Ο Έλληνας δεν μπορεί να αγοράσει ηλεκτρικό αυτοκίνητο

ψηλότερο σε σχέση με πέρυσι, αλλά χαμηλό σε σύγκριση με την υπόλοιπη Ευρωπαϊκή Ενωση παραμένει στην Ελλάδα το ποσοστό των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων και κυρίως των αμιγώς ηλεκτρικών.

Το ποσοστό μάλιστα είναι χαμηλό όχι μόνο σε σχέση με τις σκανδιναβικές χώρες, που έχουν παράδοση στην ηλεκτροκίνηση και υψηλό κατά κεφαλήν εισόδημα, αλλά και σε σύγκριση με νοτιοευρωπαϊκές χώρες, όπως είναι για παράδειγμα η Πορτογαλία (με το 15,5% των καινούργιων επιβατικών να είναι αμιγώς ηλεκτρικά).

Το α΄ εξάμηνο του 2023 το μερίδιο αγοράς των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων (επαναφορτιζόμενα ηλεκτρικά με μπαταρία χωρίς κινητήρα εσωτερικής καύσης) ήταν στην Ελλάδα 4,60%, ενώ στην Ευρωπαϊκή Ενωση το ποσοστό ήταν σχεδόν τριπλάσιο, της τάξεως του 12,90%. Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι το μερίδιο αγοράς στην Ελλάδα διπλασιάστηκε σε σύγκριση με το α΄ εξάμηνο του 2022, καθώς πέρυσι ήταν 2,30%, ενώ στην Ε.Ε. κάτω από 10% και συγκεκριμένα 9,90%.

Το γεγονός ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πολύ ακριβά για τα εισοδήματα στην Ελλάδα, και μάλιστα την τελευταία διετία οι τιμές τους έχουν αυξηθεί περαιτέρω, αποτελεί βασική αιτία του χαμηλού μεριδίου αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και αποδεικνύει αν μη τι άλλο ότι η επιδότηση που χορηγείται δεν επαρκεί. Ακόμη πιο χαμηλά είναι τα μερίδια αγοράς των ηλεκτροκίνητων επαγγελματικών αυτοκινήτων.

Πηγή: 
http://molonoti.gr

Δείτε επίσης