Δημοπρατείται η γραμμή Ροδοδάφνη - Ρίο. Σε 100 λεπτά η διαδρομή από Αθήνα

Η εργολαβία Αίγιο (Ροδοδάφνη)-Ρίο πρόκειται να δημοπρατηθεί το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα από την ΕΡΓΟΣΕ. Όταν το έργο ολοκληρωθεί η απόσταση Αθήνα - Ρίο θα καλύπτεται σε 100 λεπτά, χρόνος ιδιαίτερα ανταγωνιστικός σε σχέση με την Ολυμπ'ια Οδό και το ΚΤΕΛ.

Το κόστος του έργου έχει προϋπολογιστεί σε ποσό με ΦΠΑ 174,97 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 137 εκατ. ευρώ). Η ΕΡΓΟΣΕ έχει ήδη προχωρήσει σε δέσμευση του ποσού και τώρα επίκειται η προκήρυξη του διαγωνισμού.

Για το έργο χρειάστηκε να επικαιροποιηθούν οι μελέτες για να καλύψουν τις τρέχουσες ανάγκες της εργολαβίας. Αξίζει να σημειωθεί ότι το έργο έχει εγκεκριμένους περιβαλλοντικούς όρους.

Τι περιλαμβάνεται

Η νέα διπλή γραμμή θα ξεκινά μετά το σταθμό του Αιγίου και θα καταλήγει στο Ρίο. Να προσθέσουμε ότι η ΕΡΓΟΣΕ τρέχει εδώ και καιρό δύο εργολαβίες (στα υποτμήματα Αίγιο-Ψαθόπυργος και Ψαθόπυργος-Ρίο) που αφορούν την υποδομή της συγκεκριμένης νέας γραμμής και ως εκ τούτου η νέα αυτή εργολαβία θα περιλαμβάνει όλα τα υπόλοιπα έργα για να τεθεί σε εμπορική λειτουργία η γραμμή.

Πιο συγκεκριμένα περιλαμβάνονται οι γραμμές (επιδομή), η σηματοδότηση, η ηλεκτροκίνηση, το ETCS και οι νέοι σταθμοί και στάσεις. Η νέα διπλή γραμμή Θα έχει μήκος 32 χιλιόμετρα και περιλαμβάνει τις στάσεις: Ροδοδάφνη, Σελιανίτικα, Καμάρες, Ψαθόπυργος, Αραχωβίτικα, Αγ. Βασίλειος, Ρίο και Μποζαϊτικα.

Αθήνα-Ρίο σε 100 λεπτά

Πρόκειται σαφώς για ένα από τα νέα εμβληματικά σιδηροδρομικά έργα, μέρος του σχεδιασμού του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Εκτιμάται πως με την ολοκλήρωση του θα μπορέσει να εξυπηρετηθεί το επιβατικό κοινό της Πάτρας και υπολογίζεται πως η απόσταση Αθήνας-Ρίου θα διανύεται σε περίπου 100 λεπτά.

Στο τμήμα αυτό περιλαμβάνεται η μεγάλη διπλή σιδηροδρομική σήραγγα στον Ψαθόπυργο. Με μήκος 4,4 χιλιόμετρα όταν θα λειτουργήσει θα είναι η τέταρτη μεγαλύτερη σήραγγα του είδους της στην Ελλάδα πίσω από τις σήραγγες Καλλιδρόμου (9 χλμ), Όθρυος (6,4 χλμ)και Τεμπών (5 χλμ).

Η τελική εργολαβία Ρίο-Λιμένας Πατρών

Η εργολαβία Αίγιο-Ρίο είναι το τελευταίο βήμα πριν την υλοποίηση του μεγάλου έργου της τελικής έλευσης του τρένου στην πόλη και το λιμάνι της Πάτρας. Εφόσον η εργολαβία μπορέσει να συμβασιοποιηθεί μέσα στο 2022, η γραμμή θα μπορέσει να λειτουργήσει μέχρι το 2025.

Το έργο Ρίο-Λιμένα Πάτρας ύψους μισού δισ. ευρώ, προγραμματίζεται να δημοπρατηθεί επίσης φέτος με τη μέθοδος του ανταγωνιστικού διαλόγου. Είναι μέρος από τα συνολικά έξι έργα που προγραμματίζει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και η ΕΡΓΟΣΕ που θα συνδέσουν μεγάλα λιμάνια της χώρας με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.