Έμμεση ενίσχυση του κλάδου των Μεταφορών (εν μέσω πανδημίας) με προσωρινή μείωση των τελών κυκλοφορίας

Η πανδημία έχει προκαλέσει την αναγκαστική ακινησία των οχημάτων για περίπου 90 ημέρες μέσα στο 2020. Οι κάτοχοι τους έχουν πληρώσει τέλη κυκλοφορίας για όλο το χρόνο αλλά τελικά δεν κυκλοφόρησαν όλο το χρόνο. Επιπλέον τώρα, θα κληθούν να πληρώσουν και τα τέλη του 2021, χωρίς να είναι βέβαιο πόσους μήνες θα.. κυκλοφορήσουν.

Οι Έλληνες πολίτες αλλά και ο κλάδος των Μεταφορών, ενώ πλήρωσαν τέλη κυκλοφορίας του 2020 για να κυκλοφορούν όλο το χρόνο, έβαλαν τα οχήματα τους σε ακινησία τουλάχιστον 3 μηνών. Οι ιδιώτες μέσα από τις δυο καραντίνες που σωστά επέβαλε το κράτος και οι Μεταφορείς λόγω της μεγάλης μείωσης του μεταφορικού έργου. Κυριολεκτικά χιλιάδες φορτηγά τους έμεναν επί μέρες σε ακινησία μη έχοντας το σύνηθες έργο.

Τα τέλη κυκλοφορίας που κάθε χρόνο ξεπερνούν το 1 δισ. ευρώ ξεκίνησαν υποτίθεται για να χρηματοδτούν τις συντηρήσεις του οδικού δικτύου. Τελικά κατέληξαν απλώς να ενισχύουν τον κρατικό προϋπολογισμό σαν ένα ακόμη έσοδο.

Ωστόσο, σήμερα είμαστε σε μια ιδιαίτερη χρονιά. Η κυβέρνηση έχει αντιληφθεί το χαράτσι που είναι πια τα τέλη αφού αφορά και μήνες ΜΗ κυκλοφορίας και σκέπτεται να πάρει κάποια μέτρα ανακούφισης, όπως το να μεταθέσει την πληρωμή του για το 2021 κατά δυο μήνες (μέχρι τέλη Φεβρουαρίου). Επίσης κατάργησε το χαράτσι των δυο μηνών για οχήματα σε ακινησία που επέστρεφαν στους δρόμους. Πλέον πληρώνουν μόνο τους μήνες που θα κυκλοφορήσουν.

Ενδιαφέρον έχει η περίπτωση του κλάδου των Μεταφορών. Εδώ έχουμε ένα αίτημα ΜΕΙΩΣΗΣ των τελών ώστε α) Να ληφθεί υπόψιν η αναγκαστική ακινησία πολλών οχημάτων λόγω της πτώσης του μεταφορικού έργου και β) Να είναι ένας έμμεσος τρόπος ενίσχυσης του πληγέντος κλάδου, εν μέσω πανδημίας.

Σημειωτέον ότι τα τέλη κυκλοφορίας ανά φορτηγό είναι συνήθως 940 ευρώ ενώ υπάρχουν και περιπτώσεις που φτάνουν τα 1.320 ευρώ ακόμη και τα 1.490 ευρώ, ποσά εξοντωτικά για οχήματα που υπολειτουργούν.

Οι Μεταφορείς θέλουν μια προσωρινή μείωση των τελών (όσο κρατά η πανδημία) σαν ένα μέτρο στήριξής τους, δεδομένου ότι ο ρόλος τους σε μια λαβωμένη αγορά παραμένει σταθερά σημαντικός.

Πηγή: 
http://molonoti.gr

Δείτε επίσης