Μελέτες από την Ολυμπία Οδό για να φτάσει μέχρι Τσακώνα

Δυο μεγάλα οδικά έργα έρχονται για να ολοκληρώσουν το εθνικό δίκτυο στη Νότια Ελλάδα Το ένα έιναι ο δρόμος Μπράλος - Αντίρριο που θα ενώσει ΠΑΘΕ με Ιόνια Οδό και το άλλο ο δρόμος Καλό νερό - Τσακώνα που θα ολοκληρώσει η Ολυμπία Οδός η οποία θα καταλήγει στην Κορίνθου-Καλαμάτας.

Όπως αναφέρει το ypodomes.com η Ολυμπία Οδός θα πρέπει να αναζητήσει εναλλακτικές λύσεις χάραξης για το τμήμα από το Κάτω Σαμικό έως τα σύνορα Ηλείας - Μεσσηνίας (γέφυρα Νέδας) με διέλευση ανατολικά του σημερινού εθνικού δρόμου με σήραγγα στο όρος Λαπίθα στην περιοχή του Καϊάφα και με παράκαμψη ανατολικά της Ζαχάρως.

Πρόκειται ουσιαστικά για τα τμήματα που επηρεάζονται από τη ζώνη Natura και το 2010 με απόφαση του το Συμβούλιο της Επικρατείας είχε “παγώσει” κάθε εργασία κατασκευής αυτοκινητοδρόμου.

Η ανάληψη υποχρέωσης εκπόνησης μελετών από την Ολυμπία Οδό για το τμήμα  είναι ουσιαστικά προϊόν της σύσκεψης κορυφής της 5ης Ιουλίου στο Μέγαρο Μαξίμου, που αφορούσε συνολικά το μέλλον του τμήματος Πύργος - Καλό Νερό - Τσάκωνα, που αποτελεί ουσιαστικά τη νότια απόληξη της Αδριατικής Οδού και θα συνδέσει τον Δυτικό Άξονα με τον αυτοκινητόδρομο Α7 του “Μορέα”.

Για το μήκους 90 χλμ. τμήμα από την είσοδο του Πύργου έως την Τσάκωνα θα χρειαστεί να εκπονηθεί και νέα Ανάλυση Κόστους-Οφέλους (ΑΚΟ) με επίκαιρες κυκλοφοριακές μετρήσεις και νέο κυκλοφοριακό μοντέλο.

Οι μελέτες, που θα εκπονηθούν  θα καταδείξουν τα έργα που θα χρειαστούν και κατ’ επέκταση και το τελικό κόστος, ώστε στη συνέχεια να αναζητηθεί ευρωπαϊκή χρηματοδότηση με παράλληλη συμμετοχή της Ολυμπίας Οδού, όπως έγινε και στο τμήμα Πάτρα - Πύργος.

Με τις μέχρι σήμερα εκτιμήσεις πάντως το κόστος ανέρχεται σε περίπου 300 εκατ. ευρώ.