Τα ελληνικά ΑΕΙ άρχισαν την αντεπίθεση κατά του νέου νόμου με μαζική προσφυγή στο Σ.τ.Ε. Πού διαφωνούν.

Ο νέος νόμος για τα ΑΕΙ -που ψηφίστηκε με ρεκόρ ψήφων στη Βουλή- δεν έχει πείσει την συντριπτική πλειοψηφία της Πανεπιστημιακής κοινότητας.

Ο νέος νόμος αποτυγχάνει σε τρία επίπεδα:

1. Ασφυκτικός εναγκαλισμός της κομματικής εξουσίας αφού:

  • Καταργείται το πρυτανικό συμβούλιο.
  • Περιορίζεται η ισχύς της Συγκλήτου.
  • Η εξουσία περνα στο 15μελές Συμβούλιο Διοίκησης. που θα έχει 6 μέλη εκτός πανεπιστημιακής  κοινότητας, οπότε πολύ εύκολα κερδίζεται ( κομματικά ), η πλειοψηφία.
  • Το εκλογικό σύστημα είναι ένας... γρίφος που πριμοδοτεί τις ομάδες υποψηφίων και αδυνατίζει μοναχικές υποψηφιότητες.


2. Υποβάθμιση της ποιότητας των σπουδών, αφού:

  • Καταργείται ο λέκτορας, ένας δυναμικός θεσμός με προσφορά.
  • Θα δίδονται πτυχία και σε τρία χρόνια, συμπιέζοντας χρονικά το επίπεδο των σπουδών.
  • Το τμήμα παυει να είναι αυτόνομη οντότητα με λόγο στο πρόγραμμα σπουδών.
  • Προσλήψεις προσωπικού μερικής ή πλήρους αλλά όχι αποκλειστικής απασχόλησης! Αυτό σημαίνει καθηγητές που θα "μοιράζονται" και σε άλλες δράσεις.


3. Υποβάθμιση της έρευνας, αφού περικόπτονται αναίτια και χωρίς κριτήρια οι προϋπολογισμοί.

Στο μεταξύ ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Πατρών κ. Γ. Παναγιωτάκης διέψευσε ότι οι πρυτάνεις δεν επέτρεψαν την είσοδο του γεν. γραμματέα του υπ. Παιδείας κ. Β. Παπάζογλου στην πρόσφατη σύνοδό τους στο Λαύριο.

Μιλώντας στο molonoti.gr είπε: " Ο κ. Παπάζογλου ήρθε και όταν είδε το βαρύ κλίμα αποφάσισε μόνος του να φύγει. Τα δημοσιεύματα περί του αντιθέτου είναι εντελώς ανυπόστατα, απορώ γιατί δεν τα έχει διαψεύσει ο ίδιος και επιτρέπει μια τέτοια αναλήθεια".

ΕΓΙΝΕ ΚΑΙ Η ΠΡΟΣΦΥΓΗ

Τα εικοσιτρία πανεπιστήμια της χώρας, με προσφυγή που κατέθεσαν από κοινού, για πρώτη φορά στα χρονικά, στο Συμβούλιο της Επικρατείας στρέφονται κατά της εφαρμογής των διατάξεων του Νόμου Πλαίσιο του υπουργείου Παιδείας για τα ΑΕΙ.

Η αίτηση ακύρωσης του νόμου, τον οποίο εισηγήθηκε και κατάφερε να περάσει με αυξημένη πλειοψηφία από τη Βουλή η κυρία Αννα Διαμαντοπούλου, κατατέθηκε σήμερα, Δευτέρα, το πρωί από το σύνολο των ελληνικών πανεπιστημίων (συμπεριλαμβανομένων αυτών που έχουν Διοικούσες Επιτροπές), που τον προσβάλλουν ως αντισυνταγματικό.

Συγκεκριμένα κατατέθηκαν στο Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο δυο αιτήσεις ακυρότητας. Η πρώτη αφορά την υπουργική απόφαση που φέρει την υπογραφή της κυρίας Διαμαντοπούλου και θεσπίζει το εκλογικό σύστημα για την ανάδειξη των μελών των νέων Συμβουλίων Διοίκησης των ΑΕΙ, την λεγόμενη «ταξινομική ψήφο».

Τα πανεπιστήμια υποστηρίζουν ότι το εκλογικό σύστημα προσβάλει την αρχή της ισοδυναμίας της ψήφου και καθιστά πρακτικά αδύνατο τον έλεγχο των αποτελεσμάτων από την εφορευτική επιτροπή, αφού η εξαγωγή τους μπορεί να γίνει μόνο με την χρήση ειδικού λογισμικού. Έτσι, αναφέρεται στην αίτηση ακύρωσης, δεν επιτρέπεται η δικαστική προστασία των θιγόμενων.

Για πρώτη φορά, όπως αναφέρουν οι νομικοί εκπρόσωποι των πανεπιστημίων, δεν μπορούν να βγουν αποτελέσματα εκλογικής διαδικασίας «με το χέρι», αλλά μπορεί να γίνει εξαγωγή αποτελεσμάτων και καταμέτρηση ψήφων αποκλειστικά και μόνο μέσω ειδικού προγράμματος ηλεκτρονικού υπολογιστή.

Η δεύτερη αίτηση αφορά την υπουργική απόφαση που ρυθμίζει τα σχετικά με την ανάδειξη και την συγκρότηση των οργάνων διοίκησης στα ΑΕΙ. Τα πανεπιστήμια ισχυρίζονται ότι οι διατάξεις του Νόμου 4009/2011 που αφορούν τα πανεπιστημιακά όργανα προσβάλουν την συνταγματικώς κατοχυρωμένη αρχή της πλήρους αυτοδιοίκησης των ΑΕΙ αλλά και την ακαδημαϊκή ελευθερία.

Εκτός των δυο αιτήσεων ακύρωσης που κατατέθηκαν σήμερα, ορισμένα πανεπιστήμια έχουν καταθέσει και μεμονωμένα αιτήσεις ακυρώσεων στο ΣτΕ που αφορούν τις διαπιστωτικές πράξεις της κυρίας Διαμαντοπούλου, με τις οποίες και συγκροτήθηκαν εφορευτικές επιτροπές στα ΑΕΙ για την εκλογή των νέων οργάνων διοίκησης τους. Κι αυτό γιατί οι πρυτάνεις αρνήθηκαν να τις υπογράψουν οι ίδιοι.

                                                                                                           ΟΥΤΙΣ               

 

 

Πηγή: 
http://molonoti.gr

Δείτε επίσης