Ζωντανεύουν και πάλι Σκαραμαγκάς και Εγνατία

Οι διαγωνισμοί για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού και των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά έχουν σήμερα καταληκτική προθεσμία υποβολής δεσμευτικών οικονομικών προσφορών.

Ο μεν διαγωνισμός για την Εγνατία έχει στην ουσία αρχίσει εδώ και οκτώ χρόνια, κατά τα οποία εξέπληξε επανειλημμένως αρνητικά το σύνολο των ευρωπαϊκών θεσμών που έχουν ασχοληθεί με την υπόθεση, για την αδυναμία προώθησης και ολοκλήρωσής του,.

Και ο διαγωνισμός για τον Σκαραμαγκά έρχεται οκτώ χρόνια μετά την καταδίκη της Ελλάδας από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για την αποτυχία της να ανακτήσει κρατικές ενισχύσεις που έδωσε το Δημόσιο στα ναυπηγεία και οι οποίες είχαν κριθεί παράνομες ήδη από το 2008. Από τότε ο κρατικός προϋπολογισμός επιβαρύνεται με πρόστιμα για κάθε ημέρα που περνάει.

Για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά που εκτεινοναι σε 400 στρέμματα, οι δύο βασικοί υποψήφιοι είναι η Pyletech Shipyards, θυγατρική του ομίλου North Star, συμφερόντων του επιχειρηματία Θεόφιλου Πριόβολου, και η ONEX Shipyards. Η Pyletech Shipyards έχει ανακοινώσει πως προτίθεται να προβεί σε επένδυση 700 εκατ. σε ορίζοντα τετραετίας. 

Για την Εγνατία Οδό, επτά σχήματα που έχουν περάσει στην τρέχουσα τελική φάση του διαγωνισμού για την 35ετή παραχώρηση του οδικού άξονα και τριών καθέτων του είναι: η Anas International Enterprise, η Freyja Holdings SARL (Macquarie European Infrastructure Fund), η κοινοπραξία της Roadis Transportation Holding με την «Ακτωρ Παραχωρήσεις», η κοινοπραξία της Sichuan Communications Investment Group με την Damco Energy, η κοινοπραξία των Vinci Highways και Vinci Concessions με τη Mytilineos Holdings, η κοινοπραξία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με την Egis Projects και, τέλος, η «Δίολκος Κατασκευαστική». 

Πηγή: 
http://molonoti.gr

Δείτε επίσης