Σε 3 δόσεις η παράδοση της Νέας Εθνικής οδού Πατρών - Κορίνθου

Μεγάλη μέχρι τώρα είναι η πρόοδος που εμφανίζεται στα εργοτάξια του τμήματος της Ολυμπίας Οδού Κόρινθος-Πάτρα. Στα 120 χιλιόμετρα δρόμου οι εργασίες ξεκίνησαν και πάλι πριν από περίπου 1 έτος και φέτος είναι το κρίσιμο έτος, όπου, από τη μία θα πρέπει να υπάρξει αποδεδειγμένη πρόοδος με την ολοκλήρωση και λειτουργία τμημάτων και από την άλλη να απορροφηθούν τα εκατοντάδες εκατομμύρια του ΕΣΠΑ που έχουν δεσμευθεί για αυτό το σκοπό.

Σύμφωνα με πολύ ασφαλείς πληροφορίες με τις σημερινές συνθήκες, θα έχουμε απόδοση τμημάτων σε 3 διακριτές περιόδους. Η πρώτη περίοδος τοποθετείται τον ερχόμενο Οκτώβριο και αφορά το τμήμα Αρχαία Κόρινθος-Κιάτο. Αυτό το τμήμα έτσι και αλλιώς είναι πολύ προχωρημένο και είναι ορατό και στους οδηγούς που κυκλοφορούν στον οδικό άξονα.

Θα είναι ουσιαστικά η πρόβα τζενεράλε για τη λειτουργία του δρόμου και θα «ξεκολλήσει» το έργο, καθώς θα είναι και η πρώτη του παράδοση από το 2008 όταν ξεκίνησαν οι πρώτες εργασίες.

2-3 μήνες αργότερα, Δεκέμβριο ή Ιανουάριο θα λειτουργήσει το υπόλοιπο τμήμα από το Κιάτο μέχρι το Ρίο. Αυτό είναι και το μεγαλύτερο μήκος του δρόμου που θα λειτουργήσει ταυτόχρονα, απελευθερώνοντας δεκάδες χιλιόμετρα δρόμου που σήμερα βρίσκονται υπό κατασκευή. Σε αυτό το τμήμα κατασκευάζονται μεγάλα τεχνικά έργα όπως οι σήραγγες στην Παναγοπούλα.

Για το τέλος, σύμφωνα με το ypodomes.gr, θα μείνει ο κόμβος του Ρίο και το ¨κούμπωμα» με την Περιμετρική Πάτρας και το τοπικό δίκτυο της πόλης. Αυτό αναμένεται να γίνει Μάιο με Ιούνιο του 2016 λόγω καθυστερήσεων στις απαλλοτριώσεις στην περιοχή.

Μην ξεχνάμε ότι η Κοινοπραξία κατασκευής, επίσημα, έχει ζητήσει την παράταση κατά 5 μήνες του έργου για αυτό το λόγο. Φυσικά η πεντάμηνη παράταση θα χρησιμεύσει και στην περίπτωση «δυσλειτουργίας» σε κάποιο άλλο μικρό τμήμα του δρόμου προκειμένου να επιτευχθεί με ακρίβεια η ολοκλήρωση όλου του έργου.

Ο λόγος που δεν δίδονται πολλά μικρά τμήματα δρόμου όταν ολοκληρώνονται προκειμένου να αποσυμφορηθεί η κίνηση είναι σύμφωνα με πηγές της Ολυμπίας Οδού για να αποφευχθεί η δημιουργία του φαινομένου του μπουκαλιού, δηλαδή η μετακίνηση από σύγχρονο δρόμο σε εργοταξιακό εναλλάξ καθώς αυτό θα δημιουργούσε περισσότερα προβλήματα από όσα θα έλυνε.

Άλλωστε όπως λένε «είναι πλέον κάποιοι μήνες μέχρι να δούμε απτά αποτελέσματα και να φτάσουμε στο σημείο να παραδώσουμε τον δρόμο στην κυκλοφορία.»