Από Δευτέρα νέες αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων αλλά και του πετρελαίου κίνησης - Χωρίς το Fuel Pass 3, η αγορά

Όπως έγκαιρα είχε γράψει το molonoti.gr, η κυβέρνηση προτίμησε τελικά να ενισχύσει το πετρέλαιο θέρμανσης και άφησε εκτός το πετρέλαιο κίνησης. Δεν θα υπάρξει Fuel Pass 3, δηλαδή. Δυστυχώς η απόφαση αυτη επιβαρύνει δραματικά τις μεταφορές, ενώ αυξάνει κι άλλο τις τιμές αγαθών στα ράφια του σούπερ μάρκετ (και όχι μόνο).

Το χειρότερο: Από την Δευτέρα αναμένονται νέες αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων κάτι που θα βρει μπροστά της η κυβερνηση και ο κ. Σταϊκούρας. Ο τελευταίος έχει πει πως "μείωση των φόρων οριζόντια δεν μπορεί να γίνει, γιατί σύμφωνα με το Eurogroup οι μειώσεις πρέπει να είναι στοχευμένες. Η οριζόντια μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης έχει τεράστιο δημοσιονομικό κόστος, 1 δισ. ευρώ που δεν το αντέχουμε".

Ο σοβαρότερος κίνδυνος όμως, δεν προκύπτει μόνο από την μετακύληση του μεταφορικού κόστους στα προϊόντα ευρείας κατανάλωσης, αλλά και από την πιθανότητα να δούμε σύντομα ελλείψεις στα ράφια των σούπερ μάρκετ.

Πρόσφατα, ο επιχειρηματίς κ. Διονύσης Πλέσσας, εξήγησε πως επειδή η Ελλάδα είναι χώρα εισαγωγών, είναι θέμα χρόνου να δούμε ελλείψεις αγαθών στο ράφι, γιατί πολλές μεταφορικές εταιρίες δεν θα μπορούν να λειτουργήσουν λόγω του αυξημένου κόστους των καυσίμων και των ναύλων στην Αδριατική.

Ο ίδιος το διαπιστώνει ήδη στο λιμάνι της Πάτρας, όπου το τελευταίο διάστημα βλέπει μια κάμψη στη μεταφορική κίνηση. Αυτό μπορεί να οφείλεται στην αύξηση του μεταφορικού κόστους, αλλά και παραγωγής στην μεταποίηση και τον πρωτογενή τομέα.

Παράλληλα, δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να έχουν παγιωθεί συνθήκες αισχροκέρδειας στη χονδρεμπορική αγορά των καυσίμων και τόνισε ότι οι κρατικοί μηχανισμοί πρέπει να δουν άμεσα τι γίνεται πίσω από τις πύλες των διυλιστηρίων. Οπως είπε, ο κ. Πλέσσας, δεν μπορεί τα διυλιστήρια να αλλάζουν τις τιμές κάθε μέρα, όταν διαθέτουν αποθέματα μηνών.

Πηγή: 
http://molonoti.gr

Δείτε επίσης