Πως η Ολυμπία Οδός, (ξανα)κέρδισε το έργο Κόρινθος - Πάτρα

Όταν το κράτος ανέθεσε σε ιδιώτες τα μεγάλα οδικά έργα όλοι ανέπνευσαν. Δεν είχαμε πια έργα του Δημοσίου που θα τελείωναν... κάποτε. Είχαμε ιδιώτες που τα χρηματοδοτούσαν εξ ιδίων και θα δανειζόντουσαν. Γι αυτούς ο χρόνος ήταν κυριολεκτικά χρήμα. Τα έργα όσο πιο γρήγορα τελείωναν, τόσο πιο γρήγορα θα έφερναν έσοδα.

Το ελληνικό κράτος, αν και δεν συμμετείχε στο έργο της Ολυμπίας Οδού (όπως και στα άλλα οδικά έργα), ΚΑΤΑΦΕΡΕ (!), να τα διαλύσει! Τρεις οι τεράστιες ευθύνες του:
1. Άργησε τραγικά τις απαλλοτριώσεις που ήσαν δική του υποχρέωση.
2. Αύξησε την τιμή της βενζίνης τόσο πολύ που έπεσε η κίνηση στον δρόμο -40% και αργότερα -50%. Αποτέλεσμα να μειωθούν τραγικά τα έσοδα της Ολυμπίας  οδού και να μην επαρκούν για τις μηνιαίες δόσεις στις Τράπεζες. Αυτές σταμάτησαν την χρηματοδότηση.
3. ΤΟ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ (το οποίο το γνωρίζουν ελάχιστοι). Με βάση την σύμβαση, το Δημόσιο χωρίς να έχει υπαλλήλους ή άλλα έξοδα εισέπραττε 2,20 ευρώ από τα 3,10 των διοδίων! Δηλαδή η Ολυμπία Οδός, με 0,90 ευρώ ανά διέλευση, έπρεπε να συντηρεί τον δρόμο, να πληρώνει το προσωπικό, να κινεί τα αυτοκίνητα βοηθείας και να φτιάχνει τον δρόμο! 
Εδώ υπήρχε λύση που έσωζε το έργο. Το κράτος να μην εισπράττει τα 2,20 ευρώ ανά διέλευση, δίνοντας όσα πρέπει για να συνεχίζεται κανονικά η πληρωμή των Τραπεζών. Τα ποσά που θα εκχωρούσε μέσω των 2,20 ανά διέλευση θα τα εισέπραττε μετά το πέρας του έργου από την λειτουργία του. (Αυτό ακριβώς έγινε στην Ισπανία σε αντίστοιχη περίπτωση).
Οι κυβερνώντες δεν το έπραξαν με αποτέλεσμα, χιλιάδες απολύσεις, έργο - γιαπί επί 3 χρόνια κ.ο.κ.
Η ΚΙΝΗΣΗ ΜΑΤ ΤΗΣ ΟΛΥΜΠΙΑΣ
Είναι φανερό ότι η Ολυμπία Οδός διοικείται από ικανούς και πανέξυπνους ανθρώπους. Είδαν έγκαιρα την καταστροφική πορεία του έργου εξ αιτίας του κράτους. Και κατάλαβαν ότι το πιθανότερο σενάριο είναι να ακυρωθεί το έργο, να χάσουν πολλά χρήματα (οι αρχικές ζημίες τους ήσαν 120 εκατ. ευρώ) και κάποτε στο μέλλον να επαναδημοπρατηθεί χωρίς αυτούς...
Ο χειρισμός από πλευράς τους ήταν ευφυής.α)  Δεν παρέδωσαν ούτε ένα μέτρο δρόμου. β) Μετέτρεψαν σε γιαπιά ακόμα και τα σημεία εκείνα της Κορίνθου - Πατρών που ήσαν με διάζωμα (Ακράτα, Αίγιο, είσοδος Πάτρας κ.α.) Έτσι ενώ έχουν ολοκληρώσει το 45% του έργου, όλος ο δρόμος είναι σε κατάσταση... νευρικής κρίσης.
Πράγματι. Αν είχαν παραδώσει το εύκολο κομμάτι Κόρινθος - Κιάτο και αν δεν είχαν αγγίξει τα σημεία με το διάζωμα, το πιθανότερο είναι το κράτος να περιοριζόταν σε αυτά "και βλέπουμε στο μέλλον". 
Τι απαντούν (ανεπίσημα) στελέχη της Ολυμπίας Οδού όταν τους ρωτάς "γιατί δεν αποδίδουν προσωρινά τους δρόμους με τα διαζώματα;". Γιατί έχουν περιοριστεί τα ατυχήματα λένε. Και έχουν δίκιο. Οι ίδιοι θα είχαν υποστεί το μεγαλύτερο επιχειρηματικό ατύχημα αν δεν έπρατταν τα παραπάνω.