Αν δεν τρέχετε, θα δείτε τις πινακίδες στον κόμβο του Ρίου

Οι οδηγοί που ακολουθούν τα χαμηλά όρια ταχύτητας (30-50 χλμ/ώρα) στους κλάδους εισόδου των δύο νέων κυκλικών κόμβων του Ρίου μπορούν να αντιληφθούν έγκαιρα τα μηνύματα των πινακίδων, ώστε να κινηθούν στην κατεύθυνση που επιθυμούν.

Αυτό απάντησε, μεταξύ άλλων, η γενική γραμματεία Υποδομών σε υπηρεσιακό έγραφο με αφορμή τις διαμαρτυρίες πολιτών ότι ο ανισόπεδος κόμβος μπερδεύει τους διερχόμενους οδηγούς.

Υποστηρίζει ότι οι ισόπεδοι και οι κυκλικοί κόμβοι που σχεδιάστηκαν στο Ρίο μπορεί να δείχνουν πολύπλοκοι, αλλά στην πραγματικότητα διαχώρισαν τις αμφίπλευρες κινήσεις και μείωσαν τα σημεία εμπλοκής, τα οποία αποτελούν και πιθανά σημεία πρόκλησης ατυχήματος.

Η γενική άποψη του υπουργείου Υποδομών, όπως προκύπτει από το υπηρεσιακό έγγραφο, είναι ότι σε περιπτώσεις ριζικών κυκλοφοριακών αλλαγών έχει παρατηρηθεί ότι χρειάζεται κάποιο χρονικό διάστημα μέχρι να συνηθίσουν οι οδηγοί τις νέες συνθήκες.

Παρόλα αυτά, αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο στην περίπτωση που αυξηθεί μελλοντικά ο όγκος της κυκλοφορίας που εξυπηρετείται από τους κυκλικούς κόμβους να εξεταστεί η μελέτη και εγκατάσταση φωτεινής σηματοδότησης ή η εφαρμογή άλλου διορθωτικού μέτρου.

Στο αίτημα που διατυπώνεται από πολίτες για την εγκατάσταση και λειτουργία φωτεινών σηματοδοτών, η γενική γραμματεία απάντησε ότι αυτή εφαρμόζεται σε περιπτώσεις που ο κυκλοφοριακός φόρτος δημιουργεί σημαντικές καθυστερήσεις και ουρές οχημάτων ή έχουν παρατηρηθεί σημαντικές παραβιάσεις στην τήρηση της σήμανσης προτεραιότητας, με αποτέλεσμα την πρόκληση ατυχημάτων.

Στο έγγραφο που εκδόθηκε με αφορμή ερώτηση του ανεξάρτητου βουλευτή Νίκου Νικολόπουλου στη Βουλή, αναφέρεται ότι ακόμα και σε περίπτωση λανθασμένης επιλογής ενός οδηγού, μέσω του κυκλικού κόμβου, μπορεί να κάνει αναστροφή και να επιλέξει τη σωστή κατεύθυνση.

Πριν την κατασκευή του ανισόπεδου κόμβου η οδική σύνδεση του Αγίου Βασιλείου και των Αραχωβιτίκων με το Πανεπιστήμιο, το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο και την Πάτρα, η διασύνδεση των τμημάτων της παλαιάς εθνικής οδού και οι τοπικές μετακινήσεις, εξυπηρετούνταν μέσω οδικού δικτύου αμφίδρομης κυκλοφορίας.

Μετά την ολοκλήρωσης της κατασκευής του ανισόπεδου κόμβου, ο κυκλοφοριακός σχεδιασμός της ευρύτερης περιοχής τροποποιήθηκε σε τρεις κυρίως άξονες:

>Οι κάτω διαβάσεις του αυτοκινητόδρομου επανακατασκευάστηκαν, ώστε να λειτουργούν ως μονόδρομοι, εξυπηρετώντας με δύο λωρίδες κυκλοφορίας κάθε κίνηση.

>Νότια του ανισόπεδου κόμβου επί της παλαιάς εθνικής οδού, δύο νέοι κυκλικοί κόμβοι, στη θέση των προηγούμενων διασταυρώσεων οδών διπλής κατεύθυνσης, ώστε να εξυπηρετούν όλες τις κινήσεις επί της παλαιάς εθνικής, τη διασύνδεση της ίδιας οδού με τον αυτοκινητόδρομο και τις τοπικές κινήσεις. Η περιοχή διαθέτει πληροφοριακή σήμανση.

>Βόρεια του ανισόπεδου κόμβου διαμορφώθηκαν επί της παλαιάς εθνικής, στη θέση των προ-υφιστάμενων κυκλικών κόμβων, δύο νέες ισόπεδες διασταυρώσεις της παλαιάς εθνικής οδού με τις μονοδρομημένες κάθετες οδούς που διέρχονται από τις κάτω διαβάσεις.