Μονίμως άγριο κυνηγητό φορτηγών σε Ολυμπία και Ιόνια Οδό

Σαρωτικοί έλεγχοι στις εθνικές σε Ολυμπία και Ιόνια Οδό δείχνουν ότι γράφονται έξι στα 10 φορτηγά! Οι έλεγχοι έχει αποδειχθεί ότι πολλές φορές καταρρίπτονται από ενστάσεις, δηλαδή γράφονται άδικα οι οδηγοι και μετά οι εταιρειες τρέχουν να αποδέιξουν ότι δε ήταν παραβάτες οπότε και τις σβήνουν.

Ειδικότερα, στο πλαίσιο διενέργειας στοχευμένων και ειδικών τροχονομικών ελέγχων οι αστυνομικοί του Τμήματος Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων ΠΑΘΕ Αχαΐας και των Α΄ και Β΄ Τμημάτων Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων Αντιρρίου – Ιωαννίνων, κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους 2022, στους αυτοκινητόδρομους της Ιόνιας Οδού και της Νέας Εθνικής Οδού Πατρών – Κορίνθου, πραγματοποίησαν περισσότερους από 2.500 ειδικούς ελέγχους για ταχογράφους σε φορτηγά και βεβαίωσαν 1.491 παραβάσεις.

Ενα ερώτημα είναι: Τα παραπάνω αποτελέσματα, που δίνουν ποσοστό παραβατικότητας 60%, αφορούν όσους  εξακολουθούν να προσβλέπουν στα οφέλη της μη τήρησης των κανονισμών: γρηγορότερα δρομολόγια, λιγότεροι οδηγοί, χαμηλότερο μεταφορικό κόστος και άλλα, προκαλώντας, αφενός, τον αθέμιτο ανταγωνισμό σε βάρος του 40% των συναδέλφων τους και, αφετέρου, αυξάνοντας τις πιθανότητες πρόκλησης ατυχήματος με ό,τι αυτό συνεπάγεται; Ή μήπως έχουμε πάλι τυφλά πρόστιμα; 

Είναι χαρακτηριστικό ότι, από τις 1.491 παραβάσεις οι 1.430 αφορούσαν στη μη σωστή λειτουργία των ταχογράφων και στην εμφάνιση διαφοροποιημένων καταγραφών.

•    21 παραβάσεις για μηχανισμούς επέμβασης και αλλοίωσης δεδομένων ταχογράφων σε φορτηγά. Οι μηχανισμοί αποτελούνταν από ηλεκτρονική συνδεσμολογία (διακόπτες, καλώδια, ηλεκτρονικά τσιπ) και μαγνήτες, με τους οποίους πραγματοποιούνταν σκόπιμη επέμβαση στον ταχογράφο του οχήματος, σχετικά με την δραστηριότητά του οδηγού (όπως οι ώρες οδήγησης και ανάπαυσης, η ταχύτητα του οχήματος και τα διανυθέντα χιλιόμετρα),
•    40 παραβάσεις κατά τις οποίες οι οδηγοί των φορτηγών χρησιμοποιούσαν κάρτες ταχογράφων έτερων οδηγών,
•    1.430 λοιπές παραβάσεις σχετικά με την λειτουργία και τις καταγραφές των ταχογράφων.

Στους οδηγούς και ιδιοκτήτες των ανωτέρω οχημάτων επιβλήθηκαν οι προβλεπόμενες διοικητικές κυρώσεις, καθώς και κατά περίπτωση ακινητοποιήσεις μέχρι την αποκατάσταση της ορθής λειτουργίας του ταχογράφου, από κατάλληλο εξουσιοδοτημένο συνεργείο, ενώ οι μηχανισμοί επέμβασης και παραποίησης δεδομένων αφαιρέθηκαν.

Οι ειδικοί έλεγχοι στα φορτηγά θα συνεχισθούν σε όλο το οδικό δίκτυο της Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας.

Πηγή: 
http://molonoti.gr

Δείτε επίσης