Οι Ουκρανοί αποδεικνύονται έξοχοι στην στρατηγική τους απέναντι στην καλύτερα οπλισμένη και με περισσότερους στρατιώτες Ρωσία.
Ο αγώνας τους κατά της εισβολής της Ρωσίας έχει εισέλθει σε νέα φάση, με την εγχώρια τεχνολογία drones να αντιμάχεται μια έκταση 2.000 χιλιομέτρων χτυπώντας πετρελαϊκές εγκαταστάσεις κυρίως σοβιετικής εποχής.
Οπως μεταδίδει το Bloomberg, τουλάχιστον εννέα μεγάλα διυλιστήρια έχουν δεχθεί επιτυχώς επιθέσεις φέτος, θέτοντας προς το παρόν εκτός λειτουργίας το 11% της συνολικής δυναμικότητας της χώρας, σύμφωνα με ορισμένες εκτιμήσεις.
«Η Ρωσία είναι ένα βενζινάδικο με στρατό και σκοπεύουμε να καταστρέψουμε αυτό το βενζινάδικο», δήλωσε σε συνέντευξή του ο Francisco Serra-Martins, συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της κατασκευάστριας εταιρείας drone Terminal Autonomy. «Θα επικεντρωθούμε στο σημείο που πονάει πιο σκληρά, και αυτό είναι οι οικονομικοί πόροι».
Ο καταιγισμός των επιθέσεων προκάλεσε αύξηση των τιμών της βενζίνης και του ντίζελ στο Διεθνές Χρηματιστήριο Εμπορευμάτων της Αγίας Πετρούπολης, αν και το κόστος των καυσίμων στην αντλία εντός της Ρωσίας σημείωσε μικρή μεταβολή. Η χώρα ενδέχεται να χρειαστεί να εκτρέψει περισσότερο αργό πετρέλαιο προς εξαγωγή λόγω των επιπτώσεων στα ποσοστά διύλισής της, ανέφερε το Tass, επικαλούμενο τον αναπληρωτή υπουργό Ενέργειας Πάβελ Σορόκιν.
Εκτός των συνόρων της Ρωσίας, η αγορά πετρελαίου έδειξε μόνο μέτρια αντίδραση στις επιθέσεις με μη επανδρωμένα αεροσκάφη, παρά την ιδιότητα της χώρας ως μεγάλου εξαγωγέα. Τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του αργού αυξήθηκαν εν μέσω της αντίληψης ότι ο γεωπολιτικός κίνδυνος ενισχύεται.
Ενώ οι ευρωπαϊκές τιμές του ντίζελ έχουν επίσης αυξηθεί, παραμένουν κάτω από τα επίπεδα που παρατηρήθηκαν τον Φεβρουάριο, στο αποκορύφωμα των επιθέσεων των Χούθι.
Αυτό θα μπορούσε να αλλάξει εάν ουκρανικά μη επανδρωμένα αεροσκάφη κατάφερναν να θέσουν εκτός λειτουργίας το Kirishi, εξαλείφοντας ενδεχομένως περίπου 150.000 βαρέλια ημερησίως παραγωγής ντίζελ που προορίζονται κυρίως για εξαγωγή.
Οι αγορές αργού θα μπορούσαν να βιώσουν μεγαλύτερη νευρικότητα εάν το Κίεβο άρχιζε να στοχεύει τους κύριους τερματικούς σταθμούς εξαγωγής πετρελαίου της Ρωσίας στη Βαλτική ή τη Μαύρη Θάλασσα.
Προς το παρόν, η εκστρατεία των μη επανδρωμένων αεροσκαφών της Ουκρανίας επικεντρώνεται αποκλειστικά στο να έχει οικονομικό αντίκτυπο στο εσωτερικό της Ρωσίας - παρεμποδίζοντας την ικανότητα της χώρας να επεξεργάζεται αργό πετρέλαιο σε καύσιμα και φθείροντας την αεράμυνά της.