Το τρένο έρχεται στην Πάτρα (αλλά με 100 χλμ/ώρα)
Tο τρένο έρχεται και πάλι στην Πάτρα (από Αθήνα) μέχρι το 2016. Ωστόσο παρά τις φιλοτιμες προσπάθειες ΕΡΓΟΣΕ και μελετητών σε πολλά σημεία του υπάρχουν δικαιολογημένες ενστάσεις. Η ταχύτητα θα πέφτει μετά την Ροδοδάφνη στα... 90 χλμ/ώρα με αποτέλεσμα τα 200 χλμ τηα απόστασης Πάτρα - Αθήνα να γίνονται σε δυο ώρες...
Χθες στην Πάτρα ο πρόεδρος και διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ κ. Κ. Σπηλιόπουλος παρουσίασε στις αρχές και τους φορείς την πραγματικότητα. Κύριος ομιλητής ήταν ο μελετητής του έργου κ. Ζέκος που εξήγησε ότι υπάρχει μια αξεπέραστη παράμετρος : Το έργο πρέπει σταθερά να έχει πολλαπλό θετικό πρόσημο για να εγκρίνεται και να χρηματοδοτείται σε κάθε φάση του από την ΕΕ.
Ποιό είναι το θετικό πρόσημο; Η γραμμή δεν θα είναι μόνο επιβατική αλλά και εμπορευματική. Θα μεταφέρονται κοντέϊνερς από το Θριάσιο προς Ιταλία (δηλαδή χωρίς φορτηγά!), μέσω του νέου λιμανιού στην Πάτρα. Να γιατί η γραμμά πρέπει να φτάσει μέχρι το λιμάνι.. Οι συνδυασμένες μεταφορές είναι η σύγχρονη αντίληψη" είπε ο κ. Ζέκος αποκαλύπτοντας ότι ήδη υπάρχει τέτοια μεταφορική αλυσίδα από Κωνσταντινούπολη προς Τεργέστη. "Τούρκικα πλοία μεταφέρουν κοντέΙνερς παρακάμπτοντας την Πελοπόννησο και φθάνοντας ψηλά στην Ιταλία. Τρένα συνεχίζουν την μεταφορά τους"!
Ποιά είναι η κατάσταση του έργου;
* Παραμένει στο 1 μέτρο και στην ίδια θέση. Για όση διαδρομή είναι κοινή με την εθνική γραμμή απλώς θα είναιεντός του 1,44 μ. αυτής.