λιμάνια σε Ηγουμενίτσα – Πάτρα – Ηράκλειο φαίνεται πως είναι το έπαθλο σε μάχη μεταξύ των ελληνικών ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων (Attica συμμετοχών, ΑΝΕΚ) και του ιταλικού ομίλου Γκριμάλντι.

Ο τελευταίος ελέγχοντας τις Μινωικές Γραμμές επιδιώκει να αποκτήσει λιμενικό προγεφύρωμα στις γραμμές της Αδριατικής και της Κρήτης.

Για την Ηγουμενίτσα υπάρχει έντονο ενδιαφέρον και από τον όμιλο Ιβάν Σαββίδη διά του ΟΛΘ, ο οποίος στο πλαίσιο των υπό διαμόρφωση ισορροπιών ενδέχεται να εμφανιστεί και μεταξύ των ενδιαφερόμενων επενδυτών για το λιμάνι του Ηρακλείου.

Οι Έλληνες ακτοπλόοι θέλουν οπωσδήποτε ένα από τα δύο λιμάνια της Αδριατικής, είτε της Ηγουμενίτσας είτε της Πάτρας, και γι’ αυτό αναμένεται να πιέσουν τον ιταλικό όμιλο στο Ηράκλειο. Ο ιταλικός όμιλος ενδιαφέρεται και για τα δύο που βρίσκονται σε διαγωνισμό και ενδεχομένως θα ενδιαφερόταν και για το τρίτο της Πάτρας, όπου όμως ανακύπτει ζήτημα ανταγωνισμού εάν αποκτήσει την Ηγουμενίτσα.

Σε αυτή τη «διάταξη δυνάμεων» έρχεται να προστεθεί ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης, που θεωρεί την Ηγουμενίτσα φυσικό χώρο στρατηγικής επέκτασής του.

Για το 67% του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας προκρίθηκαν η Attica A.E. Συμμετοχών, η Portek International, η Quintana, η Αιγαίον Οϊλ, η κοινοπραξία της Archirodon με την ANEK και την Trident Hellas, η κοινοπραξία Grimaldi Euromed με τις Μινωικές Γραμμές και ο ΟΛΘ.