Ξαναξεκινούν τα εργοτάξια της Πατρών-Κορίνθου
Μετά από την πληρωμή των 56,5εκ.ευρώ στον Αιγαίου, το Υπουργείο Υποδομών εξέδωσε 3 εντολές πληρωμής με ημερομηνία 27.10.15 για τα έργα της Ολυμπίας Οδού συνολικού ποσού 39,5εκ.ευρώ. Τα χρήματα αυτά αναμένετα να ανοίξουν και πάλι τα εργοτάξια κατά μήκος του δρόμου που εδώ και μήνες φυτοζωούσαν.
Αναλυτικά οι 3 πληρωμές του Υπουργείου είναι οι: 6.169.355,45 που εξοφλεί το 10ο λογαριασμό της 7ης τμηματικής καταβολής της 3ης δόσης του ΠΧΣ, 17.621.670,55 για την πληρωμή του 12ου λογαριασμού της 9ης τμηματικής καταβολής της 3ης δόσης του ΠΧΣ και 15.737.974,73 για την πληρωμή του 11ου λογαριασμού της 8ης τμηματικής καταβολής της 3ης δόσης του ΠΧΣ. Το συνολικό πληρωθέν ποσό ανέρχεται σε 39.529.000,73 ευρώ.
Τα χρήματα αυτά, σύμφωνα με το ypodomes, αναμένονταν εδώ και πολλούς μήνες από την παραχωρησιούχο. Το επόμενο διάστημα αναμένεται να πραγματοποιηθούν και άλλες πληρωμές καθώς το παραπάνω ποσό δεν "ξεχρεώνει" την χρηματοδοτική συμβολή που έχει αναλάβει το Δημόσιο, βοηθά όμως στην επιστροφή στα εργοτάξια.
Τα οφειλόμενα προς την παραχωρησιούχο εταιρεία ποσά έχουν ξεπεράσει τα 87εκ.ευρώ και είχαν δημιουργήσει πολύ μεγάλα προβλήματα στην εξέλιξη των εργασιών στο τμήμα Κόρινθος-Πάτρα που βρίσκεται υπό κατασκευή από το 2008.
Τα χρήματα αυτά όπως και εκείνα που λαμβάνουν οι υπόλοιποι παραχωρησιούχοι στους αυτοκινητόδρομους προέρχονται από τα 270εκ.ευρώ, χρήματα από την ΕΤΕπ που εκταμιεύθηκαν πριν μερικές μερές και που προορίζονται αποκλειστικά για τα έργα στους δρόμους αυτούς.
Στο κατασκευαστικό κομμάτι τώρα, μετά από αυτή την εξέλιξη θα έχουμε ένταση των εργασιών στο πιο ώριμο κομμάτι από την Κόρινθο μέχρι το Κιάτο που όλα δείχνουν ότι θα παραδοθεί σε σύντομο χρονικό διάστημα ενώ γίνεται προσπάθεια να παραδοθεί και το αμέσως επόμενο τμήμα από το Κιάτο μέχρι το Ξυλόκαστρο.
Τα έργα παρουσιάζουν σημαντική χρονική καθυστέρηση και το πρόβλημα μη ύπαρξης συμφωνίας με το Υπουργείο Υποδομών παραμένει το σημαντικότερο μετά το χρηματικό καθώς είναι στρατηγικής σημασίας και για τις δύο πλευρές προκειμένου οριστικά το έργο να οδεύσει προς ολοκλήρωση με συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα.
Σε κάθε περίπτωση κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί ότι η παράταση των 9,5 μηνών που έχει λάβει η παραχωρησιούχος είναι αρκετή για να τελειώσει το έργο παρότι τα μεγάλα τεχνικά έργα είναι ολοκληρωμένα. Οι εκκρεμότητες ακόμα είναι πολλές και μέχρι σήμερα (σιδηροδρομικά, απαλλοτριώσεις κ.α) έχουν αποτελέσει σημαντικούς ανασχετικούς παράγοντες στην κατασκευαστική ωρίμανση του έργου που φτάνει στο 70%.