Το ελληνικό κράτος έχει εγκληματίσει στην κατασκευή των εθνικών οδών της χώρας. Έχει την απόλυτη ευθύνη για την διακοπή των έργων και δεν αποκλείεται να υπάρχουν βαρύτατες ποινικές ευθύνες γι αυτό. Το ιστορικό είναι γνωστό. Το Δημόσιο, αποφάσισε να μην χρηματοδοτήσει τα έργα αυτά, αλλά να τα εκχωρήσει σε ιδιώτες οι οποίοι θα εξοφλούνταν από την χρήση τους. Κάτι τέτοιο είχε ήδη γίνει με το αεροδρόμιο "Ελ. Βενιζέλος" και την γέφυρα Ρίου-Αντιρίου. Oι κατασκευαστές θα τα λειτουργούν μέχρι εξοφλήσεώς τους.
Στην περίπτωση των εθνικών οδικών κόμβων έγινε το ίδιο. Ιδιώτες έσπευσαν να αναλάβουν τα έργα με την χρηματοδότηση Τραπεζών. Το σενάριο ήταν:
* Οι Τράπεζες θα χρηματοδοτούσαν την ροή των έργων με κεφαλαιά τους.
* Η χρηματοδότηση αυτή, θα αποπληρωνόταν με τα διόδια που θα ΠΡΟΠΛΗΡΩΝΑΝ οι χρήστες και θα πλήρωναν και μετά την ολοκλήρωση του έργου.
* Η εταιρεία κατασκευής αναλαμβάνει όλα τα λειτουργικά έξοδα (συντηρήσεις, υπαλλήλους, σηματοδοτήσεις, οχήματα βοηθείας κ.α.).
* Το κράτος αποχωρεί εντελώς από τα οδικά δίκτυα.
Που χάθηκαν τα έργα; Το παμφάγο Δημόσιο απαίτησε π.χ. από τα 3,10 ευρώ των διοδίων στην Αθηνών-Πατρών να εισπράττει τα... 2,20 (!) και προς τις Τράπεζες να στέλνεται μέρος των υπολοίπων 0,90 (ένα ποσοστό καλύπτει τα κόστη συντήρησης λειτουργίας). Τα ποσά "έβγαζαν" την χρηματοδότηση του έργου. Έρχεται όμως η ύφεση. Η διέλευση από τα διόδια μειώνεται πάνω από 20%. Το ποσοστό από τα 0,90 λεπτά που στέλνεται στις Τράπεζες δεν επαρκεί πια για να πληρώνονται οι Τράπεζες οι οποίες, ΣΤΑΜΑΤΟΥΝ την χρηματοδότηση. Η προφανής λύση ήταν μια. Το Δημόσιο να μην εισπράττει πια 2,20 ευρώ αλλά λιγότερα ώστε να εξυπηρετείται ο τραπεζικός δανεισμός και τα έργα να συνεχιστούν. Δεν το έπραξε, με αποτέλεσμα, να διακοπούν εντελώς τα έργα, να απολυθούν 4.000 άνθρωποι, ο δρόμος να είναι φοβερά επικίνδυνος.
Σήμερα το ελληνικό δημόσιο εξακολουθεί να εισπράττει την μερίδα του λέοντος από τα διόδια αν και δεν παρέχει καμία υπηρεσία αφήνοντας το έργο νεκρό. Φυσικά το κράτος έχει ευθύνη και στις απολλωτριώσεις που δεν ολοκλήρωσε, αλλά αυτό είναι ένα δεύτερο πρόβλημα. Παρά την καθυστέρηση των απαλλοτριώσεων μεγάλα κομμάτια του έργου σήμερα θα είχαν ολοκληρωθεί. Στο μεταξύ η εταιρεία "Ολυμπία οδός" έχει αναγγείλει ζημίες 120 εκατ. ευρώ. 'Ολοι χαμένοι (εταιρεία,Τράπεζες, εργαζόμενοι, χρήστες) όχι όμως το κράτος..!