Ανατροπή και νέος ανάδοχος στην Πατρών – Πύργου
Έξι μήνες μετά το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών, έχουμε ανατροπή και νέο ανάδοχο για το έργο βελτίωσης της οδικής ασφάλειας στην εθνική οδό Πατρών-Πύργου, ενός από τους χειρότερους δρόμους της χώρας, με δεκάδες θύματα.
Όπως έγινε χθες γνωστό, με απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, αποκλείστηκαν τόσο η αρχική μειοδότρια του διαγωνισμού ΟΔΟΣ ΑΤΕ (ποσοστό έκπτωσης 53,65%), όσο και η δεύτερη ΤΕΚΑΛ (ποσοστό έκπτωσης 48,31%), με αποτέλεσμα να αναδειχθεί ως νέα μειοδότρια η τεχνική εταιρεία ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ.
Για τις δύο πρώτες εταιρείες δεν έγιναν δεκτές οι διευκρινίσεις σχετικά με την προσφερόμενη έκπτωση. Έτσι, η ΑΚΤΩΡ αναλαμβάνει το έργο με έκπτωση 47,59%, η οποία βρέθηκε τρίτη στη σειρά από τις συνολικά 11 προσφορές έγιναν δεκτές και το ενδιαφέρον πλέον εστιάζεται στο αν θα έχουμε προσφυγές από τους άλλους διαγωνιζόμενους.
Οι 11 προσφορές ταξινομημένες κατά τις εκπτώσεις που δόθηκαν ήταν από: Οδός ΑΤΕ (53,65%), ΤΕΚΑΛ (48,31%), ΑΚΤΩΡ (47,59%), ΘΕΜΕΛΗ (45,09%), ΤΕΡΝΑ (42,74%), Κ/Ξ ΔΟΞΑ-ΑΕΤΕΘ (41,64%), ΙΝΤΕΡΚΑΤ (38%), ΕΡΓΟΔΥΝΑΜΙΚΗ ΠΑΤΡΩΝ (36,48%), ΕΚΤΕΡ (36,37%), ΙΝΤΡΑΚΑΤ (33%), ΑΒΑΞ (21,03%).
Να σημειωθεί ότι ο διαγωνισμός διεξήχθη φέτος στις 9 Φεβρουαρίου από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και έχει κόστος με ΦΠΑ 30 εκατ. ευρώ.
Το έργο θεωρείται πρελούδιο για το μεγάλο έργο που αφορά την κατασκευή σύγχρονου κλειστού αυτοκινητόδρομου που θα ξεκινά από το τέλος της Περιμετρικής Πατρών και θα φτάνει μέχρι τον Πύργο.
Στο μεγαλύτερο μήκος του θα είναι σε νέα χάραξη από την υφιστάμενη εθνική οδό. Θα έχει μήκος 75 χλμ. και θα κατασκευαστεί ως τμήμα της παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού.
Για να ξεκινήσουν τα έργα όμως, αναμένεται η τελική έγκριση από την DG Comp που ακόμα καθυστερεί.
Η Ε.Ο. Πατρών-Πύργου χαρακτηρίζεται ως ένας από τους πιο επικίνδυνους δρόμους της Ελλάδας με πολλά θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα κάθε έτος.
Το έργο στοχεύει στη δραστική μείωση των τροχαίων και τη βελτίωση των συνθηκών οδικής ασφάλειας για τους οδηγούς και τους επιβάτες.