Η ιδιοκτήτρια εταιρία του Costa Concordia συμφώνησε να καταβάλει αποζημίωση 11.000 ευρώ στον καθένα από τους 3.000 επιβάτες του κρουαζιερόπλοιου, το οποίο ναυάγησε κοντά στο ιταλικό νησί Τζίλιο στις 13 Ιανουαρίου, ανακοίνωσε σήμερα η μεγαλύτερη ένωση τουρ οπερέιτορ της Ιταλίας.
Όσοι δεχτούν την προσφορά θα πρέπει να συμφωνήσουν ότι θα παραιτηθούν από κάθε νομική διεκδίκηση κατά της Costa Cruises στο μέλλον, με βάση τη συμφωνία.
Η εταιρία κρουαζιέρας Costa Crociere, ιδιοκτήτρια του Costa Concordia, που εδρεύει στην Γένοβα, κατέληξε στη συμφωνία ύστερα από συζητήσεις με ενώσεις καταναλωτών. Η συμφωνία προβλέπει την καταβολή 11.000 ευρώ για τα απολεσθέντα αντικείμενα και για ψυχική οδύνη στον κάθε επιβάτη, που δεν υπέστη κάποιον τραυματισμό.
Επιπλέον, θα καλύψει το κόστος της κρουαζιέρας και όλα τα έξοδα μεταφοράς. Οι επιβάτες οι οποίοι τραυματίστηκαν στην προσπάθειά τους να εγκαταλείψουν το πλοίο θα περιλαμβάνονται σε άλλη συμφωνία.
Για τα παιδιά θα ισχύει η ίδια οικονομική συμφωνία με τους ενήλικες και οι επιβάτες θα αποζημιωθούν εντός μιας εβδομάδας από την ημέρα που θα δεχτούν την πρόταση.
Η Codacons, μια οργάνωση καταναλωτών η οποία δεν συμμετείχε στις συζητήσεις, πρότεινε στους επιβάτες να την απορρίψουν και τους κάλεσε να υποβληθούν σε εξετάσεις για να διαπιστώσουν αν υπέστησαν κάποιο ψυχικό τραύμα ως συνέπεια του ναυαγίου, σύμφωνα με τον πρόεδρο της οργάνωσης, Κάρλο Ριέντζι.
Η Codacons συλλέγει υπογραφές για να καταθέσει συλλογική αγωγή στο Μαϊάμι κατά της μητρικής εταιρίας της Costa Cruises, Carnival Plc, διεκδικώντας αποζημίωση 12.500 ευρώ για κάθε επιβάτη.