Πως τα διόδια της Γέφυρας Ρίου, μπορούν εύκολα να είναι φθηνά

Ξεκινώ με μια απλή φράση που στη συνέχεια θα την αποδείξω: Μπορούν να μειώσουν παντού τα κόστη των διοδίων αλλά ούτε ασχολούνται ούτε φαίνεται να το έχουν σκεφτεί. Περισσότερο τους ενδιαφέρει η χυδαιότητα και η υποκρισία που το έχουν βαφτίσει "πολιτική αντιπαράθεση", παρά το αληθινό έργο. 

Διαβάζω στο διαδίκτυο λοιπόν, δηλώσεις οργής για το ύψος των διοδίων στην Γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου. Για να διασχίσει κανείς 2.200 μέτρα πρέπει να πληρώσει 13,70 ευρώ και αν επιστρέψει αργότερα θα έχει δώσει συνολικά 27,40 ευρώ! Η οργή περιλαμβάνει και τουρίστες που μένουν άναυδοι από το χαράτσι αφού δεν το έχουν συναντήσει πουθενά αλλού στον κόσμο και βρίζουν στο διαδίκτυο.

Μαζί με την Γέφυρα του Ρίου πρέπει να συνυπολογίσουμε και τα "κανονικά" διόδια που μας κατακλέβουν. Για να πάει κανείς από την Αθήνα στα Ιωάννινα και να επιστρέψει θέλει κοντά στα 90 ευρώ. Σχεδόν 4 ημερομίσθια. 

Δείτε τώρα α) γιατί τα διόδια είναι υψηλά και β) πόσο εύκολα μπορούν να μειωθούν ακόμη και στο μισό:

1. ΤΑ ΥΨΗΛΑ τα διόδια έχουν κατασκευαστεί σε οδικούς άξονες με τραπεζικά δάνεια. Για να καταβάλλονται οι μηνιαίες δόσεις προς τις Τράπεζες υπολογίζονται ο χρόνος που έχουν δοθεί στους παραχωρησιούχους και τα περάσματα που γίνονται καθημερινά. Αν μάλιστα τα περάσματα μειωθούν και οι εισπράξεις δεν βγάζουν τις δόσεις, το κράτος είναι υποχρεωμένο να πληρώνει διαφορές (και το έχει κάνει αρκετές φορές. Μόνο πέρυσι καταβλήθηκαν 30 εκ. ευρώ).

2. Η ΜΕΙΩΣΗ των διοδίων μπορεί να γίνει εύκολα ΑΝ ΕΠΕΚΤΑΘΟΥΝ ΧΡΟΝΙΚΑ ΟΙ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ. Αν π.χ. η σύμβαση στην Γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου από 25 χρόνια πάει 50, τότε θα μειωθεί αμέσως το ποσό στις τραπεζικές μηνιαίες δόσεις και ταυτόχρονα θα μπορεί να μειωθεί και το κόστος ανά διέλευση.

Που είναι το πρωτοφανές σκάνδαλο για το οποίο κανείς δεν μιλά ούτε ασχολείται; Αντί να επεκτείνουν από τώρα χρονικά τις συμβάσεις τις αφήνουν να είναι σύντομες και τις... ανανεώνουν στους ίδιους πάντα με πανάκριβα διόδια (!!!). Εδώ χάνεται η λογική. 

Αφού την Γέφυρα Ρίου θα την δίνουν ΠΑΝΤΑ στην ίδια εταιρεία που έχει το know how της συντήρησης, (δεν μπορούν να κάνουν αλλιώς), γιατί δεν τη δίνουν για 100 χρόνια (όπως τον Ισθμό) ώστε τα διόδια να πάνε στα 4 ευρώ; 

                                     ΑΝΔΡΕΑΣ ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ