Το 2020 θα είναι έτοιμο το πρώτο τμήμα της Δυτικής Ολυμπίας Οδού που αφορά τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος.
Από έγγραφο του Υπουργείου Υποδομών σε απάντηση ερώτησης για το θέμα του βουλευτή των ΑΝΕΛ Νίκου Νικολόπουλου, προκύπτει πως τα έργα θα απαιτήσουν 3,5 χρόνια από τη στιγμή που θα υπογραφούν.
Με βάση την εμπειρία της διαγωνιστικής περιόδου στην Ελλάδα ειδικά σε επίπεδο μεγάλων έργων και με δεδομένο ότι οι προκηρύξεις θα βγουν το καλοκαίρι και οι διαγωνισμοί θα ξεκινήσουν νωρίς το Φθινόπωρο τα έργα κατ` εκτίμηση θα ξεκινήσουν το πρώτο εξάμηνο του 2016. Επίσης μην ξεχναμε πως τα μεγάλα έργα με χρηματοδότηση ΣΕΣ 2014-2020 όπως έχει αναφέρει σε ρεπορτάζ το ypodomes.com θα κλειδώσουν προς το τέλος του έτους
Αυτό φυσικά με την αίρεση ότι δεν θα έχουμε ενστάσεις επί ενστάσεων που θα καθυστερήσουν τους διαγωνισμούς. Τα 3,5 χρόνια ανά εργολαβία μας οδηγούν σε ολοκλήρωση το 2020 το νωρίτερο καθώς στην ελληνική πραγματικότητα των έργων το ποσοστό που ολοκληρώνεται στην ώρα τους είναι σχεδόν μηδενικό.
Το έργο του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος είναι ουσιαστικά η πρώτη μεγάλη μάχη του Υπουργείου Υποδομών στη Βουλή καθώς έχει δεχθεί σωρεία ερωτήσεων από όλα τα κόμματα. Η επιλογή της ακύρωσης και επαναδημοπράτησης με "σπάσιμο" των εργολαβιών σε 8-9 τμήματα είναι μία κίνηση υψηλού ρίσκου.
Αν πετύχει θα δικαιώσει την συνολική πολιτική που επιλέγει ο κος Σταθάκης με τον κο Σπίρτζη. Αν αποτύχει θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε μία κατάσταση παρόμοια με τα έργα του Άκτιο-Αμβρακία (που έχουμε σαλαμοποίηση των εργολαβιών) που τα έργα έχουν καθυστέρηση ήδη 2 ετών και προβλέπεται η ολοκλήρωση σε συνολική καθυστέρηση 5 και πλέον ετών.
ΔΥΣΚΟΛΗ Η ΑΛΛΑΓΗ ΧΑΡΑΞΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΤΩ ΑΧΑΓΙΑ
Στο έγγραφο του Υπουργείου αναφέρεται και το αίτημα για την αλλαγή χάραξης στο τμήμα μέχρι την Κάτω Αχαγιά. Αυτή την εποχή γίνεται μία διερεύνηση της πιθανότητας αυτή που όμως καθιστά απαγορευτική την δημοπράτηση του έργου μέχρι το 2020 καθώς όπως αναφέρεται η ωρίμανση των απαιτούμενων μελετών της νότιας χάραξης θα απαιτήσει κατ`ελάχιστο 3,5 χρόνια (προετοιμασία μελέτης, διαγωνισμό μελέτης, ανάθεση και εκπόνηση κύριων και υποστηρικτικών μελετών και έκδοση νέων περιβαλλοντικών όρων).
Αυτό σημαίνει πως αν τελικά το Υπουργείο κατέληγε σε αυτή τη λύση θα υπήρχε μία "τρύπα" στον αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος και θα χανόταν και η χρηματοδότηση από τον ΣΕΣ 2014-2020.
Οι πιθανότητες ως εκ τούτου να δούμε νέα χάραξη σε αυτό το τμήμα παραμένουν ελάχιστες.