Τρένο με ταχύτητες... Ινδίας του 60 στην γραμμή Πατρών - Αθηνών. Ξεκινά το έργο για Ροδοδάφνη
Σε 36 μήνες θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί η σιδηροδρομική γραμμά Ροδοδάφνη - Ψαθόπυργος, που θα στοιχίσει 413 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για διπλή γραμμή μήκους 21,5 χλμ. με δίδυμη σήραγγα 5 χλμ. Με την ολοκλήρωση του έργου αυτού, η απόσταση Αίγιο - Αθήνα θα καλύπτεται σε 1 ώρα και 35 λεπτά.
Η απόσταση Πάτρα - Αθήνα σε 1 ώρα και 55 λεπτά. Πρόκειται για ένα σκάνδαλό κόντρα στην λογική φυσικά: Εν έτει 2013, να κατασκευάζουν γραμμή τρένου που θα καλύπτει σε δυο ώρες.... απόσταση 200 χλμ! Δηλάδή μ.ο. 100 χλμ/ώρα! Κάτι σαν Ινδία της δεκαετίς του 60! Στην γειτονική Ιταλία οι ταχύτητες έχουν φτάσει τα 350 χλμ/.ωρα.
Βασική αιτία των χαμηλών ταχυτήτων είναι το πέρασμα της γραμμής - μόνο στην Αχαία, γιατί άραγε; - από κατοικημένες περιοχές, δηλαδή δίπλα από τα σπίτια των χωριών! Οι κακές γλώσσες λένε ότι αυτό συνέβει για να αποζημιωθούν ιδιοκτήτες, φίλοι πολιτικών...
Σε κάθε περίπτωση, έστω και με ταχύτητες αδιανόητες για τον 21ο αιώνα, αυτή η σιδηροδρομική γραμμή, αναμένεται να κερδίσει δυο αντιπάλους: Το ΚΤΕΛ Αχαίας που καλύπτει την διαδρομή σε 3 ώρες και την Ολυμπία Οδό που λόγω βενζίνης και διοδίων η μετακίνηση με ΙΧ είναι οικονομικά ασύμφορη.
Παράλληλα, όταν η γραμμή φτάσει Ψαθόπυργο, εκατοντάδες Πατρινοί, θα μετακινούνται με το ΙΧ τους μέχρι εκεί και θα συνεχίζουν με τρένο.