Ο δρόμος (Κορίνθου - Πατρών) και το τρένο (Κιάτο - Πάτρα) συναντώνται από λάθος σε... ΟΚΤΩ σημεία - Προσπαθούν να το αντιμετωπίσουν

Ο δρόμος (Ολυμπία Οδός) και το τρένο (Κιάτο - Πάτρα) συναντώνται λόγω κακών σχεδιασμών με αποτέλεσμα έξτρα κόστη!
Συγκεκριμένα ο υπό κατασκευή αυτοκινητόδρομος της Ολυμπίας οδού συμπίπτει σε οκτώ σημεία με τη νέα σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων που κατασκευάζει η ΕΡΓΟΣΕ, καθώς τα έργα μελετήθηκαν και δημοπρατήθηκαν ετεροχρονισμένα, ενώ το «πάγωμα» των εργασιών στον οδικό άξονα δεν επέτρεψε τον εναρμονισμό των δύο πρότζεκτ.

Αποτέλεσμα; Αν τα απαραίτητα έργα γίνουν τώρα, παράλληλα με την Ολυμπία οδό, θα κοστίσουν περί τα 25 εκατ. ευρώ. Αν όμως πραγματοποιηθούν μετά την κατασκευή του νέου αυτοκινητοδρόμου, θα στοιχίσουν πάνω από 60 εκατ. ευρώ.
Οι επί μέρους εργασίες που θα χρειαστούν για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα προκειμένου να είναι λειτουργικός τόσο ο αυτοκινητόδρομος όσο και ο σιδηρόδρομος είναι επτά, δηλαδή τέσσερις μελέτες και τρία κατασκευαστικά έργα.
Ένα παράδειγμα : Η σιδηροδρομική γέφυρα του Λόγγου, αν προχωρήσει παράλληλα με την κατασκευή του οδικού άξονα, θα κοστίσει περί τα 7 εκατ. ευρώ. Αν γίνει όμως μετά τη δημιουργία της Ολυμπίας οδού, το κόστος θα φθάσει τα 45 εκατ. ευρώ!
Η ΕΡΓΟΣΕ έπειτα από χρόνια συνομιλιών και συνεννόησης με τη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εργων κατέληξε σε ένα μνημόνιο συνεργασίας προκειμένου να απεμπλακεί η υπόθεση. Ωστόσο, όπως φαίνεται, οι αποφάσεις θα ληφθούν από τον υπουργό Υποδομών κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, καθώς για να υλοποιηθούν οι πρόνοιες του Μνημονίου θα πρέπει να φέρει στη Βουλή συμπληρωματική σύμβαση για το έργο της Ολυμπίας οδού, στο οποίο θα ενταχθούν οι συγκεκριμένες εργασίες.