Στην πανδημία εγκατέλειψαν τα κοντέινερ οπουδήποτε - Τώρα λόγω έλλειψης στοιχίζουν από 1.800 ευρώ... πάνω από 12.000 συμβάλλοντας στις αυξήσεις τιμών των προϊόντων

Πριν από την πανδημία, το κοντέινερ κόστιζε 1.500-2.000 δολάρια. Οι επιχειρήσεις μπορούσαν να τα νοικιάζουν εύκολα για να μεταφέρουν εμπόρευμα από τα εργοστάσια της Ασίας στη Δύση, σε χαμηλό κόστος.

 Όμως, τα στοιχεία της συμβουλευτικής εταιρείας για τις θαλάσσιες μεταφορές Drewry δείχνουν ότι το ίδιο κοντέινερ που πριν από έναν χρόνο κόστιζε 1.920 δολάρια για να έρθει στην Ευρώπη από την Κίνα, σήμερα κοστίζει πάνω από 14.000 δολάρια, έπειτα από αύξηση τουλάχιστον  600%. Και βέβαια, η τιμή στην οποία μπορεί κάποιος να αγοράσει ένα δικό του κοντέινερ έχει διπλασιαστεί.

Γιατί αυτή η αύξηση; Απάντηση  Όταν η πανδημία έβαλε λουκέτο στην παγκόσμια οικονομία, οι μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες ακύρωσαν χιλιλαδες δρομολόγια, με αποτέλεσμα τα άδεια κοντέινερ να είναι σήμερα άδεια και διάσπαρτα στην Ευρώπη και τη Β. Αμερική.

Τώρα που οι μεταφορικές αναγκες εχουν επιστρέψει, το παγκόσμιο σύστημα μεταφορών δεν έχει προλάβει να προωθήσει τα άδεια κοντέινερ εκεί όπου πραγματικά χρειάζονται.

Μεγάλες εταιρείες, όπως η Ikea, αναγκάστηκαν να αγοράσουν τα δικά τους κοντέινερ για να προσπαθήσουν να αντιμετωπίσουν κάποια από τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα. Όμως, για τις μικρότερες επιχειρήσεις αυτό δεν αποτελεί επιλογή.

Οι εταιρείες αυτές δεν έχουν άλλη λύση παρά να μετακυλήσουν –τελικά- τη μεγάλη αύξηση του κόστους μεταφοράς στον καταναλωτή. Το κόστος αυτό, όμως, έρχεται να προστεθεί στο ήδη αυξημένο κόστος των πρώτων υλών.

 

Πηγή: 
http://molonoti.gr

Δείτε επίσης