Εγκατάσταση ενεργειακών μετρητών σε σχολεία της Πάτρας για εξοικονόμηση ενέργειας


Η μείωση της κατανάλωσης ενέργειας έχει ιδιαίτερη βαρύτητα για όλα τα πορτοφόλια ειδικά εν μέσω κρίσης, της αύξησης των τιμολογίων ηλεκτρικού ρεύματος και της τιμής του πετρελαίου. Προκειμένου να επιτευχθεί η μείωση, μετρητές που προσμετρούν παραμέτρους όπως οι καθημερινές συνήθειες, η μόνωση, η γεωγραφική θέση, το μικροκλίμα της περιοχής, οι καιρικές συνθήκες, οδηγούν σε ένα «συμπέρασμα» για τη βέλτιστη λύση που μπορεί να εφαρμοστεί. Το κομμάτι αυτό αναπτύσσει τα τελευταία χρόνια η Intelen, εγκαθιστώντας ενεργειακούς μετρητές σε κτίρια. Η start up εταιρεία έχει αποσπάσει σε διάστημα πέντε ετών, εννέα διακρίσεις σε Ευρώπη και ΗΠΑ στον τομέα της καινοτομίας και της επιχειρηματικότητας. Αντικείμενό της είναι η έρευνα και οι επιχειρηματικές εφαρμογές της Πληροφορικής, του Διαδικτύου και της Αλγοριθμικής στην ενέργεια, όπως γράφει η Ιφιγένεια Διάμαντη στην "Καθημερινή".
Τη φετινή σχολική χρονιά σχεδιάζεται η εγκατάσταση ενεργειακών μετρητών σε 40 σχολεία στην Αττική και στην Πάτρα σε συνεργασία με το υπουργείο Παιδείας, το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Πατρών, με στόχο την κατά 10% εξοικονόμηση ενέργειας και συνεπακόλουθη μείωση των πάγιων λειτουργικών εξόδων τους, κυρίως σε ό,τι αφορά ρεύμα και θέρμανση.
Το πείραμα έχει ήδη πετύχει σε άλλα είκοσι σχολεία, που προσέγγισαν τον στόχο της μείωσης κατανάλωσης ενέργειας κατά 10%. Μέσα και από την εκπαίδευση του έμψυχου δυναμικού, σε φιλικότερες προς το περιβάλλον συμπεριφορές, τα σχολεία που πέρυσι έλαβαν μέρος, μείωσαν την κατανάλωση ενέργειας κατά τις πρώτες ώρες των μαθημάτων, όταν οι αίθουσες είναι πιο σκοτεινές και πιο κρύες από ό,τι το μεσημέρι. Αυτό επετεύχθη με προγραμματισμό των δραστηριοτήτων ώστε αυτές να συγκεντρώνονται σε λιγότερους χώρους, άνοιγμα των κουρτινών για περισσότερο ήλιο, κλείσιμο των παραθύρων όταν δούλευε το σύστημα θέρμανσης κ.λπ. Περαιτέρω, αναφέρθηκε μείωση, μεγαλύτερη από 30%, του αποτυπώματος άνθρακα στις περισσότερες περιπτώσεις.
Μέρος της εκπαίδευσης των δασκάλων και των μαθητών γίνεται μέσω παιχνιδιών στα κοινωνικά δίκτυα. Τι πιο ελκυστικό για τα παιδιά που έλκονται σαν μαγνήτης από τα social media, Facebook και Twitter, να συνδυάζουν το παιχνίδι με τη μάθηση μέσα από ειδικά applications.
Σε αυτό το στάδιο, η εγκατάσταση ενεργειακών μετρητών δεν γίνεται σε κατοικίες, αλλά όπως αναφέρθηκε, σε σχολεία, καθώς επίσης σε κτίρια γραφείων, επιχειρήσεις, κ.λπ.
- Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια