Παρά τις κρατικές επιδοτήσεις η Toyota Αυστραλίας, ανακοίνωσε ότι θα μειώσει τις αυστραλιανές θέσεις εργασίας της εταιρείας προβαίνοντας σε 350 απολύσεις, λόγω χαμηλής παραγωγικότητας.
Σύμφωνα με στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα, η Toyota Αυστραλίας παρήγαγε 149.000 αυτοκίνητα το 2007 και μόλις 95.000 πέρσι. Δηλαδή η παραγωγή μειώθηκε κατά 36%.
Ο πρόεδρος της εταιρείας στην Αυστραλία, Max Yasuda, αναγκάστηκε να παραδεχτεί ότι, μεταξύ άλλων, ρόλο έπαιξε και η εκτίναξη στα ύψη, της αξίας του αυστραλιανού δολαρίου έναντι του αμερικανικού. 'Αποψη που συμμερίστηκε και ο υπουργός Βιομηχανίας Κιμ Καρ προσθέτοντας ότι είναι επιβεβλημένη πλέον η ενίσχυση των βιομηχανιών αυτοκινήτων από την πολιτεία «αν δεν θέλουμε να βάλουν λουκέτο».
Η Toyota Αυστραλίας εξήγαγε δεκάδες χιλιάδες αυτοκίνητα στη Μέση Ανατολή αλλά τώρα, λόγω της υψηλής αξίας του αυστραλιανού δολαρίου, κοστίζουν ακριβά και δεν είναι, πλέον, ανταγωνιστικά με αποτέλεσμα να μειωθούν σημαντικά οι εξαγωγές. Στην Toyota Αυστραλίας εργάζονται 4.700 άτομα.
Οι δυσκολίες της αυστραλιανής βιομηχανίας αυτοκινήτων έγιναν έντονα αισθητές το 2008, όταν η ιαπωνική Mitsubishi Motors Corporation έκλεισε τα εργοστάσιά, που διατηρούσε επί αυστραλιανού εδάφους.
Ο πρώην διευθυντής της Mitsubishi Motors Corporation στην Αυστραλία, Γκράαμ Σπέρλιγκ, υποστήριξε ότι το μέλλον της αυστραλιανής αυτοκινητοβιομηχανίας έχει «ημερομηνία λήξης».
«Μέσα σε επτά χρόνια», πρόσθεσε, «θα κλείσουν και οι μονάδες της Holden και της Ford».