Δεν έχει ξεκαθαρίσει η ΕΡΓΟΣΕ τι επιλέγει για τον προαστιακό
Στο τμήμα Μποζαίτικα – νέο λιμάνι, που περιλαμβάνει και τη διέλευση από την κεντρική περιοχή της Πάτρας, επικεντρώθκε το ενδιαφέρον στην ημερίδα για τις εξελίξεις που αφορούν στη σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο – Πάτρα – Πύργος – Καλαμάτα, την οποία διοργάνωσε το ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδος, παρουσία ανώτερων διευθυτικών στελεχών της ΕΡΓΟΣΕ.
Όπως έγινε γνωστό, έχει συμφωνηθεί η χρηματοδότηση της μελέτης του από το ειδικό πακέτο χρηματοδότησηςτων Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών, και, εκτιμήθηκε ότι η σχετική αίτηση θα υποβληθεί στις αρχές του 2015, οπότε, σε διάστημα της τάξεως του ενός χρόνου θα υπάρξουν νέα στοιχεία και δεδομένα.
Η κατεύθυνση που υπάρχει αυτή τη στιγμή από την πλευρά της ΕΡΓΟΣΕ είναι η διερεύνηση της δυνατότητας μιας φτηνής λύσης υπογειοποίησης (μονής γραμμής) ως μακροπρόθεσμη προοπτική, ενώ θα διερευνηθούν διάφορα σενάρια για την υλοποίησή της. Αν και εφόσον προκύψει ότι μια τέτοια λύση είναι άμεσα χρηματοδοτήσιμη θα υλοποιηθεί άμεσα.
Διαφορετικά, ως βραχυπρόθεσμη - και πιθανόν μεσοπρόθεση – λύση, διερευνάται ένα σενάριο διατήρησης της υφιστάμενης επιφανειακής γραμμής για τη λειτουργία του Προαστιακού και η κατασκευή μιας παράλληλης, επίσης επιφανειακής, κανονικού πλάτους γραμμής, που θα περνάει μέσα από τη λιμενική ζώνη μέχρι το νέο λιμάνι, για την εξυπηρέτηση της υπεραστικής επιβατικής και εμπορικής κίνησης.
Η γραμμή αυτή προοπτικά θα συνεχιστεί και προς νότο. Στο τμήμα Πάτρα – Πύργος, υπάρχουν έτοιμες μελέτες για αρκετά τμήματα και τα έργα κανονικοποίσης και ηλεκτροκίνησης μονής γραμμής προβλέπεται να αρχίσουν μέσα στην προγραμματική περίοδο 2014-20. (Στο πλαίσιο της αναβάθμισης αυτού του τμήματος εξετάζεται και η σύνδεση με ΒΙΠΕ Πάτρας και με το Αεροδρόμιο Αράξου). Κατά την περίοδο αυτή προβλέπεται να αρχίσει η εκπόνηση των μελετών στο τμήμα Πύργος – Καλαμάτα.