Ανακαλύφθηκε πανάρχαιος «κροκοδειλόσαυρος»

Ερευνητική ομάδα με επικεφαλής επιστήμονες του Κολλεγίου του Τσάρλεστον στις ΗΠΑ παρουσιάζει με δημοσίευση της στην επιθεώρηση «iScience» τα αποτελέσματα της μελέτης που πραγματοποίησε σε απολιθώματα που εντοπίστηκαν το 1995 στον γεωλογικό σχηματισμό Pierre Shale που βρίσκεται στη Βόρειο Αμερική και έχει διαπιστωθεί ότι σχηματίστηκε την Ύστερη Κρητιδική Περίοδο που καλύπτει τη χρονική περίοδο πριν από 101 ως 66 εκατ. έτη.

Τα απολιθώματα δεν είχαν μέχρι σήμερα ταυτοποιηθεί και σύμφωνα με τους ερευνητές ανήκουν σε ένα άγνωστο μέχρι σήμερα είδος πλησιόσαυρου με πολύ ιδιαίτερα χαρακτηριστικά.

Τα απολιθώματα βρέθηκαν σε μια περιοχή της μεσοδυτικής αμερικανικής πολιτείας του Ουαϊόμινγκ όπου στο τέλος της Κρητιδικής Περιόδου υπήρχε εκεί μια θαλάσσια ζώνη.

Έχουν ανακαλυφθεί αρκετά είδη πλησιόσαυρων τα οποία χωρίζονται σε δύο κατηγορίες. Υπήρχαν πλησιόσαυροι με μακρύ λαιμό που κατέληγε σε ένα μικρό κεφάλι και πλησιόσαυροι με μικρό λαιμό που κατέληγαν σε ένα μεγάλο κεφάλι παρόμοιο με αυτό των κροκόδειλων.

Το Serpentisuchops pfisterae όπως ονόμασαν οι ερευνητές το νέο είδος ήταν ένα θαλάσσιο τέρας μήκους επτά μέτρων με μεγάλο λαιμό και επίσης μεγάλο… κροκοδειλένιο κεφάλι.

NATHAN ROGERS

Καλλιτεχνική απεικόνιση του άγνωστου είδους πλησιόσαυρου.

Σύμφωνα με τους ερευνητές το είδος αυτό είχε κεφάλι σχήματος και μεγέθους παρόμοιο με αυτό των κροκόδειλων αλλά η οδοντοστοιχία του δεν είχε παρόμοια χαρακτηριστικά.

Είχε μικρότερα σε μέγεθος και λιγότερο κοφτερά δόντια οπότε δεν θα ήταν εφικτό το δάγκωμα του να ήταν θανατηφόρο σε θαλάσσια όντα με μεγάλα, ισχυρά οστά ή άλλου είδους «πανοπλίες».