Γιατί λείπουν 200.000 στελέχη από τον κατασκευαστικό κλάδο

Με την κρίση χιλιάδες στελέχη έφυγαν, αναζητώντας εργασία αλλού. Τώρα που ο κλάδος των κατασευών επανακάμτει του λείπουν... 200.000 εργαζόμενοι! 

Σήμερα, το κατασκευαστικό ανεκτέλεστο υπόλοιπο των πέντε εταιρειών της ανώτατης τάξης, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ, Μυτιληναίος, Αβαξ και Intrakat προσεγγίζει τα 10 δισ. ευρώ (μαζί με τις προς υπογραφή συμβάσεις), έχοντας υπερδιπλασιαστεί σε σχέση με το 2019.

Παράλληλα, το μέγεθος αυτό αναμένεται να προσεγγίσει τα 15 δισ. ευρώ μέχρι το τέλος του 2023, καθώς αναμένεται να προχωρήσουν κι άλλοι διαγωνισμοί έργων ΣΔΙΤ, σιδηροδρομικά και συμβάσεις παραχώρησης.

Επί της ουσίας, οι κατασκευές επιστρέφουν στο σημείο που βρίσκονταν στα μέσα της δεκαετίας του 2000, τη στιγμή που σήμερα στον κλάδο απασχολούνται 200.000 άνθρωποι λιγότεροι από τότε.

Σύμφωνα με τον Αλέξανδρο Μιχαηλίδη, εντεταλμένο σύμβουλο της ΤΕΡΝΑ, του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, «η οικονομική κρίση και η καταρράκωση της κατασκευαστικής δραστηριότητας είχαν δύο πολύ σημαντικές επιπτώσεις: αφενός ένα διόλου ευκαταφρόνητο μέρος του ανθρώπινου δυναμικού έφυγε στο εξωτερικό και αφετέρου οι άνθρωποι που έμειναν εδώ στερήθηκαν εμπειρίας μεγάλων έργων, δηλαδή της ανεκτίμητης γνώσης που αποκτά κανείς στο πεδίο εκτελώντας απαιτητικά έργα υποδομών.

Αρα έχουμε να αντιμετωπίσουμε άμεσα δύο θέματα: από τη μια το πώς θα επιστρέψει το τεχνικό προσωπικό στην Ελλάδα –και δεν αναφέρομαι μόνο στο επιστημονικό– ειδικά όταν πολύ μεγάλα έργα και με υψηλότερους πόρους εκτελούνται αυτή τη στιγμή σε σχεδόν όλες τις χώρες της Ευρώπης… Από την άλλη, πώς θα εκπαιδεύσουμε πρακτικά τους ανθρώπους που έμειναν στη χώρα, αλλά στερήθηκαν τεχνογνωσίας λόγω απουσίας μεγάλων έργων;».

Πηγή: 
http://molonoti.gr

Δείτε επίσης