Επανέρχονται οι φόβοι για δυστυχήματα με μεγάλα κρουαζιερόπλοια που τόσο η σχετική βιομηχανία όσο και οι επιβάτες τους πίστευαν ότι είχαν εξαλειφθεί.
Αντί το μέγεθός τους να τα καθιστά άτρωτα, αυτά τα πλοία, όπως ακριβώς και ο Τιτανικός πριν από 100 χρόνια, είναι δυνατό να αποτελέσουν το σκηνικό τραγικών καταστροφών.
Περισσότεροι από 21 εκατομμύρια επιβάτες μεταφέρονται κάθε χρόνο με κρουαζιερόπλοια και χωρίς μαζικές απώλειες ζωής.
Η βιομηχανία μπορεί να ισχυρίζεται ότι τα κρουαζιερόπλοια αποτελούν σχετικά ασφαλή μέσα ταξιδιού, όμως όπως αποκαλύπτει ο εκπρόσωπος της διεθνούς Οργάνωσης επαγγελματιών ναυτικών «Nautilus International» Αντριου Λίνινγκτον, τα τελευταία χρόνια τα ζητήματα ασφάλειας έχουν μάλλον επιδεινωθεί παρά λυθεί.
Συγκεκριμένα είπε:
«Αυτά τα πλοία είναι πλωτά ξενοδοχεία, στην πραγματικότητα ουρανοξύστες. Το σχέδιό τους έχει εξαχθεί από αυτό μικρότερων σκαφών, έχουν ψηλές πλευρές, μικρό βύθισμα και είναι δύσκολα στο χειρισμό τους όταν πνέουν ισχυροί άνεμοι.»
Ο σχεδιασμός αυτών των κρουαζιερόπλοιων εστιάζει στην κατασκευή ακόμη περισσότερων καμπινών στα επάνω καταστρώματα, εμπορικών κέντρων και πισίνων, που τελικά αποτελούν δοκιμασία για την ευστάθεια τους σε σχέση με τον σχεδιασμό των παραδοσιακών υπερωκεάνιων.
Ο Λίνινγκτον υποστηρίζει:
«Πιστεύουμε ότι υποβαθμίζονται βασικές αρχές ασφάλειας με γνώμονα την μεγιστοποίηση του κέρδους»
Παρόλο που τα καινούρια υπερμεγέθη κρουαζιερόπλοια ναυπηγούνται διαθέτοντας συστήματα τελευταίας τεχνολογίας, δεν λείπουν οι αξιωματικοί που φοβούνται ότι η εκπαίδευση που λαμβάνουν ίσως είναι ένα βήμα πίσω από την τεχνολογική πρόοδο των νέων κατασκευών.