Ντροπή: Η γραφειοκρατία κρατά επί 20 χρόνια τα Υδροπλάνα στα γκαράζ - Η χώρα χάνει την πολυσχιδή ανάπτυξη που φέρνουν

Μια από τις προοπτικές που προσφέρει το νέο μεταφορικό μέσο, είναι η δημιουργία 3.000 νέων άμεσων και έμμεσων θέσεων εργασίας. Ακόμη το ζωντάνεμα των ερημοποιημένων νησιών, το σώσιμο ζωών με άμεσες μεταφορές, η ενίσχυση του τουρισμου και πολλά άλλα.

Γιατί η Ελλάδα 20 χρόνια τώρα δεν έχει Υδροπλάνα όταν το γεωφυσικό της ανάγλυφο είναο ιδανικό γι αυτό;

Ως βασικότερες αιτίες για τις καθυστερήσεις ετών στην υλοποίηση του project των υδροπλάνων θεωρήθηκαν, ως τώρα, η ελληνική γραφειοκρατία, η συναρμοδιότητα διαφόρων υπουργείων κ.α., με σοβαρότερο ζήτημα τους χρόνους εγκρίσεων των ΜΠΕ (Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων), χωρίς τις οποίες δεν εκδίδεται άδεια λειτουργίας υδατοδρομίου, διαδικασία που έπαιρνε κατά μ.ο. 10-12 μήνες.

Πάντως το αρμόδιο Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών έχει λάβει σημαντικές πρωτοβουλίες προς τη σωστή κατεύθυνση:
α) παροχή δυνατότητας έκδοσης προσωρινών αδειοδοτήσεων υδατοδρομίων και υδάτινων πεδίων, β) μείωση απαιτούμενων δικαιολογητικών ή απλοποίηση αυτών (π.χ ορθοφωτοχάρτες αντί τοπογραφικών διαγραμμάτων, κ.λ.π).

Το δε Υπουργείο Περιβάλλοντος μετακίνησε τα Υδατοδρόμια στη χαμηλότερη κατηγορία Β, όπου πλέον απαιτείται η υποβολή ΠΠΔ (Πρότυπων Περιβαλλοντικών Δεσμεύσεων) που η έγκρισή τους ολοκληρώνεται σε χρονικό διάστημα πολύ μικρότερο από τις ΜΠΕ.
Τον γραφειοκρατικό …κυκεώνα ανέδειξε προηγουμένως ο «Μίτος», το Εθνικό Μητρώο Διαδικασιών (mitos.gov.gr), το οποίο παρουσιάσθηκε από τον υπουργό Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκο Πιερρακάκη.

Προέκυψε ότι για την έκδοση άδειας λειτουργίας υδατοδρομίου στην πράξη απαιτούνται 8 μήνες και 10 δικαιολογητικά, στηρίζεται σε όσα προβλέπουν 4 διαφορετικοί νόμοι (4903/2022, 4850/2021, 4757/2020, 4663/2020), 3 Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις, 2 Υπουργικές Αποφάσεις και 8 εγκύκλιοι και απαιτούνται συνολικά 24 στάδια.

ΟΙ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Για τις θέσεις εργασίας τώρα, αρκέι να πούμε ότι τις 3.000 θέσεις τις προβλέπει ο νόμος ως κατ’ ελάχιστο απαιτούμενο προσωπικό για να λειτουργήσει ένα αδειοδοτημένο υδατοδρόμιο. Στην πραγματικότητα μπορούν να προκύψουν πολύ περισσότερες νέες άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας από τον κλάδο στην Ελλάδα.

Ο κλάδος φιλοδοξεί μακροπρόθεσμα για την ίδρυση μελλοντικά ακόμα και 150 υδατοδρομίων θα μιλάμε για 1.500 άμεσες θέσεις εργασίας, συν τους 200 υπαλλήλους δυο, τουλάχιστον, αεροπορικών εταιρειών (πιλότους υδροπλάνων, μηχανικούς και άλλες ειδικότητες).

Σε σχέση με τις έμμεσες θέσεις εργασίας που θα αποφέρει ο κλάδος των υδροπλάνων στην ελληνική αγορά, αυτές εντοπίζονται στην ανάπτυξη νέων επιχειρήσεων του ξενοδοχειακού κλάδου, της εστίασης (εστιατόρια, μπαρ, καφετέριες), εμπορικών καταστημάτων, πώλησης σουβενίρ κ.α. σε μικρότερα ή όχι τόσο πολυσύχναστα όσο οι δημοφιλείς τουριστικοί προορισμοί νησιά που ως σήμερα δεν διαθέτουν αεροπορική διασύνδεση ή αντιμετωπίζουν προβλήματα με τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια και ως εκ τούτου θα μπορούν με το νέο μέσο να γίνουν πιο προσβάσιμα και να προσεγγίσουν μεγαλύτερο αριθμό επισκεπτών – άρα και εν δυνάμει καταναλωτών/πελατών.

 

Πηγή: 
http://molonoti.gr

Δείτε επίσης